• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mycket snack nu. Posta mer bilder... min 512
OI000384-01-01-02.jpeg
Sedan lite bilder på min lånepanna!! Flyback 524.
OI000212-02.jpeg
OI000210-02.jpeg

Fint ska de vara. Magisk tavla!
 
Klart jag vet och som jag skrev. Det som ser förjävligt ut på nästan alla ser grymt ut på rätt person och eftersom det här är en Paneraitråd och inte jannes-hemska kepsar tråd så: (vilket instagram namn btw?)
Haha du har så rätt så!! Brukar ju spana igenom allt som har med Panerai att göra på insta varav jag fastnade för Pam390 o Pam243 vilka han har bilder på:
Sir.lirajm
 
Det gäller att vara hårdare än klockan. Det klarar jag inte av. Hård kille med hård klocka. Vad sänder en mjukis ut med hård klocka? Det var ungefär så där han var som jag köpte min 243 av. Inte konstigt att han blev tyst när jag skrev att även en PAM 051 låg på önskelistan.
Likväl är väl bilder på Stallone med diverse Pannor schablonmässiga?;)
Eller dykare från 30-talet? Nä faktiskt tycker jag att min gamla kollega bar upp sin Panna coolast av alla. En trevlig blond tjej på 35 bast;)
IMG_2038.JPG

IMG_2039.JPG

Nu när jag tänker på det så var det här första Pannan jag provade. Det var för över 10 år sen jag provade hennes 001 eller 111 minns ej reffen..
 
Likväl är väl bilder på Stallone med diverse Pannor schablonmässiga?;)
Eller dykare från 30-talet? Nä faktiskt tycker jag att min gamla kollega bar upp sin Panna coolast av alla. En trevlig blond tjej på 35 bast;)
IMG_2038.JPG

IMG_2039.JPG

Nu när jag tänker på det så var det här första Pannan jag provade. Det var för över 10 år sen jag provade hennes 001 eller 111 minns ej reffen..
Det är så jag funderar på hur hon var i sättet. Vet du bakgrunden till att hon bar Panerai? Hade hon gått in och köpt en eller hade hon en partner som ägde en panerai?
 
Det är så jag funderar på hur hon var i sättet. Vet du bakgrunden till att hon bar Panerai? Hade hon gått in och köpt en eller hade hon en partner som ägde en panerai?
Redan dragit det där plus visat bilden tidigare.. Hon fick den ny på sin 18-årsdag av sin Pappa (han gillade klockor). Få brudar i den åldern önskar sej en Panerai o vi snackar sen 90-tal/tidigt 2000-tal. Så hon var nog före de flesta av oss haha. Hon har för övrigt en vit Explorer2 16570 som hon varvar med:)
 
Hennes far hade gått igenom de flesta märken med henne o hon ville ha en toolwatch som inte var så "tjejig". Som sagt, få 18-åriga brudar som önskar sej en Panna o få som bär upp den lika bra..
 
Kul historia. Då klarade hon av att göra den till sin. Annars tycker jag det är snyggt på tjejer när de lånat killes kläder med stora skjortor och stor klocka. Att jag tycker det är snyggt med stora klockor på män, inklusive mig själv, är väl ingen överraskning i den här tråden. Jag tror Panerai kan nå fler tjejer med sina klockor, men det räcker inte med ett ill-grönt armband. De måste ner i pris tror jag för tjejer köper inte klockor i den här prisklassen och deras män tror de vill ha en liten klocka med mycket bling, vanligtvis. En annan aspekt är min egna reflektion. Skulle jag gilla att tjejen har en panerai på armen? Troligen inte, men det kan vara snyggt på andras tjejer.
 
Ännu färre är väl de
Kul historia. Då klarade hon av att göra den till sin. Annars tycker jag det är snyggt på tjejer när de lånat killes kläder med stora skjortor och stor klocka. Att jag tycker det är snyggt med stora klockor på män, inklusive mig själv, är väl ingen överraskning i den här tråden. Jag tror Panerai kan nå fler tjejer med sina klockor, men det räcker inte med ett ill-grönt armband. De måste ner i pris tror jag för tjejer köper inte klockor i den här prisklassen och deras män tror de vill ha en liten klocka med mycket bling, vanligtvis. En annan aspekt är min egna reflektion. Skulle jag gilla att tjejen har en panerai på armen? Troligen inte, men det kan vara snyggt på andras tjejer.
Det är snarare så att hon lånar ut sina klockor till hennes kille. Hon går knappast runt i killens kläder heller även om jag förstår vilken bild på föreställer dej. Rätt mycket skinn på näsan dock! Dessutom bär hon upp 44mm Luminor BÄTTRE än jag bär upp 47mm hahaha. Går inte att förneka att det är jävligt hett o än mer coolt att hon körde Panerai innan flertalet av oss här inne gjorde det;)
Kan ju bara konstatera att min fru bara skulle se löjlig ut i min Panna men men
 
Fan allt Panerai surrandes gör att jag kom på idén att behålla min 560. Fick hem den nån dag efter att min som föddes o tanken har legat o grott ett tag nu om jag helt enkelt inte ska forstätta att använda den o spara den till honom tills han fyller 18år. Vad tror ni om den idén? Det skulle ju innebära att jag som gillar att flippa helt enkelt får spara ihop till nästa klocka isf, svårt men inte omöjligt haha.
 
