Ja självklart. Jag tänkte det var underförstått såAvser givetvis extra OEM-band; de som följde med klockan vid köp följer självklart med klockan vid försäljning..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja självklart. Jag tänkte det var underförstått såAvser givetvis extra OEM-band; de som följde med klockan vid köp följer självklart med klockan vid försäljning..
Tack för svaret. Har du bild på din 392 du kan dela med dig av? Jag vill gärna se tjockleken. 1392 ska vara lite tunnare men har nyare urverkRätt olika klockor i mina ögon. Hade varit mer naturligt att välja mellan 392 och 1392, alternativt 535 och 537.
Men utifrån du listar hade jag kört på... 392.
Okej, du listar den inte, men jag tycker den är snyggare än 1392 ( 100% partisk förvisso eftersom jag själv är ägare av 392)
Oavsett vilken du landar på så kommer du nog att bli nöjd. Det var bara mina 5 cent...
Absolut. Den bygger en del, men jag tror skillnaden mot 1392 är rätt liten i praktikenTack för svaret. Har du bild på din 392 du kan dela med dig av? Jag vill gärna se tjockleken. 1392 ska vara lite tunnare men har nyare urverk
17mm vs. 15.5mm.Absolut. Den bygger en del, men jag tror skillnaden mot 1392 är rätt liten i praktiken
![]()
![]()
Size matters...17mm vs. 15.5mm.
Tyvärr jobb som hindrar att jag sticker tidigareBörjade i Hong Kong och är nu i Vietnam men flyger hem den 9e via Bangkok så vi springer nog om varandra på flygplatsen. Synd att du inte åkte ner några dagar tidigare för jag ska ut och dricka öl med lite annat folk från KS i Bangkok i början av nästa vecka.
Jag har jämfört 359 och 1359. Att hornen sitter längre ned på boetten, a.k.a. är nedslipade, gör en hel del för utseendet och känslan. I vote 1392.Size matters...
Skämt o sido. Någon som jämfört dom sida vid sida och kunna avgöra om man märker skillnad?
Tur att vi har dig. Mannen med millimeterkoll.17mm vs. 15.5mm.
Alltså, jag avrundade. Det är egentligen 16.9mm och 15.7mm ...Tur att vi har dig. Mannen med millimeterkoll.
Jag var snabbt inne på Chrono24 och min spontana uppfattning är att de ligger dyrt där. Det kanske finns andra uppfattningar här men mellan 40000-45000 kr är rimligt. Radiomir är det mindre efterfrågan på just nu. Mitt råd är att behålla dem om du inte får det de är värda. Möjligen är 47 mm mer eftertraktad? Fina är de alla tre så för den som söker en genuin Panerai i klassiskt snitt, tror jag blir nöjd om de köper någon av dig.
Tack så mycket för ditt svar! Det låter rimligt. Säljer man extra band och dyl. separat eller låter man det följa med? Ja, jag har sett att 47mm ligger på mellan 65000-95000 på Chrono24, men det låter högt. Kanske ca 60000 för den?
Jag vet inte var du tänkt att annonsera? Är det här på KS så är antalet presumtiva köpare tämligen begränsat och då får du nog räkna med att gå ner i pris. Annonserar du som privatperson på Chrono24 så kan du nog få ut mer. Eftersom prisbilden är så hög på chrono24, blir det lätt att få bra betalt och samtidigt ha lägst pris. Nackdelen är att privatpersoner inte ger samma trygghet som att köpa från en etablerad handlare, men varför skulle det inte finnas köpare till en privatperson när det finns de som frivilligt hoppar ut från flygplan? När det gäller straps verkar det som att de flesta lägger med ett par extra band. Oem-banden går lättast att sälja separat.
Avser givetvis extra OEM-band; de som följde med klockan vid köp följer självklart med klockan vid försäljning..
