Det här togs för ett par år sedan hemma på campingen.
![]()
(Morsans hus i bakgrunden)
Har inte det brunnit det där huset?....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det här togs för ett par år sedan hemma på campingen.
![]()
(Morsans hus i bakgrunden)
Nej, det står kvar. Morsan bodde där ett tag innan hon flyttade in en fin husvagn. Tyvärr så eldade någon upp både husvagnen och morsan men jag fick min hämnd.Har inte det brunnit det där huset?....
Aha! Det var vagnen som brann. Tack då vet jag !!Nej, det står kvar. Morsan bodde där ett tag innan hon flyttade in en fin husvagn. Tyvärr så eldade någon upp både husvagnen och morsan men jag fick min hämnd.
![]()
Skickade denna igår till min fru och fick:
-"Antar att det inte är din. Can't really tell"?
Jag: "Är du full? Den har grå urtavla och det står Firenze på den!".
Hon: "...."
:-D
En kul grej är min koncerns Sverigechef har en Panerai och såg mitt foto från Instagram och vill följa med nästa gång![]()
Ja du vet vad jag tycker.. Den i par med din 605:a...Visste att ångern skulle vara grav.....
![]()
![]()
Visste att ångern skulle vara grav.....
![]()
![]()
Användbar länk, nyheter pics: http://paneristiclub.com/thema/data-sheets-and-pictures-from-all-new-releases-from-sihh-2017/
Samlingen just nu, hastigt fotad i solskenet, med lite halvdamm, fingeravtryck och annat som ingår.Frågor på det?
630, FER00019, 416, 359.
Det på 630:n är ett Panerai OEM Assolutamente. Det i andra änden, på 359:an, är från eBay nånstans.Bra uppställning! Vart kommer ljus biege strapet ifrån?
Knappt använt Assot? Eller är det en annan mkt ljusare variant än de standard Asson man ser?Det på 630:n är ett Panerai OEM Assolutamente. Det i andra änden, på 359:an, är från eBay nånstans.
Japp - Vart är 47mm pannan!?![]()
Samlingen just nu, hastigt fotad i solskenet, med lite halvdamm, fingeravtryck och annat som ingår.Frågor på det?
630, FER00019, 416, 359.
Förvisso inte speciellt mycket använt, men också i starkt solljus, det blir lite annan ton på det då.Knappt använt Assot? Eller är det en annan mkt ljusare variant än de standard Asson man ser?
Jag är fullständigt medveten om detta. Lite väl medveten. Mitt hjärta vs. min hjärna vs. min plånbok är i hårda diskussioner.Japp - Vart är 47mm pannan!?
Enbart de lanserade, det visades som sagt ett antal fler modeller men de är inte officiella änAnvändbar länk, nyheter pics: http://paneristiclub.com/thema/data-sheets-and-pictures-from-all-new-releases-from-sihh-2017/
Bam!![]()
630, FER00019, 416, 359.
Riktigt snygg färg och textur på den tavlan. Är den lika mörkblå i verkligheten eller blir det bara så på bild?Visste att ångern skulle vara grav.....
![]()
![]()
Oklart har inte sett den live, skulle tro att den ser så ut live, troligtvis bättreRiktigt snygg färg och textur på den tavlan. Är den lika mörkblå i verkligheten eller blir det bara så på bild?
Självklart bättte, har du beställt än?Oklart har inte sett den live, skulle tro att den ser så ut live, troligtvis bättre
Hähä nejSjälvklart bättte, har du beställt än?![]()
Vad blev det?Om någon är ute efter due finns några inne på Nymans nuJag provade 674, äckligt fin tavla. Svårt att fånga på bild, lite samma känsla som på @MaziK 605.
![]()
![]()
42 mm vs 45 mm
Hade klippt den om inte jag köpt en annan klocka just idag! (Inte panerai) oflax på högsta nivå.