• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den ligger högst upp på önskelistan nu ... till mig OCH min fru. De jag har nu är för stora för henne och hon är sugen. Men, den kostar multum.

Jo, den kostar huggorm. Men finns inte så många klockor därute med microrotor (än mindre sportklockor). Royal capital finns och är billigare men annars är det väl vintage eller highend som gäller? Nu är ju inte jag specifikt ute efter en klocka med microrotor utan ser det mer som en kul bonus och en fördel med tunnheten men vad gör man inte för att rättfärdiga ett köp :D

Misstänker att 655 är tänkt som ett unisex-alternativ Så borde ju vara en av dom pannor som skulle kunna funka på frun. Är själv drygt 1.90 och väger drygt 90 så får se om den är för stor :bag:

Betalar folk fullpris hos ad nuförtiden?
 
Jo, den kostar huggorm. Men finns inte så många klockor därute med microrotor (än mindre sportklockor). Royal capital finns och är billigare men annars är det väl vintage eller highend som gäller? Nu är ju inte jag specifikt ute efter en klocka med microrotor utan ser det mer som en kul bonus och en fördel med tunnheten men vad gör man inte för att rättfärdiga ett köp :D

Misstänker att 655 är tänkt som ett unisex-alternativ Så borde ju vara en av dom pannor som skulle kunna funka på frun. Är själv drygt 1.90 och väger drygt 90 så får se om den är för stor :bag:

Betalar folk fullpris hos ad nuförtiden?
Var iof 4 år sedan jag jobbade i klockbutik men vill minnas att Panerai alltid betingade fullpris.
 
Kanske fel tråd, men har någon provat Cape-Cod, funkar det bra, vad ska man tänka på och finns det att köpa i Svedala ?
http://www.capecodpolish.com/products/economy-size-tin-of-cape-cod-metal-polishing-cloths
Jag skulle inte använda cape-cod på någon bättre klocka. Du kan få bort väldigt ytliga repor om du gnider ordentligt men det kommer ständigt nya i vilket fall. Bättre att sluta störa sig på smårepor alternativt låta AD ta bort dem vid service. Risken att kladda cape-cod på borstade partier är uppenbar och det kan ställa till mer problem än nytta.
 
Sorry hade missat detta inlägg.
Jag fick mycket bra hjälp av Nymans, fick dock betala första frakten ner. Men Nymans tog på sig att laga min glasring som på något sätt blev repat under en av reparationsrundorna.

Mycket risigt.. Var väl @MaziK som hade väldigt mycket strul men det var ju fel i urverket och inte på Nymans.. Soppa vilket som.

Gällande polering hörde jag senast att de polerar klockan oavsett önskemål, risigt det också. Det borde vara något man ska kunna välja bort..
 
PAM 655

image.jpeg
Den där med det gröna chrocobandet till en sommar på Ibiza, då är man kung, eller prinsessa eller nåt.
 
Kör kostym dagligen och brukade sporta en Luminor förr..men nu har jag insett att radiomir faktiskt flyger som "dressare" utan att sticka för mycket i ögonen..

Så..
Fresta mig gärna med radiomir/kostym bilder och putta mig över kanten!
 
Fan. Läste igenom special edition-boken. Pam267, det är ju en sån man ska ha. Får bli min holy grail, för en sak är sann, jag kommer aldrig få tag på en...
 
Tillbaka
Topp