• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Scipio

Patek
2-Faktor
Hej. Jag har en PAM 537 42 mm med 22mm luggar och är sugen på ett metall armband. Lite osäker om det finns till en
42 mm , Jag hittade denna på CH24. Vill gärna fråga er experter som vet det mesta om Panerai.
https://www.chrono24.se/panerai/armband-steel-22mm--id5804310.htm
Tack på förhand Anders
Den länken känner jag väl igen eftersom jag själv velat ha en länge, men då behöver jag en passande klocka till. Jag håller med om att de två första bilderna ser konstiga ut, som om något fattas medan de två sista bilderna ser ok ut. Jag vet inte säkert, men den länken finns bara monterad på 40 mm Panerai. Jag har aldrig sett länken på någon större än 40 mm. Jag tror man måste ta med länken till en urmakare för att få veta helt säkert.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Den länken känner jag väl igen eftersom jag själv velat ha en länge, men då behöver jag en passande klocka till. Jag håller med om att de två första bilderna ser konstiga ut, som om något fattas medan de två sista bilderna ser ok ut. Jag vet inte säkert, men den länken finns bara monterad på 40 mm Panerai. Jag har aldrig sett länken på någon större än 40 mm. Jag tror man måste ta med länken till en urmakare för att få veta helt säkert.
Jag måste få rätta mig själv. Den länken finns i 22 mm och i 24 mm. Jag trodde bara den fanns i 22 mm då jag bara sett den på 40 mm Panerai, men tydligen finns den i 24 mm också, men det får nog anses vara sällsynt. Sen om den bara passar till en viss modell eller till alla vågar jag inte uttala mig om.
 

Seinfeld

Omega
Kan Pam111 köpas i Sverige? Alltså helt ny från någon AD. Eller säljer de alltid slut så fort de kommer till butikerna?
 

Jonkop

Omega
Beställde ett armband från Combatstraps. Helt ok kvalitet men en bra bit kvar till oem.
IMG_20170503_163210.jpg
 

Seinfeld

Omega
Haha. Jag vet. Har en 610a och det är något jag skulle vilja ta bort. Men man vänjer sig. Är faktiskt rätt snyggt, även om utan är snyggare.
Alright =) Jag surfade runt på C24 och tyckte att de kostade väldigt mycket? De låg på runt 50k de flesta där, och då var klockorna från 2006 och tidigare. Det känns lite saftigt. Dessutom var det nästan alltid avsaknad av box.... Jag tror det blir att spara till en helt ny från Krons isådanafall. Jag var inne på Submersible tidigare men efter att ha läst om plastvridningen och visarna bromsade det mina planer.. Fin klocka förresten, 610 är kul =) Dock är jag helt såld på Luminor!
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Fast deras nya system med frästa tavlor är ju mer likt sandwich än korv!

EDIT: 510 kanske inte har det förresten? Ingen koll på den referensen.
Nyare 510 har nåt mellanting, det är inte riktigt sausage utan Panerai kallar det "painted". Så varken fisk eller fågel kan man tycka då :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Alright =) Jag surfade runt på C24 och tyckte att de kostade väldigt mycket? De låg på runt 50k de flesta där, och då var klockorna från 2006 och tidigare. Det känns lite saftigt. Dessutom var det nästan alltid avsaknad av box.... Jag tror det blir att spara till en helt ny från Krons isådanafall. Jag var inne på Submersible tidigare men efter att ha läst om plastvridningen och visarna bromsade det mina planer.. Fin klocka förresten, 610 är kul =) Dock är jag helt såld på Luminor!
Jag blir nyfiken på vad du menar med plastvridning och visare. Vad har du läst och var, är det här i tråden menar du? Som jag tolkar är det något negativt du läst och sånt blir jag nyfiken på. :)
 

Seinfeld

Omega
PAM590 då? Eller vill du ha sandwich? Då tror jag iofs även 510 går bort, den har painted send 2015 eller något.
Oj... Jag trodde verkligen att den hade sandwich dial, det är ju det som jag är ute efter! =) 8 Days-texten spelar inte så stor roll kan väl vänja mig. Så länge det är en Sandwich Luminor är jag nöjd. Behöver inte ens vara Marina men det skulle va kul om det fanns!
Fast deras nya system med frästa tavlor är ju mer likt sandwich än korv!

EDIT: 510 kanske inte har det förresten? Ingen koll på den referensen.
Nyare 510 har nåt mellanting, det är inte riktigt sausage utan Panerai kallar det "painted". Så varken fisk eller fågel kan man tycka då :)
Alltså nya Panerai har inte Sandwich dial?

Jag blir nyfiken på vad du menar med plastvridning och visare. Vad har du läst och var, är det här i tråden menar du? Som jag tolkar är det något negativt du läst och sånt blir jag nyfiken på. :)
Alltså Submersible är en sjukt fin klocka men jag vill ha nog inte ha en diver riktigt utan en vanlig sportklocka. Det med visarna är att man upplevt problem med att det flagnar, man kan förvisso få det utbytt under en service men vill inte gå igenom för mycket krångel, dessutom vill jag ha Sandwich dial =) Det där med vridningen läste jag här: http://forums.watchuseek.com/f67/panerai-submersible-24-a-497080.html Nu vet jag inte om det är en legitim källa men det var tillräckligt för att get me off the horse.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Hmm.. är det något negativt eller är Sandwich att föredra?
Det handlar om tycke och smak. Om du ska vara 100% historiskt korrekt (dvs köpa så nära originalet som möjligt) ska du inte ens köra sandwich, sen har ju just sandwich blivit ett kännetecken för Panerai.
Men jag tycker man ska köpa det man gillar om det nu är sandwich, painted eller sausage...
 

Seinfeld

Omega
Det handlar om tycke och smak. Om du ska vara 100% historiskt korrekt (dvs köpa så nära originalet som möjligt) ska du inte ens köra sandwich, sen har ju just sandwich blivit ett kännetecken för Panerai.
Men jag tycker man ska köpa det man gillar om det nu är sandwich, painted eller sausage...
Mm ok! Jag tycker ju helt klart mer om sandwich, och då behöver jag betala långt över 60k om jag ska ha en sån ny? mycket möjligt att jag köper en beggad isf!..
 

kmg

Patek
2-Faktor
Mm ok! Jag tycker ju helt klart mer om sandwich, och då behöver jag betala långt över 60k om jag ska ha en sån ny? mycket möjligt att jag köper en beggad isf!..
det har legat rätt många 112or ute på köp och sälj senaste tiden. ta en kik. om du nu kan tänka dig att skippa subsekunden dvs.
 
Topp