Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt fin! Grattis!Så jäkla nöjd!
Helt rätt! Gratulerar!Så jäkla nöjd!
Kära Paneraitråden.
Jag har ett dilemma, ni kanske vill kalla det för vad det är, ett i-landsproblem. Jag har en töntig liten poppis klocka som heter Speedy. Jag har den mest för att den går in under skjortärmen. Jag har till och med moddat den (bort med ful svart urtavla, hejsan panda!) för att jag ska bli lite mer nöjd med den. Så, den ska nog få lämna snart.
Men, det är ju fortfarande så att det vore mycket bra med något lite mer dressigt. Samtidigt känner jag att jag går all in på Panerai och då är det ju en sådan jag ska ha. Jag har kikat runt i det tunna utbudet och har endast fastnat på riktigt för 655, för även om 676, 574, 512 klart är fina också så har jag några andra pannor som liknar dem.
Jo, visst, jag har ju även en 630, dvs. vit tavla med ecru-visare. Därav mitt dilemma. Jag tror att jag måste sälja speedyn och 630:n för att känna att det är vettigt (och för att få pengar nog) att köpa en 655. Vad säger ni? Tror ni att det vore en bra manöver för min själ? Borde jag göra något annat?
mvh Det är inte piloten på bilden som skrivit inlägget.
http://secondhander.com/Panerai-PAM00673/88275Någon annan än jag som observerat pris-droppet på 673? I vart fall om man får tro C24 har någonting hänt. Är den svårsåld eller inte så limiterad trots allt? Eller finns det någon annan anledning?
https://www.chrono24.com/panerai/ref-pam00673.htm
Kör! 655 är en drömklocka just nu. Tänker du jaga beggat eller nytt?Tack alla.
Ni kan räkna med att en 630 kommer upp på K&S om ett tag, lite väl mycket semestermode just nu så det dröjer nog, men om ni känner er sugna så vet ni vart ni ska vända er.
https://instagram.com/p/BWDTpvSlnIR/
Begagnat. Jag tycker inte den är värd priset som den kostar ny, inte ens med hur-var-det-nu-de-sa kraftiga rabatter från AD.Kör! 655 är en drömklocka just nu. Tänker du jaga beggat eller nytt?
Jag håller med. Blev rätt förvånad över list. Du har ju betydligt bättre kontakter inom Paneristi-community än jag, men jag hittade inte en enda beggad 655 till salu vid gårkvällens snabbsök. Beror det på att modellen är ny, att det helt enkelt inte finns så många på marknaden eller att jag letade kasst?Begagnat. Jag tycker inte den är värd priset som den kostar ny, inte ens med hur-var-det-nu-de-sa kraftiga rabatter från AD.
Det finns några ex ute, främst via C24, men det är helt klart så att modellen är ny och dessutom inte så populär.Jag håller med. Blev rätt förvånad över list. Du har ju betydligt bättre kontakter inom Paneristi-community än jag, men jag hittade inte en enda beggad 655 till salu vid gårkvällens snabbsök. Beror det på att modellen är ny, att det helt enkelt inte finns så många på marknaden eller att jag letade kasst?
Härligt, bara att gratulera!!Många solar och månar har passerat sedan jag hade anledning att posta i denna tråd. Jag har nu lagt beställning på en lätt begagnad 372. Förhoppningsvis landar den på tisdag.
(Lånad bild)
Lagom till semestern, vilket passar alldeles utmärkt. Den ska få smaka saltvatten direkt!
Intressant. Om jag förstår sidan rätt baseras beräknade värden på försäljningar på andrahandsmarknaden(som visserligen även kan omfatta nya klockor från gråhandlare). Vad jag har sett har 673 och 587 fått ligga ett bra tag hos AD innan de gått. Om det beror på de högre priserna jämfört med ordinarie kollektioner, är det då rimligt att anta att exempelvis 673 närmar sig de 10-15 % som brukar gå att dra av på vanligare modeller såsom 422?
Snyggt!Ny vecka = Nytt band
@hook din 619 du säljer är grymt snygg!!! Önskar att jag kunde bära upp storleken!
Sjukt snyggt band! Vart har du köpt det?Ny vecka = Nytt band
Oj oj oj! Älska! Tuttonero!Denna har knappt fått nån tid på handleden senaste året. Det svarta fåret i familjen säger hej
Denna har knappt fått nån tid på handleden senaste året. Det svarta fåret i familjen säger hej