• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Eller bor i Californien o kan se så här casual ut när jag är ledig o bara chillar bland alla mina vrålåk:)
Pam243:
IMG_6174.PNG
Ok då :) Men den kepsen var inte lika hemsk som den första du la ut en bild på. Camo skärm på svart keps går bara inte. Men självklart finns det alltid någon som kan bära upp vad 99% av befolkningen bara skulle se löjliga ut i.
 
Moralfråga. De där kepsarna lär väl inte vara OEM, eller? Vi ska väl inte posta kopior eller copyrightskyddat material?
 
:(

Behövs verkligen en service igen om det gjordes för ett år sedan?

Riktigt tråkigt att de vill ha den så länge med.
Kan du inte få en låneklocka av Nymans igen :p

Fick kostnadsförslag idag.. 10-12 000:- beroende på om jag vill ha en ny fjäderhusbrygga.. Enbart estetiskt står det? Någon som vet om det är ngn ny design eller annat? Varför skulle man annars vilja byta den? Då är det en service,polering,nya visare samt reparation av mellanboett som är det egentliga behovet. Men det roligaste är ändå att den enbart behöver vara borta 12-16 veckor...:-(
 
Senast ändrad:
@Palenkovich har inte du inset att jag jobbar hårt på att jävlas med dig, har en 1675 från dit födelseår (den är gammal) en VC du nästan kommer i byxan av att bara se på och nu en AP som jag vet att du vill ha. Måste bara komma på vilken panna som är din heliga gral sen jävlar :)
I knew it!
Jag har surrat om en mysig vintagepjäs från mitt födelseår, min VC dög inte så du köpte en likadan i güld, och mitt önskemål om nästa in är en AP Diver, så då plockar du hem en sån också!
It's war!!

From now on, my lips are sealed :D
 
I knew it!
Jag har surrat om en mysig vintagepjäs från mitt födelseår, min VC dög inte så du köpte en likadan i güld, och mitt önskemål om nästa in är en AP Diver, så då plockar du hem en sån också!
It's war!!

From now on, my lips are sealed :D
Om jag ska dementera mig själv så sa du inget om årsgångklocka innan jag köpte en -77:a och att du vill ha en AP diver var en nyhet. Men kan lugna dig med att en pam00127 ligger för tillfälet över min budget :D

Men canvas-bandet till pannan ska du ta personligt! Jag fick ett grymt band innan dig :)
 
Om jag ska dementera mig själv så sa du inget om årsgångklocka innan jag köpte en -77:a och att du vill ha en AP diver var en nyhet. Men kan lugna dig med att en pam00127 ligger för tillfälet över min budget :D

Men canvas-bandet till pannan ska du ta personligt! Jag fick ett grymt band innan dig :)
Vänta nu?! Årgångsklocka -77:a ?! WTF? Går ni i skolan fortfarande eller? :-O
 
Eller bor i Californien o kan se så här casual ut när jag är ledig o bara chillar bland alla mina vrålåk:)
Pam243:
IMG_6174.PNG
Det gäller att vara hårdare än klockan. Det klarar jag inte av. Hård kille med hård klocka. Vad sänder en mjukis ut med hård klocka? Det var ungefär så där han var som jag köpte min 243 av. Inte konstigt att han blev tyst när jag skrev att även en PAM 051 låg på önskelistan.
 
:(

Behövs verkligen en service igen om det gjordes för ett år sedan?

Riktigt tråkigt att de vill ha den så länge med.
Kan du inte få en låneklocka av Nymans igen :p

Jag får nog revidera uppgiften om service. Verkar mer som att det bara var ngn form av täthetsservice som gjordes. Blev fundersam då jag fick höra att de alltid byter visare på service. Det stod inte med på specen kom jag ihåg. När jag kollade idag så ser jag att det är enbart rengöring,ruckning samt packningar som fixats.
Man kan ju hoppas på låneklocka. Men denna gång är det ju absolut inte Nymans "fel" att den är inlämnad utan i så fall Panerais eget.. Men jag ska be om en låne dinka. En sån där halvful blåtavlad en. De har säkert drivor av dem där nere...:)
 
Innan det börjar spåra ut för mycket med diskussioner om hur gammal ricvin är. Canvas från Anders W är riktigt prisvärda, tror det var vad jag vill säga från början.
 
Ok då :) Men den kepsen var inte lika hemsk som den första du la ut en bild på. Camo skärm på svart keps går bara inte. Men självklart finns det alltid någon som kan bära upp vad 99% av befolkningen bara skulle se löjliga ut i.
Men du vet ju att sådär ser jag ju inte ut direkt men tyckte bara det såg coolt ut haha. Varken min "stil" eller så men kolla gärna in hans insta. Bra bilder om än lite väl flådiga;)
 
Men du vet ju att sådär ser jag ju inte ut direkt men tyckte bara det såg coolt ut haha. Varken min "stil" eller så men kolla gärna in hans insta. Bra bilder om än lite väl flådiga;)
Klart jag vet och som jag skrev. Det som ser förjävligt ut på nästan alla ser grymt ut på rätt person och eftersom det här är en Paneraitråd och inte jannes-hemska kepsar tråd så: (vilket instagram namn btw?)
FullSizeRender.jpg
 
Tillbaka
Topp