• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag lekte lite med kameran igår. I en viss vinkel blir kanterna blå.
IMG_0861.JPG

Jag sitter och läser Kupé. 88% av alla SJ tåg kom fram i tid förra året, samma nivå som världens punktligaste flygbolag. Vad är viktigast, tid eller design? Om klockan går rätt 88 gånger av hundra är jag nöjd, Bara designen är ok. Mer spännande är så här, blir det inte i Katrineholm.
I Japan hade VD:n fått sparken och bett om ursäkt i TV.
Shinkansen, Japans mest kända snabbtåg, anländer i snitt inom 6 sekunder(!) av angiven ankomsttid och då kan sträckan vara som Stockholm - Göteborg. Det inkluderar dessutom alla typer av väder.

Vilka är detta, har sökt på reffarna i tråden men inte fått någon träff

Screenshot_20170302-123033.png
Ser ut som någon form av Luminor Due i titan. Tillhör de där inte klockorna som Panerai endast visades för vissa samlare i samband med SIHH? Har för mig att jag har sett dem på bild tidigare.

Senast ändrad:
Den gröna är så mycket hårdare. Blå passar bättre med guld, men fet oavsett..
Personligen gillar jag den blå mer... Men det är jag.. :bag: Beror ju också på hur caset patineras.. Blir det turkos kan det ju ändå passa helt ok med blå tavla.
Utseendemässigt tycker jag också att den blå är klart snyggare; däremot tror jag den gröna tavlan gör sig bättre i matchning med bronset när det patineras..
Som sagt; oavsett vilken av dem snackar vi sjukt tunga pjäser!
Dock rätt irriterad över den sanslösa listprishöjningen gentemot tidigare Bronzos, även med hänsyn tagen till passerad tid..

Edit: håller dock med om att den gröna är hårdare på något sätt..

Senast ändrad:
Blev tvungen att köpa asso även i den mörkare färgen. Fantastiskt strap måste jag säga.
Tyvärr är ju färgutbudet begränsat och nu har jag både brown/beige och black/ecru.
Någon som har förlag på liknande straps?

20170302_120434.jpg
Finns ju även det ljusa Edition asso't med OP loggan som endast säljs i deras egna butiker;)
Ja, plus det gråa då som inte tillverkas längre:)
Undrar hur det svarta asso't blir efter ett tag? Mer svart eller mer grått?

IMG_1870.JPG
IMG_1871.JPG

Har PAM560 JLC-verk?

Edit: Ignorera ovanstående, jag ser ju att bryggorna skiljer sig. Jäkla nice modell dock, 44mm, 8-dagar och sandwich...
560 ÄR nice!!
Dock får man välja mellan sandwich o icke uppdaterad fjäder eller painted dial o strulfri fjäder:)

Tillbaka
Topp