• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byteslånar med @danne10
IMG_20161110_133427-01.jpeg
Står skillnad från min 42mm Radiomir till en luminor 44 mm. Men jävligt Nice
 
Idag är första dagen med en Panerai på armen för min del :)

Spontanköpte en PAM619 igår
IMG_3123.JPG
Det var mindre än 24 timmar sen jag slog till, men än så länge känns det riktigt bra!
Jag var tvungen att läsa på lite om modellen. 45 mm och i titan. Urverk P4000 automatiskt med ickecentrerad rotor. Du har köpt dig en grymt fin klocka, fint strap och titanet lyfter tavlan ytterligare. Den hoppas jag vi får se blev bilder på och kommentarer om.
 
Har lyft och berömt "vår" tråd tidigare, men visste inte riktigt hur galen den gör mig.. Jag har visst över 300 inlägg i Paneraitråden :D

Oh well, ypperligt läge att slänga upp en bild på 422:an. I know I know, ofta det gröna canvaset som sitter på.. Men lugna, nu har jag beställt ett militärgrönt som ska komplettera detta olivgröna av Anders också :D

IMG_6092.JPG
 
Har lyft och berömt "vår" tråd tidigare, men visste inte riktigt hur galen den gör mig.. Jag har visst över 300 inlägg i Paneraitråden :D

Oh well, ypperligt läge att slänga upp en bild på 422:an. I know I know, ofta det gröna canvaset som sitter på.. Men lugna, nu har jag beställt ett militärgrönt som ska komplettera detta olivgröna av Anders också :D

IMG_6092.JPG
Det är väldigt snyggt så det får gärna komma igen. En teknisk fråga, hur kan du ser hur många inlägg du gjort i en specifik tråd?
 
Det är väldigt snyggt så det får gärna komma igen. En teknisk fråga, hur kan du ser hur många inlägg du gjort i en specifik tråd?
Om du är inne via dator och har trådlistan framför dig; klicka på din lilla avatar-ikon i hörnet av TS ikon så syns det där.. Begripligt? :)

Fungerar av någon anledning inte via mobil; då dyker din profil upp som vanligt när du klickar på din avatar i TS-avataren..
 
Om du är inne via dator och har trådlistan framför dig; klicka på din lilla avatar-ikon i hörnet av TS ikon så syns det där.. Begripligt? :)

Fungerar av någon anledning inte via mobil; då dyker din profil upp som vanligt när du klickar på din avatar i TS-avataren..
Tack, jag ska titta lite närmare och se om jag förstår. om jag förstår vet jag inte nu.
 
F*rbannade sk*t. Tror jag dragit sönder skruven till bandet. Satt som berget av någon anledning och jag slutade inte i tid så nu är nog skruvens krona paj. SUCK!
Vad kan det kosta att fixa hos AD?

Nu har den varit inne och vänt hos Nyman(jättebra service) och bandstiftet har bytts ut. För er info om någon av er tänker klanta er och dra sönder skruven kostar det 250kr att laga.
 
Mycket surr om duen. Nu har jag "äntligen" provat den. Bjuder på ett ws.
Kommentar: förstår om många icke-paneristis kommer gilla den. Elegant, slimmad, dressig men annorlunda. Dock inget för mig, är alldeles för skadad och har alldeles för många förutfattade meningar.
Bonus blir ws på en annan goding som däremot är en möjlig framtida kandidat.
Mycket bra service på krons idag trots mycket folk.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Jag känner att det är högst aktuellt att införskaffa en Panerai igen och siktar in mig på något runt 44-45 mm. Pam422 är ju helt fantastisk och fungerar bra på armen men för min del är jag ute efter något som känns mer gångbart var dag just nu. Jag vill ha en ren modell(dvs base eller marina) med sandwich och i dagsläget är det få nya Luminor som tilltalar mig tillräckligt och det vore samtidigt kul att prova en Radiomir och där känns 183:an högaktuell även om den verkar bli svår att få tag på såväl ny som begagnad.

Någon som har tips på fler modeller än 183 eller varför inte någon Luminor? 190 är ju skitfin men något runt 50-60k hade suttit bättre just nu.

Någon med erfarenhet av 183:an? Förstår jag det rätt är det samma verk som i 111:an.
pam183Jseries.jpg

(Ej min bild)
 
Jag känner att det är högst aktuellt att införskaffa en Panerai igen och siktar in mig på något runt 44-45 mm. Pam422 är ju helt fantastisk och fungerar bra på armen men för min del är jag ute efter något som känns mer gångbart var dag just nu. Jag vill ha en ren modell(dvs base eller marina) med sandwich och i dagsläget är det få nya Luminor som tilltalar mig tillräckligt och det vore samtidigt kul att prova en Radiomir och där känns 183:an högaktuell även om den verkar bli svår att få tag på såväl ny som begagnad.

Någon som har tips på fler modeller än 183 eller varför inte någon Luminor? 190 är ju skitfin men något runt 50-60k hade suttit bättre just nu.

Någon med erfarenhet av 183:an? Förstår jag det rätt är det samma verk som i 111:an.
pam183Jseries.jpg

(Ej min bild)
kul! hoppas att du kommer hitta en som passar.
är det inte en 609a på bilden? den är ju ett alternativ, om du kan tänka dig att skippa sandwich.
 
Tjena.
Har de två senaste månaderna kört ner mig helt i Panerai. De två jag fastnat för är PAM005 och PAM111. Så nu är jag på jakt efter någon av dessa. Vad är rimligt att betala för 005 respektive 111 fullset? Och jag har väldigt små handleder, ca 17cm men har läst att de bärs mindre än 44mm tror ni att det kan se bra ut på min handled även om den är tanig? :)
 
Tjena.
Har de två senaste månaderna kört ner mig helt i Panerai. De två jag fastnat för är PAM005 och PAM111. Så nu är jag på jakt efter någon av dessa. Vad är rimligt att betala för 005 respektive 111 fullset? Och jag har väldigt små handleder, ca 17cm men har läst att de bärs mindre än 44mm tror ni att det kan se bra ut på min handled även om den är tanig? :)
Typ 35-45K beroende på ålder.
En Panna SKA vara stor!
Min 005:a på ~18 cm handled.
IMG_0673.JPG
 
Jag var tvungen att läsa på lite om modellen. 45 mm och i titan. Urverk P4000 automatiskt med ickecentrerad rotor. Du har köpt dig en grymt fin klocka, fint strap och titanet lyfter tavlan ytterligare. Den hoppas jag vi får se blev bilder på och kommentarer om.

Jag återkommer när jag hunnit lära känna den lite bättre med lite tankar och bilder :)

Stort grattis och välkommen in i galenskapen! Det är ingen dum Panna du valt heller!

Stort tack!
 
Tjena.
Har de två senaste månaderna kört ner mig helt i Panerai. De två jag fastnat för är PAM005 och PAM111. Så nu är jag på jakt efter någon av dessa. Vad är rimligt att betala för 005 respektive 111 fullset? Och jag har väldigt små handleder, ca 17cm men har läst att de bärs mindre än 44mm tror ni att det kan se bra ut på min handled även om den är tanig? :)
005a på 18,5 cm handleder
IMG_4319.JPG
 
Tillbaka
Topp