Fan allt Panerai surrandes gör att jag kom på idén att behålla min 560. Fick hem den nån dag efter att min som föddes o tanken har legat o grott ett tag nu om jag helt enkelt inte ska forstätta att använda den o spara den till honom tills han fyller 18år. Vad tror ni om den idén? Det skulle ju innebära att jag som gillar att flippa helt enkelt får spara ihop till nästa klocka isf, svårt men inte omöjligt haha.
Go for it! :)
 
Nu blir det ett sådant där klassiskt "vilken skulle du ha valt" inlägg.
Alla tre kostar runt 40k.
Det är ju tre ganska olika klockor. Trots det är jag intresserad av alla tre.
Klockan ska användas i rotation med Sub 5513 och vardagsklockan Sinn U1.

PAM 112
500x1000px-LL-e2c2dd5b_0A41DE8F-DFEF-4B76-B76C-F7160C7089A3.jpg



PAM 425
image.jpeg



PAM 114
PAM114_2.jpg
 
IMG_1759.JPG

Illustrerar vilken jag skulle valt med att posta en bild på en mycket saknad klocka...

Nu blir det ett sådant där klassiskt "vilken skulle du ha valt" inlägg.
Alla tre kostar runt 40k.
Det är ju tre ganska olika klockor. Trots det är jag intresserad av alla tre.
Klockan ska användas i rotation med Sub 5513 och vardagsklockan Sinn U1.

PAM 112
500x1000px-LL-e2c2dd5b_0A41DE8F-DFEF-4B76-B76C-F7160C7089A3.jpg



PAM 425
image.jpeg



PAM 114
PAM114_2.jpg
 
Nu blir det ett sådant där klassiskt "vilken skulle du ha valt" inlägg.
Alla tre kostar runt 40k.
Det är ju tre ganska olika klockor. Trots det är jag intresserad av alla tre.
Klockan ska användas i rotation med Sub 5513 och vardagsklockan Sinn U1.

PAM 112
500x1000px-LL-e2c2dd5b_0A41DE8F-DFEF-4B76-B76C-F7160C7089A3.jpg



PAM 425
image.jpeg



PAM 114
PAM114_2.jpg
114 för den är vit som snö eller 112. 425 är riktigt fin även om jag gillar california dail mer och att den känns mer som ett komplement till vardagspannan. Prismässigt borde du kunna få en 114 för 35000 kr och en 425 för 45000 kr minst, men det är inte alltid priser är logiska. 112 borde ligga mellan 35000 kr och 40000 kr.
 
Senast ändrad:
Jag gillar den idén. Kan man få se ett kort redan nu när han bär den på armen?
Alldeles för liten för det (6-månader bara) men tog den här bilden samma dag vi kom hem från BB vilket var samma dag jag öppnade paketet med klockan:)
image.jpeg

Känns ju som att det finns en emotionell koppling mellan klockan och att min lille grabb kom till jorden. Frugan o jag har ju redan diskuterat om vi ska köpa en årsklocka till honom o spara men blir ju faktiskt coolare om han får ärva sin fars klocka dvs min 560.
Det jobbiga för mej blir ju att inte flippa men nu har jag ju något att "kämpa för":)
 
Good feeling! Nu är det bara att vänta 14 år tills den dyker upp på bild här, på en fjortis som ska impa. Vi som lever då och som sett klockan till leda kommer gå till blixtattack. - Det där är inte din klocka, vi vet vems det är. Lämna genast tillbaka den, hördudet snorunge. Hela gardet av KS alla välkända webbpoliser kommer gå in i ögonblicklig tjänst. Jag måste köpa popcorn.
 
Good feeling! Nu är det bara att vänta 14 år tills den dyker upp på bild här, på en fjortis som ska impa. Vi som lever då och som sett klockan till leda kommer gå till blixtattack. - Det där är inte din klocka, vi vet vems det är. Lämna genast tillbaka den, hördudet snorunge. Hela gardet av KS alla välkända webbpoliser kommer gå in i ögonblicklig tjänst. Jag måste köpa popcorn.
Är det min grabb du syftar på så får han INTE låna den förrän han fyllt 18år då Pannan blir hans. Definitivt inte låna den i syfte att impa på nåt ungdoms disco som fjortonåring kan jag lova dej haha;)
Men jävligt ballt OM han blir intresserad av klockor innan han får den o blir sittande här i Panerai-tråden med en massa dryga frågor/utlägg som sin far haha
 
Ingen hemlighet att jag gillar Pam000 men tycker lätt att nya Pam1000 ÄR mycket snyggare trots att det är en sämre klocka. Här ser man skillnaden i färgen på lumen, caset o glaset:)
Pam000:
IMG_6186.JPG

Pam1000:
IMG_6185.JPG

Irl är skillnaderna betydligt större!!
 
Tillbaka
Topp