• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ska tydligen vara något uppgraderat verk också, p.9001. men det största skillnaden är nog att luggarna kronskyddet och boetten ska vara rätt mycket tunnare
Skumt om de döpt det uppgraderade verket till cal. P 9001, det heter nämligen verket i 320:n. I vart fall historiskt har skillnaden mellan 9000 och 9001 varit GMT-funktionen.
 
Någon som vet om det finns 1312 att beskåda med egna ögon hos Nymans? Skulle vara kul att se skillnaden mot 312 med egna ögon. Dock svårt att tro den kommer vara bättre än 312 med all text på tavlan...
 
IMG_3470.JPG
 
Någon som kan tänka sig att bistå med lite hjälp kring en PAM 292, den som sitter på min handled i avataren :)... Älskar klockan men måste skiljas ifrån den då sommarbilen kanske inte riktigt är lämpad för snöfallet just nu. Vad skulle vara en vettig peng för den, plus 3 band, fullset. Har lite dålig koll på prisbilden men tänker att 42-45tkr skulle kunna vara rimligt?
 
  • Like
Reactions: m_s
Någon som kan tänka sig att bistå med lite hjälp kring en PAM 292, den som sitter på min handled i avataren :)... Älskar klockan men måste skiljas ifrån den då sommarbilen kanske inte riktigt är lämpad för snöfallet just nu. Vad skulle vara en vettig peng för den, plus 3 band, fullset. Har lite dålig koll på prisbilden men tänker att 42-45tkr skulle kunna vara rimligt?
Årsmodell? De tre banden; hur många av dem är OEM (Panerai original)?
 
Någon som kan tänka sig att bistå med lite hjälp kring en PAM 292, den som sitter på min handled i avataren :)... Älskar klockan men måste skiljas ifrån den då sommarbilen kanske inte riktigt är lämpad för snöfallet just nu. Vad skulle vara en vettig peng för den, plus 3 band, fullset. Har lite dålig koll på prisbilden men tänker att 42-45tkr skulle kunna vara rimligt?
Årsmodell är 2010, 2 av totalt 4 är original.
Vill nog påstå att 42k är i underkant. Skulle nog snarare utgå från 46-47..
 
Jag läste på tjocklekarna ... och jag tror jag har siffrorna kvar i huvudet ... 359, 312 och 392 är 18mm tjocka, 1359, 1312 och 1392 är 15,5mm ... det är inte "för tunnt", det lovar jag.
Hmmm, jävlar vad sugen jag blev på 1392.
Kör 392 nu och är galet nöjd. Det enda som ibland kan vara kämpigt är tjockleken.
 
Någon som vet vad en service på en PAM114 kan kosta på ett ungefär?
Det är ju någon form av ETA-verk har jag förstått men kanske måste det in till AD iaf?
 
Någon som vet vad en service på en PAM114 kan kosta på ett ungefär?
Det är ju någon form av ETA-verk har jag förstått men kanske måste det in till AD iaf?
Nymans tar drygt 5000 kr enligt deras prislista. Det är ett ETA-verk så troligen kan du lämna in det till alla duktiga välutbildade urmakare. Det jag är osäker på är packningarna för att säkra vattentätheten. De är modellspecifika och det är sannolikt bara AD som kan få fram färska fräscha packningar. Jag är också sugen på en 114 så hittar du två kanske vi kan få mängdrabatt.
 
Tillbaka
Topp