Du kommer få vänta länge på bilderna, det är inte så många som har förstått hur en Panna ska bärasBörjat intressera mig för en panna nu på senare tid. Ni som har pannor med länk, hiva gärna upp bilder på era, och gärna handledsstorlek!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du kommer få vänta länge på bilderna, det är inte så många som har förstått hur en Panna ska bärasBörjat intressera mig för en panna nu på senare tid. Ni som har pannor med länk, hiva gärna upp bilder på era, och gärna handledsstorlek!!
Fan vad bra, äntligen länk på 42mm.. Nu är det fake-patinan som ställer till det. Lösning är att köpa länken separat och sätta på en 392 eller bara köpa båda..Äntligen! Den där är fin.
Stor förespråkare för länken, måste bara få tummen ur själv..Börjat intressera mig för en panna nu på senare tid. Ni som har pannor med länk, hiva gärna upp bilder på era, och gärna handledsstorlek!!
Fan vad bra, äntligen länk på 42mm.. Nu är det fake-patinan som ställer till det. Lösning är att köpa länken separat och sätta på en 392 eller bara köpa båda..
Stämmer, ska man ha länk på Panna Måste man köpa refen som kommer med länk. Går att sätta på läder, gummi etc. på dem, men går inte att sätta på länk på någon ref som säljs på läder..392 och 1392 har inte samma horn, så det går inte
Tror man kan slipa ner ändlänkarna på nåt vänster så man kan få på länken, annars nej (se mitt föregående inlägg).Hej,
Jag har en Pam 537 42 mm passar länken på den??
Anders
Tror man kan slipa ner ändlänkarna på nåt vänster så man kan få på länken, annars nej (se mitt föregående inlägg).
Just fan..392 och 1392 har inte samma horn, så det går inte
Njae. Vill minnas att det inte stämmer, sökte som bara den om detta tidigare. Ser inga skillnader på tex 320 & 329 som skulle bekräfta det du syftar på?Stämmer, ska man ha länk på Panna Måste man köpa refen som kommer med länk. Går att sätta på läder, gummi etc. på dem, men går inte att sätta på länk på någon ref som säljs på läder..
Blir fan osäker jag med. Kollade lite på Paneristi och där verkar folk ha satt just 329-länk på 320 utan problem (utöver någon som tydligen hade problem och behövde hjälp från AD).. News to me.Just fan..
Njae. Vill minnas att det inte stämmer, sökte som bara den om detta tidigare. Ser inga skillnader på tex 320 & 329 som skulle bekräfta det du syftar på?
En fundering på det ämnet, eftersom min aftermarket inte heller passade... Om man köper ett RubberB så måste man ha koll på vilken modell av 1950-caset man har. Kanske är det så att länkarna bara är gjorda för ena typen av två.Blir fan osäker jag med. Kollade lite på Paneristi och där verkar folk ha satt just 329-länk på 320 utan problem (utöver någon som tydligen hade problem och behövde hjälp från AD).. News to me.
Är det fler än jag som blev lite tänd på 722 modellen?? Är ju lite mindre med 42mm, men borde sitta riktigt fint..
Ja riktigt fin! Den kommer dock att bära större med länk....Är det fler än jag som blev lite tänd på 722 modellen?? Är ju lite mindre med 42mm, men borde sitta riktigt fint..
Det där är 722, det ser du på index kl 9.Är det fler än jag som blev lite tänd på 722 modellen?? Är ju lite mindre med 42mm, men borde sitta riktigt fint..
Beror på vad du menar med liknande. Några detaljer som måste vara där? Jag tror du mycket väl kan ha 422, det kan de flesta .Jag har nyligen fått upp ögonen för Panerai och börjat snegla lite mot 422, tycker den är fantastiskt fin! Men med sina 47 mm tror jag att den kan vara i största laget för mig. Finns det någon liknande modell i 44 mm?
Det jag framför allt gillar med 422 är klockans form och färgen på visare. Tycker också om glasbaksida.Beror på vad du menar med liknande. Några detaljer som måste vara där? Jag tror du mycket väl kan ha 422, det kan de flesta .
Kolla på Radiomir 1940 42mm eller Luminor Due 42mm.Det jag framför allt gillar med 422 är klockans form och färgen på visare. Tycker också om glasbaksida.
Nu använder jag oftast Rolex datejust som är 36mm, känner att steget upp till 47 mm är gigantiskt. Så 44 skulle kännas lämpligt
Som tidigare konstaterats är det väldigt många Paneristis dröm; en 422:a men i 44mm. Det finns ingen likadan version i 44mm, utan du måste då göra avkall på någon/några av egenskaperna (tex sandwichtavla, guldvisare etc.). Men prova 422 live innan du helt släpper den. Vad har du för handledsmått?Det jag framför allt gillar med 422 är klockans form och färgen på visare. Tycker också om glasbaksida.
Nu använder jag oftast Rolex datejust som är 36mm, känner att steget upp till 47 mm är gigantiskt. Så 44 skulle kännas lämpligt
Där måste man ju bara gå på 723:an med dess Fiddy-tavelvibbar!Det där är 722, det ser du på index kl 9.
722 har subsekund endast.
Jag fliker in här bara då ni antagligen har mer koll än mig. Vad tycker ni är ett rimligt pris för en 2015 PAM312 fullset men som saknar cert? Ska hjälpa en vän sälja den senare men har verkligen svårt att bilda mig en uppfattning om ett pris...