• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken överraskning! Är i Rhodos stad, och vad flimrar plötsligt förbi i ett skyltfönster!? Massa trevliga Pannor hos en AD som heter Kounakis!
Åberopar genast veckans första och enda frikort och kräver 15 minuter fritt där frun själv tar bägge småtjejerna och lallar iväg en stund.
Knallar in och konstaterar att de minsann har lite kul inne!

Får be om ursäkt för bildkvaliteten, men ni vet hur det är inne i butikerna..

Det första jag lägger märke till är en Carbotech, grymt freesch!

IMG_4819.JPG
IMG_4820.JPG

Sen den ack så populära (förståeligt) 389:
IMG_4816.JPG

IMG_4818.JPG

..och sist men inte minst en underbar Regatta jag får be om ursäkt för att jag inte minns reffen på:

IMG_4821.JPG
IMG_4823.JPG
Köper du hem en till mig? Erbjuder du avbetalning? Säg, 10 år? :D:D

Kul! Spelar Bettarini eller 1950 case någon roll? 000/005/111/112 har Bettarini och ex. 233 har 1950-case.

Om du vill ha sandwich skulle jag rekommendera 111 eller 112 (tidigare serier). Samtliga (billigare) Luminor-modeller har väl skruvsystem?

Jag tror inte att in-house+sandwich i 44mm boett går att plocka för under 40k. Däremot sitter Panerais modifierade ETA-verk OP II i både 111 och 005. OP II är åtminstone COSC-certifierat.

Om du befinner dig i Stockholm kan du få klämma på min 005 som jag har till salu, för att få lite känsla för vad du letar efter.

Lycka till!

Jag har tidigare kollat på 1950 då jag verkligen gillar den looken, men har för mig att det föll på att de inte gjordes i 44mm i kombination med en realistisk prislapp :)

Måste säga att 510/560 känns som mycket bra alternativ, gillar också safirglas på baksidan.

Kanske nappar på ditt erbjudande om en kläm & känn, drar ett PM!

Sjukt trevligt söndagsstopp på Krons med @Andersml . Krons har mycket kul inne!

PAM 673
IMG_6796.JPG
IMG_6797.JPG
IMG_6798.JPG

PAM 422
IMG_6799.JPG
IMG_6801.JPG

PAM 676 (Due är allt lite läckra)
IMG_6804.JPG
IMG_6805.JPG

Min 005 bredvid 673 och 422.
IMG_6806.JPG

Dessutom hade de en PAM 662 inne. Den var riktigt trevlig och vad bra 1940 47mm boetten är.
IMG_6810.JPG
673an (limiterad 1k) är en av mina favoriter, runt en 100k om jag kom ihåg rätt !
Mvh / Johan

Är i Italien nu (sen nån vecka tillbaka). Sett fler Panerai än vanligt den här ggn. (I Milano, Forte dei marmi och nu i Campania).

Fortfarande Rolex som är överlägset vanligast tätt följt av AP (särskilt i Forte).

Är i Italien nu (sen nån vecka tillbaka). Sett fler Panerai än vanligt den här ggn. (I Milano, Forte dei marmi och nu i Campania).

Fortfarande Rolex som är överlägset vanligast tätt följt av AP (särskilt i Forte).
När jag var där för ett par månader sedan såg jag mycket Rolex och AP, men inte en enda Panerai.

Tillbaka
Topp