Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag skulle med tanke på priserna påstå att det är kopior. Så, handla inte där.
Helt okey måste jag säga. Tror jag köper något till.Beställde också ett orange Bonetto igår! Dock det släta, hur känns ditt?
Är du seriös?
Grym klocka!En liten morgon bild.
Ha en fortsatt bra dag.
![]()
Missat, var när hur, dela gärna trådNågon som missat att det är Panerai GTG på gång och vill delta? Bäst att kolla så att ingen missar![]()
Om man bortser från Bronzon!Allt som behövs..
![]()
Du var ju med i gtg-tråden från start din gamle galosch!Missat, var när hur, dela gärna tråd
Tack på förhand...
Mvh / Johan
Det förståsOm man bortser från Bronzon!![]()
Tack.Grym klocka!
Kommer du på träffen? Har nämligen aldrig sett eller klämt på en 24a
Kul. Stort grattis! Håller med, bandet passar finfint.Tänkte säga hej då jag blivit med Panerai. I mitt fall en PAM088
. Har sedan (mycket) lång tid gått och sneglat på någon IWC med GMT då jag reser en del i jobbet och tyckte det skulle vara praktiskt. Råkade halka in på en armbandssida där nästan alla bilder var på Panerai. Blev helt såld. Började hänga här och då dök denna klocka upp och då klickade allt
. Hittade också AWstraps här som gör schyssta band och det blev det som sitter på nu. Tycker själv att de passar ihop riktigt bra.
![]()
Ingen expert på klockor utan kommer hänga här och titta på alla andra snygga. Man har ju fått blodad tand...
Riktigt snyggt kronskydd på alla Luminor med 1950-boetten med texten och det mer utsvängande "handtaget" (vetefåglarna vad det heter). Vad betyder texten "REG T.M."?Allt som behövs..
![]()
Registered trademark?Riktigt snyggt kronskydd på alla Luminor med 1950-boetten med texten och det mer utsvängande "handtaget" (vetefåglarna vad det heter). Vad betyder texten "REG T.M."?
Jo, det förstod jag, menar mer varför Panerai väljer att skriva ut det. Vad det betyder för Panerai liksomRegistered trademark?
Vette tusan..Jo, det förstod jag, menar mer varför Panerai väljer att skriva ut det. Vad det betyder för Panerai liksom
Handlar väl bara om design, ska väl se lite grövre, industri, toolwatch eller hur man vill beskriva det. Inget anledning rent juridiskt att ha det där och så synligt.Jo, det förstod jag, menar mer varför Panerai väljer att skriva ut det. Vad det betyder för Panerai liksom
Jo, det förstod jag, menar mer varför Panerai väljer att skriva ut det. Vad det betyder för Panerai liksom
Vette tusan..
Fiddyn (PAM127) var väl den första 47mm med 1950-boetten som kom ut under Richemont, och den fick ju "Reg T.M.". Man var väl stolt över patentet.. Det trycket har följt med 1950-boetten ända sedan dess.
Det lär inte finnas något juridiskt behov av att ha det kvar, men Panerai kanske tänker att det blivit så pass synonymt med den boetten att de kör på..
Skulle tro att väsentligt fler skulle gå i taket om de av någon anledning tog bort det än vad det är folk som stör sig på det..
Faktiskt, på en väggklocka. Inte kopiorna på bordsur eller armbandsuren. Men göder iofs samma företag så inte helt kosher av mig inser jag. Finns det Orginal väggur från Panerai?Är du seriös?
Japp, det finns original. Sök på C24 med orden Panerai och Wall så får du ett gäng.Faktiskt, på en väggklocka. Inte kopiorna på bordsur eller armbandsuren. Men göder iofs samma företag så inte helt kosher av mig inser jag. Finns det Orginal väggur från Panerai?