• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Compiss

Patek
2-Faktor
IMG_1380.JPG
Ingen Paneristi i denna tråd som vill släppa ifrån sig en Rolex till förmån för ytterligare en fräsig Panna? :)

https://klocksnack.se/threads/panerai-submersible-byte-submariner-gmt.68323/
Är det waynes gamla?
 

Mjorgensen

Breitling
Hade tänkt köpa en panerai PAM104, 2011. Min första panerai. Har kollat på den ett tag har denna ett bra andrahandsvärde och hur går klockan? Får den för 35k nyskick inga dings eller hairlines. Känns det som en bra affär?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Hade tänkt köpa en panerai PAM104, 2011. Min första panerai. Har kollat på den ett tag har denna ett bra andrahandsvärde och hur går klockan? Får den för 35k nyskick inga dings eller hairlines. Känns det som en bra affär?
Ja, det känns som en bra affär om det är fullset och en ok affär om det bara är klockan. Den är snygg, ren i tavlan och svart med lite sunburst så den borde inte bli svår att sälja om den dagen kommer. Jag tror dessutom att modellen är rätt tacksam att leka med olika typer av armband. Kolla bara så den inte är sönderpolerad.
 
Senast ändrad:

Mjorgensen

Breitling
Ja, det känns som en bra affär om det är fullset och en ok affär om det bara är klockan. Den är snygg, ren i tavlan och svart med lite sunburst så den borde inte bli svår att sälja om den dagen kommer. Jag tror dessutom att modellen är rätt tacksam att leka med olika typer av armband.
Jo visst är det fullset ett av armbanden är aldrig använt och klockan har inte en enda hairline var och kolla på den tidigare, mycket sparsamt använd
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Nope inte riktigt. Men jag passade även på att göra en service till extremt rabatterat pris.. Så en viss goodwill blev det ju ändå. Ska leta fram exakt vad själva reparationen skulle kosta. Kan ju kanske vara intressant för någon?!
Orkar inte leta fram i tidigare inlägg vad det var du lämnade in den för... påminn oss gärna :)
 

Mjorgensen

Breitling
Får väl hjälpa dig på traven tills du postar bilder på din egen! :cool:

Paneraidivewrist.jpg


Inte mina håriga armar, bara nån snubbes paketöppning på WUS. Den är riktigt fin, har helt missat att 104 finns faktiskt.
En fantastiskt fin klocka. Någon som vet hur stryktålig denna är? Hade tänkt den som vardagsklocka. Vid gym, simturer och lite så har förstått de som att panerai i allmänhet är tåliga klockor
 
D

Deleted member 4412

Guest
En fantastiskt fin klocka. Någon som vet hur stryktålig denna är? Hade tänkt den som vardagsklocka. Vid gym, simturer och lite så har förstått de som att panerai i allmänhet är tåliga klockor
De flesta Pannor tål ett kok stryk men sen när du ska sälja den springer de flesta vid första bästa antydan till en ding haha;)
Skämt o sido, bra o testat urverk så ser inga problem. Själv kör jag ju min Pam560 varje dag, visserligen utan att ge den ett kok stryk men men:)
 

Mjorgensen

Breitling
De flesta Pannor tål ett kok stryk men sen när du ska sälja den springer de flesta vid första bästa antydan till en ding haha;)
Skämt o sido, bra o testat urverk så ser inga problem. Själv kör jag ju min Pam560 varje dag, visserligen utan att ge den ett kok stryk men men:)
Haha ja jag har inga egentliga intentioner på att sälja den vidare sen. Vill mest ha en klocka som fungerar till det mesta och klarar av lite användning. Undviker gärna att köra min 16613LB till vardags och panerain sitter så j*kla gott runt handen ;)
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Haha ja jag har inga egentliga intentioner på att sälja den vidare sen. Vill mest ha en klocka som fungerar till det mesta och klarar av lite användning. Undviker gärna att köra min 16613LB till vardags och panerain sitter så j*kla gott runt handen ;)
Den kommer bara att sitta bättre och bättre när du sliter in dina straps! Jag säger straps för det är ingen i den här tråden som bara har ett... haha! :happyhappy:
Och ja den kommer att hålla väl för de aktiviteter du beskrivit!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Orkar inte leta fram i tidigare inlägg vad det var du lämnade in den för... påminn oss gärna :)
Det började med att en av de små "knapparna" till ett av bandstiften flög upp i "pannan".. på mig vid ett bandbyte.. Alltså en av de små fjäderbelastade historierna som man trycker ner typ 500 ggr per år om man har en Panerai som inte har skruvade bandstift...
Trodde det var en Quick fix men den var tvungen att åka till ett service center.
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Det började med att en av de små "knapparna" till ett av bandstiften flög upp i "pannan".. på mig vid ett bandbyte.. Alltså en av de små fjäderbelastade historierna som man trycker ner typ 500 ggr per år om man har en Panerai som inte har skruvade bandstift...
Trodde det var en Quick fix men den var tvungen att åka till ett service center.
Javisst ja nu minns jag! Men du fick en bra deal på att serva den samtidigt som den åkte ner till Panerai?
 
D

Deleted member 4412

Guest
Är det någon som sitter på ett brunt oem o hellre vill ha ett svart?
Hur som helst, posta gärna bilder på era bruna oem straps (om det finns några såklart):)
 
Topp