• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recensioner av denna finns det massor av på nätet.
Det som jag tycker är trist med denna är att boetten är blankpolerad.
Andra alternativ är ju 243 eller den äldre 087 som är en smula topptung med sina 18 mm. :)
Har dock inte klämt på någon av dessa, så egentligen vet jag inte vad jag pratar om. :p
Var du på Nymans du testade denna? Ska till Stockholm i helgen och vill passa på att klämtesta.
Jag kan nog möta upp om du vill se 243. Det rimmar ju.
 
5x visare
20161014_191037.jpg
 
I torsdags så skickade jag iväg min 233:a till Nymans för värdering. Två dagar och Panerai-abstinensen börjar märkas... jag har bytt band tre gånger på alla mina andra klockor och börjat luta lite till höger när jag går :p

Den är nog tidigast tillbaka på onsdag :( meanwhile får denna lite handledstid igen
IMG_20161015_132342.jpg
 
Senast ändrad:
Hahaha har ett öga för sådant
tänkte någon med keps och skägg som kör om mig i en svart XC, det måste vara Micke. Var lite jobbigt att köra ikapp hade nästan ett ton sten på släpet :D.
Jag tutade säkert i 20 sekunder innan du kollade på mig när jag låg bredvid :wtf:
Haha fan hade braaaa music på :)
 
Kolla Pannerajjen Maria! och det där är den bratte jag kikade på i London, fast gul... och med länk... kolla den här Jlc:n då! Hur smutt som helst!
All denna känslostorm möttes av några avmätta gäspningar från kära hustrun.
Krons ur levererade som bara f*n i sitt skyltfönster!
Efter några minuter möter @stelah upp och vi tar en kaffe och pratar lite klockor.
Den Panerai Submersible 243 som jag blivit lovad att få titta på, höll för mina högt ställda förväntningar. Tritiumindex som gulnat jättefint och lite lagom klossig sådär. Helt underbar. Men jag måste säga att den kändes mindre än jag vad jag hade föreställt mig. 44 mm skojar man inte bort, men iom att vridringen är fläskig så blir tavlan att se ganska liten ut. Jag kommer på mig att inse hur en 47 mm Submersible ser ut och sitter på handleden.
Jag tittade ju bara en kort stund så för att sammanfatta det hela kan jag säga följande:
Liten, fräck, toolig och inte så tjock trots att den är 19 mm (?) hög.
Den satt perfekt på min 17-17,5 cm handled!
Det sämsta med klockan är att den inte är till salu. :(
 
  • Like
Reactions: 007
Kolla Pannerajjen Maria! och det där är den bratte jag kikade på i London, fast gul... och med länk... kolla den här Jlc:n då! Hur smutt som helst!
All denna känslostorm möttes av några avmätta gäspningar från kära hustrun.
Krons ur levererade som bara f*n i sitt skyltfönster!
Efter några minuter möter @stelah upp och vi tar en kaffe och pratar lite klockor.
Den Panerai Submersible 243 som jag blivit lovad att få titta på, höll för mina högt ställda förväntningar. Tritiumindex som gulnat jättefint och lite lagom klossig sådär. Helt underbar. Men jag måste säga att den kändes mindre än jag vad jag hade föreställt mig. 44 mm skojar man inte bort, men iom att vridringen är fläskig så blir tavlan att se ganska liten ut. Jag kommer på mig att inse hur en 47 mm Submersible ser ut och sitter på handleden.
Jag tittade ju bara en kort stund så för att sammanfatta det hela kan jag säga följande:
Liten, fräck, toolig och inte så tjock trots att den är 19 mm (?) hög.
Den satt perfekt på min 17-17,5 cm handled!
Det sämsta med klockan är att den inte är till salu. :(
Kolla Pannerajjen Maria! och det där är den bratte jag kikade på i London, fast gul... och med länk... kolla den här Jlc:n då! Hur smutt som helst!
All denna känslostorm möttes av några avmätta gäspningar från kära hustrun.
Krons ur levererade som bara f*n i sitt skyltfönster!
Efter några minuter möter @stelah upp och vi tar en kaffe och pratar lite klockor.
Den Panerai Submersible 243 som jag blivit lovad att få titta på, höll för mina högt ställda förväntningar. Tritiumindex som gulnat jättefint och lite lagom klossig sådär. Helt underbar. Men jag måste säga att den kändes mindre än jag vad jag hade föreställt mig. 44 mm skojar man inte bort, men iom att vridringen är fläskig så blir tavlan att se ganska liten ut. Jag kommer på mig att inse hur en 47 mm Submersible ser ut och sitter på handleden.
Jag tittade ju bara en kort stund så för att sammanfatta det hela kan jag säga följande:
Liten, fräck, toolig och inte så tjock trots att den är 19 mm (?) hög.
Den satt perfekt på min 17-17,5 cm handled!
Det sämsta med klockan är att den inte är till salu. :(
Tack för kaffet och kul att ses! Hädanefter i paneraikärlekens dansbandsanda blir det kanske kutym att partners har en stående inbjudan på kommande GTG? Här är bildbevisen på att lumen fortfarande funkar. Får jag sia kommer du att bära 47 mm topptungt innan sommaren.
IMG_9135.JPG
IMG_9134.JPG
 
Då "offrar" mej o drar igång en "show me your favvo strapkombo"!!:)
Nu borde vi fylla några rader haha
 
Tillbaka
Topp