Tack så mycket för hjälpen!Ja självklart. Jag tänkte det var underförstått så![]()
De tidigare gjordes med sandwich. Nu kör de painted dial istället, till mångas förtret.![]()
![]()
Har PAM560 JLC-verk?
Edit: Ignorera ovanstående, jag ser ju att bryggorna skiljer sig. Jäkla nice modell dock, 44mm, 8-dagar och sandwich...
menar du att du vill byta bort rockan mot canvas? Jag kan vara intresserad.Nån som är sugen på att byta mot ett canvas eller nåt? Inte klockan och inte heller nån tavla då för att vara tydlig...
![]()
![]()
![]()
Trodde sandwichtavlorna var 90% av anledningen till att man köper en panna.De tidigare gjordes med sandwich. Nu kör de painted dial istället, till mångas förtret.
Oaktat ovan. Riktigt schysst modell!
Oh no.. Även om det på lilla KS förefaller vara lite mer populärt med sandwich, finns det på många håll än mer rotade uppfattningar om att Sausage är det rätta.. Om frågan tvistar ständigt de Panerailärde..Trodde sandwichtavlorna var 90% av anledningen till att man köper en panna.![]()
Oh no.. Även om det på lilla KS förefaller vara lite mer populärt med sandwich, finns det på många håll än mer rotade uppfattningar om att Sausage är det rätta.. Om frågan tvistar ständigt de Panerailärde..
Kan du nämna var de anser att Sausage är det rätta? Det räcker med en plats.Oh no.. Även om det på lilla KS förefaller vara lite mer populärt med sandwich, finns det på många håll än mer rotade uppfattningar om att Sausage är det rätta.. Om frågan tvistar ständigt de Panerailärde..
Kan du nämna var de anser att Sausage är det rätta? Det räcker med en plats.![]()
Finns det någon ens?Finns det någon hemsida där jag kan ta reda på vilka Panerai-refs som är < 11mm i tjocklek?
Ja, Due (PAM00676) är 10.50mm och PAM 620 är 11mm. Jag är nyfiken om det finns fler refs som är < 11mm?Finns det någon ens?
Vad jag vet så finns det inga sen tidigare som varit så tunna. De enda som finns är de nya duemodellerna och de är väl inte fler än de kan räknas på den ena handens fingrar, tror jag.Ja, Due (PAM00676) är 10.50mm och PAM 620 är 11mm. Jag är nyfiken om det finns fler refs som är < 11mm?
Ju fler komplikationer, desto tjockare blir urverket och då följer tjockleken på boetten med. Det är grundregeln. Manuella verk saknar rotor som drar upp automatiska urverk. Det gör att manuella brukar vara något tunnare.Ja, Due (PAM00676) är 10.50mm och PAM 620 är 11mm. Jag är nyfiken om det finns fler refs som är < 11mm?
100m PAM är sjukt töntigt, blev riktigt chockad när jag såg modeller med 100m WR.Vad jag har förstått så är det pga helt nya urverk som de kunnat göra så tunna boetter, men man har inte kunnat lösa vattentätheten som t ex Yacht-master. Den har mer blivit som det rena dressuret Reverso och det är väl ok, men lite nytt och överraskande för dykarmärket Panerai.
Det är inte 100 m. Det är 30 m, precis som en Reverso. Hade det varit 100 m tycker jag det hade varit ok. Då hade den klarat allt som 99% av användarna utsätter den för.100m PAM är sjukt töntigt, blev riktigt chockad när jag såg modeller med 100m WR.
SantDet är inte 100 m. Det är 30 m, precis som en Reverso. Hade det varit 100 m tycker jag det hade varit ok. Då hade den klarat allt som 99% av användarna utsätter den för.
Du kan välja någon av de typ 13 167 trådarna på Paneristi som avhandlar sandwich vs. sausage/painted och börja där..Kan du nämna var de anser att Sausage är det rätta? Det räcker med en plats.![]()