Läst att dom är guldpläterad mässing, alltså överdragna med ett tunt lager guld.Någon som vet ifall visarna är guldfärgade är dom då i äkta guld? Googlat utan större framgång.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Läst att dom är guldpläterad mässing, alltså överdragna med ett tunt lager guld.Någon som vet ifall visarna är guldfärgade är dom då i äkta guld? Googlat utan större framgång.
Grattis. Jag borde fråga om min som också är på spa sedan ett långt tag tillbaka ...Det här blev man ju inte ledsen av att få idag, hade räknat med minst tre veckor till!
”Panerai klar på onsdag!
Nya packning och oljor, ruckningstrimning och plexi på!
Tryckt till 100m”
Får hämta ut den i helgen helt enkelt, ska bli spännande
Jag som köpte tillbaka min gamla Anonimo för att ha en badklocka närmaste månaden blev positivt överraskadGrattis. Jag borde fråga om min som också är på spa sedan ett långt tag tillbaka ...
Nope. Jag har inte lämnat in denna pannan hos AD, för den är moddad.Jag som köpte tillbaka min gamla Anonimo för att ha en badklocka närmaste månaden blev positivt överraskad
Antar att du har lämnat in för originalservice?
Lite överkurs på min gamla 112
Aha, samma som för mig då!Nope. Jag har inte lämnat in denna pannan hos AD, för den är moddad.
Grattis!Aha, samma som för mig då!
Tänkte skicka den till UrBrev men hade turen att lära känna en som jobbar på Luxury Watches så deras urmakare fick ta hand om min, uppenbarligen så hamnade den i någon form av vipkö
Hoppas du får din snart!
Den som väntar på nåt gott....grattis!Det här blev man ju inte ledsen av att få idag, hade räknat med minst tre veckor till!
”Panerai klar på onsdag!
Nya packning och oljor, ruckningstrimning och plexi på!
Tryckt till 100m”
Får hämta ut den i helgen helt enkelt, ska bli spännande
Tack!Den som väntar på nåt gott....grattis!
Jag vet inte svaret men generellt är det så att en del modeller har band som inte finns att köpa separat och framförallt bland submersible så diffar det en del mellan accordion och vanligt vad som finns i olika storlekar. Det florerar en del förfalskningar dock så du kan ha sett en sådan tyvärr. Men som sagt, jag vet inte exakt om just det bandet.Har en dum fråga grönt Gummi (26mm) finns inte i Panerais sortiment av band eller ? Tänker på det ”Vanliga” (inte waffle Gummit till suben.) lyckades inte hitta något på deras hemsida (När man väll får den att fungera) Men har för mig att jag sett det på någon le Panerai (med grön tavla).
Jag har 12 olika 26/22 OEM Panerai gummi och av dom är två ”vanliga” svart o brunt jag tror inte jag sett ett i någon annan färg som är original Panerai 26/22Har en dum fråga grönt Gummi (26mm) finns inte i Panerais sortiment av band eller ? Tänker på det ”Vanliga” (inte waffle Gummit till suben.) lyckades inte hitta något på deras hemsida (När man väll får den att fungera) Men har för mig att jag sett det på någon le Panerai (med grön tavla).
Har en dum fråga grönt Gummi (26mm) finns inte i Panerais sortiment av band eller ? Tänker på det ”Vanliga” (inte waffle Gummit till suben.) lyckades inte hitta något på deras hemsida (När man väll får den att fungera) Men har för mig att jag sett det på någon le Panerai (med grön tavla).
Utöver svart och brunt så finns även mörkblått på hemsidan.Jag har 12 olika 26/22 OEM Panerai gummi och av dom är två ”vanliga” svart o brunt jag tror inte jag sett ett i någon annan färg som är original Panerai 26/22
Kan inte hitta den men deras hemsida är såååå kassUtöver svart och brunt så finns även mörkblått på hemsidan.
https://www.panerai.com/en/accessories/straps-and-bracelets/mxe0b282.htmlKan inte hitta den men deras hemsida är såååå kass
Kan du lägga upp en länk till bandet?
Hade jag också gärna testat. 422 tavlan går ju i grönt i vissa ljus.Tack för all info Grönt med guld detaljerna i typ 372,422 m,m är ju ändå grymt snyggt i min bok, ingen som har något tips på gröna gummin i 26mm ?
Grattis men det är ju ingen storebrorFör några år sedan, under 2020/2021, köpte jag en Pam00684 som jag länge hade väntat på att få till rätt pris. Till slut gick affären i lås och jag fick den! Kort därefter blev jag erbjuden en stor summa pengar "plus moms" över vad jag betalat för den, jag accepterade erbjudandet men har sedan dess ångrat försäljningen. Nu några år senare, fick jag chansen att skaffa "storebror" till den klockan Pam00974 och här är den!
Nope. När jag har fått kommentarer har det antingen varit någon ks:are som känt igen modellen/mig eller någon snubbe som jag verkligen inte vill vara i närheten av länge med risk för att bli av med pannan.Idag fick jag för första gången en kommentar ang. min pam 112 - en okänd Finländare tyckte den var riktigt snygg, han hade själv en pam 321. Får ni ofta kommentarer om er panna?
Sant! Du har helt rätt fortfarande 42mm men store bror från ”684 till 974”Grattis men det är ju ingen storebror
Still 42…
haha, ja det beror nog litet på var man är och hur sent det är? Det här var mitt på dagen på en skyttetävling i VindelnNope. När jag har fått kommentarer har det antingen varit någon ks:are som känt igen modellen/mig eller någon snubbe som jag verkligen inte vill vara i närheten av länge med risk för att bli av med pannan.
Senast för mig var det på jobbet, jag är konsult så på ett uppdrag hos kund. Den snubben var ändå läskig.haha, ja det beror nog litet på var man är och hur sent det är? Det här var mitt på dagen på en skyttetävling i Vindeln