• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Första dagen med Panerai. Det känns bra! Jag fixar någon bild sen.

Något som är intressant är även att jag upplever det som väääldigt mycket pang för pengen - speciellt i jämförelse med vad samma slant hade kammat hem inom det Rolex-träsk som nu råder.

Ungefär som att sätta kläder på en hund, det är bara fel. :)
Det får vi ändra på.;)
ad37fa8418a34a1dba7ba4f078202ad3.jpg

Du kan välja någon av de typ 13 167 trådarna på Paneristi som avhandlar sandwich vs. sausage/painted och börja där..
För övrigt är "det rätta" en tolkningsfråga. Är något det rätta bara för att det råkar vara någons personliga preferens?
Edit: i mitt tycke är inget av alternativen särskilt mycket mer "korrekt", utan båda varianterna funkar fint, även sett ur ett historiskt perspektiv. Med det sagt blir det en fråga om vad man föredrar..
Efter vårt senaste gtg så har jag personligen ändrat uppfattning. Jag tyckte i jämförelse med sandwichdail att sausage och painted blev tydligare. Tavlan blev skarp i förhållande till sandwich som jag uppfattade som lite mer oskarp. Jag försöker inte pådyvla någon rätt eller fel. Däremot kan jag vara tydlig med vad jag själv tycker. Med det sagt väljer jag utifrån helheten och den är mer än vilken dail det är. Slutligen kommer ett företags drivkrafter alltid att vara känsligt, speciellt för entusiaster. Tas förändringar fram för att minska produktionskostnader och samtidigt höja priset, kommer det alltid bli föremål för irritation. Vissa kommer att gilla både det nya och det högre priset, andra köper bara begagnat. Vissa söker sig bort från det nya, kanske bakåt i tillverkningsåren och vissa byter märke.

Efter vårt senaste gtg så har jag personligen ändrat uppfattning. Jag tyckte i jämförelse med sandwichdail att sausage och painted blev tydligare. Tavlan blev skarp i förhållande till sandwich som jag uppfattade som lite mer oskarp. Jag försöker inte pådyvla någon rätt eller fel. Däremot kan jag vara tydlig med vad jag själv tycker. Med det sagt väljer jag utifrån helheten och den är mer än vilken dail det är. Slutligen kommer ett företags drivkrafter alltid att vara känsligt, speciellt för entusiaster. Tas förändringar fram för att minska produktionskostnader och samtidigt höja priset, kommer det alltid bli föremål för irritation. Vissa kommer att gilla både det nya och det högre priset, andra köper bara begagnat. Vissa söker sig bort från det nya, kanske bakåt i tillverkningsåren och vissa byter märke.
Bra sammanfattning!

Första dagen med Panerai. Det känns bra! Jag fixar någon bild sen.

Något som är intressant är även att jag upplever det som väääldigt mycket pang för pengen - speciellt i jämförelse med vad samma slant hade kammat hem inom det Rolex-träsk som nu råder.
Spot on. Spelar ingen roll om någon hävdar att annan tillverkare har bättre utverk, känslan av designen är värd sjukt mycket.

Tack kompis!

En fråga. Hur ställer ni er till nato? Jag ser det väldigt sällan på just Panerai, även om det är tufft.
Ungefär som att sätta kläder på en hund, det är bara fel. :)
Nato är asballt på panerai ju :).
Eller så här, på rätt modeller. På vissa blir det fel.
Tillhör dock de 1% här i tråden som kör nato på min panna.
IMG_0388.JPG

(Ingen ny bild men bara för att visa hur coolt det är ;) )

Jag sitter och läser Kupé. 88% av alla SJ tåg kom fram i tid förra året, samma nivå som världens punktligaste flygbolag. Vad är viktigast, tid eller design? Om klockan går rätt 88 gånger av hundra är jag nöjd, Bara designen är ok. Mer spännande är så här, blir det inte i Katrineholm.
IMG_0868.JPG

Tillbaka
Topp