• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
visst var det bara urverken som åkte/åker iväg till COSC för certifiering? Min var där 1997 och klockan såldes 8 januari året därpå. Hade varit mer skoj om båda vore från 1997 😛
IMG_4513.jpeg
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Det här blev man ju inte ledsen av att få idag, hade räknat med minst tre veckor till!

”Panerai klar på onsdag!
Nya packning och oljor, ruckningstrimning och plexi på!
Tryckt till 100m👍🏻”

Får hämta ut den i helgen helt enkelt, ska bli spännande 😃
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Det här blev man ju inte ledsen av att få idag, hade räknat med minst tre veckor till!

”Panerai klar på onsdag!
Nya packning och oljor, ruckningstrimning och plexi på!
Tryckt till 100m👍🏻”

Får hämta ut den i helgen helt enkelt, ska bli spännande 😃
Grattis. Jag borde fråga om min som också är på spa sedan ett långt tag tillbaka ... :)
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis. Jag borde fråga om min som också är på spa sedan ett långt tag tillbaka ... :)
Jag som köpte tillbaka min gamla Anonimo för att ha en badklocka närmaste månaden blev positivt överraskad 😁

Antar att du har lämnat in för originalservice?
Lite överkurs på min gamla 112 ☺️
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Nope. Jag har inte lämnat in denna pannan hos AD, för den är moddad. :)
Aha, samma som för mig då!


Tänkte skicka den till UrBrev men hade turen att lära känna en som jobbar på Luxury Watches så deras urmakare fick ta hand om min, uppenbarligen så hamnade den i någon form av vipkö 😂

Hoppas du får din snart! 😍
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Aha, samma som för mig då!


Tänkte skicka den till UrBrev men hade turen att lära känna en som jobbar på Luxury Watches så deras urmakare fick ta hand om min, uppenbarligen så hamnade den i någon form av vipkö 😂

Hoppas du får din snart! 😍
Grattis! 🙃
 

Agsa

Omega
2-Faktor
Har en dum fråga grönt Gummi (26mm) finns inte i Panerais sortiment av band eller ? Tänker på det ”Vanliga” (inte waffle Gummit till suben.) lyckades inte hitta något på deras hemsida (När man väll får den att fungera) Men har för mig att jag sett det på någon le Panerai (med grön tavla).
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Har en dum fråga grönt Gummi (26mm) finns inte i Panerais sortiment av band eller ? Tänker på det ”Vanliga” (inte waffle Gummit till suben.) lyckades inte hitta något på deras hemsida (När man väll får den att fungera) Men har för mig att jag sett det på någon le Panerai (med grön tavla).
Jag vet inte svaret men generellt är det så att en del modeller har band som inte finns att köpa separat och framförallt bland submersible så diffar det en del mellan accordion och vanligt vad som finns i olika storlekar. Det florerar en del förfalskningar dock så du kan ha sett en sådan tyvärr. Men som sagt, jag vet inte exakt om just det bandet.
 

stoffe56

Cartier
2-Faktor
Har en dum fråga grönt Gummi (26mm) finns inte i Panerais sortiment av band eller ? Tänker på det ”Vanliga” (inte waffle Gummit till suben.) lyckades inte hitta något på deras hemsida (När man väll får den att fungera) Men har för mig att jag sett det på någon le Panerai (med grön tavla).
Jag har 12 olika 26/22 OEM Panerai gummi och av dom är två ”vanliga” svart o brunt jag tror inte jag sett ett i någon annan färg som är original Panerai 26/22
 

David71

Rolex
2-Faktor
Har en dum fråga grönt Gummi (26mm) finns inte i Panerais sortiment av band eller ? Tänker på det ”Vanliga” (inte waffle Gummit till suben.) lyckades inte hitta något på deras hemsida (När man väll får den att fungera) Men har för mig att jag sett det på någon le Panerai (med grön tavla).

Jag har 12 olika 26/22 OEM Panerai gummi och av dom är två ”vanliga” svart o brunt jag tror inte jag sett ett i någon annan färg som är original Panerai 26/22
Utöver svart och brunt så finns även mörkblått på hemsidan.
 

Agsa

Omega
2-Faktor
Tack för all info :) Grönt med guld detaljerna i typ 372,422 m,m är ju ändå grymt snyggt i min bok, ingen som har något tips på gröna gummin i 26mm ?
 

alfisti

Omega
2-Faktor
Idag fick jag för första gången en kommentar ang. min pam 112 - en okänd Finländare tyckte den var riktigt snygg, han hade själv en pam 321. Får ni ofta kommentarer om er panna?
 

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
För några år sedan, under 2020/2021, köpte jag en Pam00684 som jag länge hade väntat på att få till rätt pris. Till slut gick affären i lås och jag fick den! Kort därefter blev jag erbjuden en stor summa pengar "plus moms" över vad jag betalat för den, jag accepterade erbjudandet men har sedan dess ångrat försäljningen. Nu några år senare, fick jag chansen att skaffa "storebror" till den klockan Pam00974 och här är den!
IMG_3507.jpeg
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
För några år sedan, under 2020/2021, köpte jag en Pam00684 som jag länge hade väntat på att få till rätt pris. Till slut gick affären i lås och jag fick den! Kort därefter blev jag erbjuden en stor summa pengar "plus moms" över vad jag betalat för den, jag accepterade erbjudandet men har sedan dess ångrat försäljningen. Nu några år senare, fick jag chansen att skaffa "storebror" till den klockan Pam00974 och här är den!
IMG_3507.jpeg
Grattis 👍 men det är ju ingen storebror 😉
Still 42…
 
  • Like
Reactions: DIR

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Idag fick jag för första gången en kommentar ang. min pam 112 - en okänd Finländare tyckte den var riktigt snygg, han hade själv en pam 321. Får ni ofta kommentarer om er panna?
Nope. När jag har fått kommentarer har det antingen varit någon ks:are som känt igen modellen/mig eller någon snubbe som jag verkligen inte vill vara i närheten av länge med risk för att bli av med pannan.
 

alfisti

Omega
2-Faktor
Nope. När jag har fått kommentarer har det antingen varit någon ks:are som känt igen modellen/mig eller någon snubbe som jag verkligen inte vill vara i närheten av länge med risk för att bli av med pannan.
haha, ja det beror nog litet på var man är och hur sent det är? Det här var mitt på dagen på en skyttetävling i Vindeln :)
 
Topp