• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

don.h

Cartier
image.jpeg
312 med kostym.
jäkligt trevligt armband. är det orginal? ser chokladfärgat ut
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Frågor ang Panerai 425

Är det någon skillnad mellan serierna? Eller är det same same? Läste på en hemsida att det ryktades att torpeden bara skulle finnas på den första serien men den sitter ju på de andra också...

O-serien, som min är, ska tydligen ha tillverkats i 1500 olika ex. Är det lite eller mycket i Panerai-sammanhang?
 

MickeJ

Panerai
Frågor ang Panerai 425

Är det någon skillnad mellan serierna? Eller är det same same? Läste på en hemsida att det ryktades att torpeden bara skulle finnas på den första serien men den sitter ju på de andra också...

O-serien, som min är, ska tydligen ha tillverkats i 1500 olika ex. Är det lite eller mycket i Panerai-sammanhang?

Såvitt jag vet är ubåten alltid med på 425-tavlan, den jag hade var Q-serie och den hade också båt. Känner inte till några skillnader i övrigt mellan årgångar. 1500 skulle jag säga är normalt med dagens produktionsserier - vare sig mycket eller lite (Q-serien var 1000 ex av 425). Tidigare kunde serierna vara mindre, den 210 jag hade förut var serie M och då gjordes 500. Min 111 var L-serie, också 500.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Såvitt jag vet är ubåten alltid med på 425-tavlan, den jag hade var Q-serie och den hade också båt. Känner inte till några skillnader i övrigt mellan årgångar. 1500 skulle jag säga är normalt med dagens produktionsserier - vare sig mycket eller lite (Q-serien var 1000 ex av 425). Tidigare kunde serierna vara mindre, den 210 jag hade förut var serie M och då gjordes 500. Min 111 var L-serie, också 500.

Tack!

Förresten, du råkar inte ha lite bilder kvar på 425an på något annat än originalbandet?
 

kmg

Patek
2-Faktor
Ha ha, ja jag är fortfarande skeptisk mot nato överlag. Inte bara skeptisk, jag är verkligen anti, men betonar verkligen att det är min grej och att jag har full respekt för hur andra gör. Svart är min favorit i koleraträsket :)
Vänta bara. Jag har inte ens börjat gå lös på kombinationen gummi/radiomir. Återkommer med en sågning ;)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vänta bara. Jag har inte ens börjat gå lös på kombinationen gummi/radiomir. Återkommer med en sågning ;)
Det ser jag fram emot. Det kan hända att vi tycker likadant, men att jag valt gummi, inte pga estetik. Faktum är att jag köpte det för funktionen badvänligt, då jag tidigare med alligatorbandet virade in den i badhandduken. Rent estetiskt har jag också funderingar på Radiomir på gummi, men det får en Radiomir att se mer rå ut, förutom att det är praktiskt och skönt att bära. Kom igen och tyck. Jag tål, även totalsågningar.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Är verkligen i köpartagen nu.
Var förbi Nymans tidigare och var otroligt sugen på 392. Tyvärr hade de ingen inne så jag testade lite annat.

Får bjussa på ett ws när jag ändå är här.
620. Vacker som en dröm. Dock vill jag ha en Luminor...

20160823_131623.jpg
Kul! Hoppas du får tag på den du vill ha.

620 alltså... Najs. Vet du om den var på väg ut eller om den finns kvar att testa?
Vad var det den gick lös på? 95 ish?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
På tal om Radiomir 1940 så har jag funderat på att skaffa en 655:a till min fru. Den går loss på 90 listpris. Det finns en i Dubai för 60 och en i Tyskland för 40, båda på Chrono24.

Ehm ... här ligger minst en hund begraven.
 
  • Like
Reactions: m_s
Topp