• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur är intrycken gällande passform nu i efterhand?

Känns helt ok, faktiskt. Man vänjer sig väldigt fort. Ska känns på läderbandet sen, tror det kan bli ännu bättre...

Men en rejäl klump är det... :)

image.jpg

Fråga om höjden på era olika modeller
Gillar att 512 var ganska tunn och funkade bra till skjortan
Fast den modellen har ju inte kronskyddet som jag tycker är snyggare desto mer jag kollar på bilder
Förslag på någon annan modell som är ganska tunn? Gissar att det är 44mm som gäller då?

Fråga om höjden på era olika modeller
Gillar att 512 var ganska tunn och funkade bra till skjortan
Fast den modellen har ju inte kronskyddet som jag tycker är snyggare desto mer jag kollar på bilder
Förslag på någon annan modell som är ganska tunn? Gissar att det är 44mm som gäller då?

Dom är ju rätt feta, men det är lixom grejen med Panerai... Vill du ha en Luminor m kronskyddet, så får du svälja tjockleken. Det finns nån 40 mm oxå, men den är (typ) lika tjock å känns helt oproportionerligt.

Dress-Panerai = 512...

Men jag känner folk som kör 44 mm Luminor till skjorta dagligen! Kanske inte till "bankkostym", dock... ;-)

Jag ser min 111:a som "vardags/sport"-klocka.

Dom är ju rätt feta, men det är lixom grejen med Panerai... Vill du ha en Luminor m kronskyddet, så får du svälja tjockleken. Det finns nån 40 mm oxå, men den är (typ) lika tjock å känns helt oproportionerligt.

Dress-Panerai = 512...

Men jag känner folk som kör 44 mm Luminor till skjorta dagligen! Kanske inte till "bankkostym", dock... ;-)

Jag ser min 111:a som "vardags/sport"-klocka.

Ja det är ju sant :)
Fick tips om 112 som bra instegs modell
Gillar tavlan skarpt!
Sen skiljer det ju lite i pris mot 512
Iallafall beg 112

Tillbaka
Topp