• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pam560...
IMG_6150.JPG

..snart till salu:)
 
Ping alla 112-spekulanter. Ligger en ute på köp och sälj nu. Är rätt många vill bli-paneristis som frågat om just denna modell här i tråden på sistone...
 
Sen är ju Pam634 en klart "sämre" klocka vilket bör påpekas (för ens egna förnuft) än min Pam560 men jag gillar ju Luminor Base modellerna bäst. Och "problemet" är ju att man "måste" köpa till ett oem-gummi samt ett asso..
 
Visst Pam631 är oxå cool men inte liiiiika cool tyvör för ens egna plånbok haha
Pam372, vilken är min favvo ref, har jag övergett totalt då jag inte kan bära upp 47mm. Även om jag nånstans själv inte riktigt vill erkänna det haha
 
Är inte riktigt med på vad som drar dig till 634an, men kör. Man ska vara nöjd med det man släpar runt på armen.
Det är en Edition, den har den blåa loggan, paneristi inskript på kronskyddet och den är bara..bara..alldeles underbar;)
Sen har den ju sina nackdelar tyvärr men kommer undan iom att det är just en Edition.. Men jag gillar ju även nya Pam1000!!
Provade en kollegas för nån vecka sen o blev imponerad över det kupade glaset:).
 
Sen har jag aldrig ägt en klocka längre än 6 månader oavsett om jag trivts bra med den eller inte haha
 
Problemet är inte omkretsen (ca 17cm) utan att mina underarmar är rätt biffiga ihop med att jag har korta armar..
 
Lika illa med 47mm Luminor tyvärr..
IMG_5789.JPG

Men bara att konstatera, Panerai gör ju sina snyggaste klockor i 47mm vilket även ÄR original sizen.
Frågar du mig så ser inte det där FÖR stort ut, det är trots allt en panna ;) Sett mycket värre i facebookgruppen, men såklart måste du själv känna att den sitter bra. Sen tenderar klockor att se större ut på wrist shots.. Här är två bilder på min 372, notera skillnaden.

13381200_149549112129043_1942160514_n.jpg

13129772_256203508065844_943857868_n.jpg
 
Senast ändrad:
Hörrni Paneristi, skärpning! Har smackat upp en recension på min 422:a nu och konstaterade samtidigt att vi inklusive den bara har fyra recensioner av Panerai totalt inlagda på forumet, plus killers guide till köp. Ni vet att det åligger er alla att sprida Paneraiviruset!!
(Även om ni så klart ska bibehålla maximal objektivitet i era recensioner) ;)
 
Frågar du mig så ser inte det där FÖR stort ut, det är trots allt en panna ;) Sett mycket värre i facebookgruppen, men såklart måste du själv känna att den sitter bra. Sen tenderar klockor att se större ut på wrist shots.. Här är två bilder på min 372, notera skillnaden.

13381200_149549112129043_1942160514_n.jpg

13129772_256203508065844_943857868_n.jpg
Grymma bilder! Men så där långt bak på armen kan inte jag ha mina klockor.. Som sagt, väldigt smala handleder jämfört med underarmar så skjuter jag bak klockan så där långt så sitter den antingen snett pga knölen eller så tippar den fram mot handen..
Sen så skulle det vara omöjligt att ha tröjor tex, skjortor får jag sy oftast sy upp i ärmarna.
 
Hörrni Paneristi, skärpning! Har smackat upp en recension på min 422:a nu och konstaterade samtidigt att vi inklusive den bara har fyra recensioner av Panerai totalt inlagda på forumet, plus killers guide till köp. Ni vet att det åligger er alla att sprida Paneraiviruset!!
(Även om ni så klart ska bibehålla maximal objektivitet i era recensioner) ;)
Funderade länge o väl när jag fick hem min Pam560 mentiden gick åt lill-grabben. Nu känns det lite försent..
 
Hörrni Paneristi, skärpning! Har smackat upp en recension på min 422:a nu och konstaterade samtidigt att vi inklusive den bara har fyra recensioner av Panerai totalt inlagda på forumet, plus killers guide till köp. Ni vet att det åligger er alla att sprida Paneraiviruset!!
(Även om ni så klart ska bibehålla maximal objektivitet i era recensioner) ;)

Jag höll med tills jag såg instakontot "Celeb watches". Jag hoppades att slippa få se Panerai där men till min förfasan förekommer de regelbundet. Diverse fotbollsspelare och även the rock. Brrrrr! Funderar på om jag ska göra allt för att minska attraktionskraften istället :D
 
Hörrni Paneristi, skärpning! Har smackat upp en recension på min 422:a nu och konstaterade samtidigt att vi inklusive den bara har fyra recensioner av Panerai totalt inlagda på forumet, plus killers guide till köp. Ni vet att det åligger er alla att sprida Paneraiviruset!!
(Även om ni så klart ska bibehålla maximal objektivitet i era recensioner) ;)
Väl rutet. Vi måste få upp en per referens! Vi lär väl kunna täcka av rätt många?
 
Tillbaka
Topp