• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Helt crazy, men hatade inte den här modden 😅

Finns det en 42mm pam med den ringen eller är ringen hemmagjord?

Äh, nu ser jag. Den är polerad, både case och ring. Jisses.
 

Fredgusta

Panerai

Odd Lot

Breitling
2-Faktor
För några år sedan, under 2020/2021, köpte jag en Pam00684 som jag länge hade väntat på att få till rätt pris. Till slut gick affären i lås och jag fick den! Kort därefter blev jag erbjuden en stor summa pengar "plus moms" över vad jag betalat för den, jag accepterade erbjudandet men har sedan dess ångrat försäljningen. Nu några år senare, fick jag chansen att skaffa "storebror" till den klockan Pam00974 och här är den!
IMG_3507.jpeg
Brutalt snygg! Men berätta lite mer för en okunnig som inte visste att 974 fanns: Vad skiljer mot 684? Jag kanske googlar dåligt, men...
 
  • Like
Reactions: DIR

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Brutalt snygg! Men berätta lite mer för en okunnig som inte visste att 974 fanns: Vad skiljer mot 684? Jag kanske googlar dåligt, men...
684 kom först 2017-2019 i roséguld, sitter ett P.9010 verk i klockan.
2019 byter den namn till 974 och kallas för goldtech isf roseguld, blir ngt tunnare då man bytt till ett P.900 verk, får även lite gul text på tavlan.
2021-2023 byter den namn till 1164 men ingen förändring mot 974.
2023 byter den namn till 2164 och ingen förändring mot 2164.

Så som jag förstått det så är 974,1164,2164 identiska så ref bytet är inte lätt att förstå…

Personligen så föredra jag 684 för gamla P.9010 verket tycker jag är bättre, har bla jumping hour vilket tagits bort på P. 900 som känns lite ”bantat”. Av samma anledning gillar jag ex 682 bättre än 973, rejälare verk helt enkelt. Me är säkert en smaksak.


684
IMG_6831.jpeg
 
Senast ändrad:

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Jag måste fråga om jag gått och blivit tokig eller nått men låg det inte en 422 på K&S tidigare idag? 😳
 

azcii

Patek
2-Faktor
Jag måste fråga om jag gått och blivit tokig eller nått men låg det inte en 422 på K&S tidigare idag? 😳
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Jahaaaaa, det förklarar ju saken! Där tittade inte jag nu när jag ville gå in och dagdrömma lite igen ☺️

Tack! 😃
 
Senast ändrad:

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
684 kom först 2017-2019 i roséguld, sitter ett P.9010 verk i klockan.
2019 byter den namn till 974 och kallas för goldtech isf roseguld, blir ngt tunnare då man bytt till ett P.900 verk, får även lite gul text på tavlan.
2021-2023 byter den namn till 1164 men ingen förändring mot 974.
2023 byter den namn till 2164 och ingen förändring mot 2164.

Så som jag förstått det så är 974,1164,2164 identiska så ref bytet är inte lätt att förstå…

Personligen så föredra jag 684 för gamla P.9010 verket tycker jag är bättre, har bla jumping hour vilket tagits bort på P. 900 som känns lite ”bantat”. Av samma anledning gillar jag ex 682 bättre än 973, rejälare verk helt enkelt. Me är säkert en smaksak.


684
IMG_6831.jpeg

Bra svar, och jag håller helt med dig! Om en 684 hade dykt upp, skulle jag ha den på handleden nu. Men jag är ändå nöjd med den här 🤗
image.jpg
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Märkte idag när jag skulle dra upp min 973 att där inte kommer något stopp på fjädern?
Visst ska där vara ett stopp när den är fullt uppdragen?
Har inte haft den så länge så har inte behövt dra upp den tidigare.
 

Startpistolen

Cartier
2-Faktor
Men inget stopp?
Har haft en några andra pannor tidigare där det tar stopp när den är fullt uppdragen
Vet inte hur det är med p.9010 men de manuella har stopp. P.900 har inget stopp. Det har ju avhandlats ett par gånger här men p.900 är en nedgradering av p.9010. Enda fördelen är väl att 900 är något tunnare men i övrigt ett sämre verk.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Bra! Men lite tveksam inför den fadeade tavlan. Hade varit bättre med solid brun eller svart.
Skulle säga att den fadeade tavlan gjorde sig riktigt bra. Men är väl en smaksak.
Tänk även på att en spotlight rakt uppifrån gör sitt för att det ska vara så ljusa som på bilderna.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: kmg
Topp