• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lite trist är det ju att bara ha en enda Panna att posta.

5464611E-AFA3-4F59-AC23-226AE3106AF9.jpeg
Ja men det var ingen dålig en!

Jag har handlat några från http://www.tedsustraps.com och varit nöjd.
Vad säger panelen om Da Luca straps? De har några sladdriga rackare som kanske skulle passa en radiomir (tex http://www.dalucastraps.com/suffeo/)

Btw, är det bara jag som slutar/vägrar läsa diskussioner och recensioner om Panerai där modellerna diskuteras som LUMINOR MARINA 1950 3 DAYS AUTOMATIC ACCIAIO istället för PAM 312 ... oh wait ... 392 ... oh wait ... 1312 ... oh wait ... 359 ... oh wait ... 723 ... oh wait ... 351 ... oh wait ...

:banghead:

I all ärlighet så fotar jag pannan för sällan. Ofta blir det lite av en besvikelse. Den blir aldrig ens i närheten lika bra på bild som i verkligheten.

En allt för vanlig situation för en Paneraiägre, man kikar ner på mästerverket på handleden som bokstavligen glöder i det perfekta ljuset, ögat fångar den ena detaljen efter den andra och man tänker att detta ska förevigas på bild, kameran åker fram och allt man ser på skärmen är bara dött. :snaphappy::facepalm:

Jag gillar viklåsen, på min första 104 hade jag det äldre låset, det som viker över en gång, det satt bättre och var mer bekvämt, men vid för mycket tryck kunde det släppa vilket ju inte är optimalt, nu har jag den ny varianten som @azcii visar och jag tycker det är rätt skönt faktiskt, men fick jag välja så blir det nog ett ”vanligt” spänne

Senast ändrad:
Blev en aning förvånad när jag såg att http://www.creationwatches.com/products/search/results.html?search_in_description=1&keyword=PANERAI har börjat sälja Panerai...eller så har de gjort det ett bra tag, bara jag som missat det kanske.

Prismässigt blir det ingen direkt skillnad mot svenska AD-priser (när momsen räknats in), handlar om ett par ynka tusingar. Personligen hade jag valt att köpa hos en svensk AD.

Sedan är utbudet klent med endast två klockor (som båda har det "enkla" 6497 urverket), men ändå

Vad säger ni andra ?

Jag gillar viklåsen, på min första 104 hade jag det äldre låset, det som viker över en gång, det satt bättre och var mer bekvämt, men vid för mycket tryck kunde det släppa vilket ju inte är optimalt, nu har jag den ny varianten som @azcii visar och jag tycker det är rätt skönt faktiskt, men fick jag välja så blir det nog ett ”vanligt” spänne
Mm håller med. Men lite kul att testa ändå. Kör nog detta ett tag framöver :)

Känslan är att klockan sitter lite bättre. Vet inte varför :) Kanske för att claspet hamnar lite längre mot mitten
Det kan jag tro för det går väl att justera? Det går inte att justera ett vanligt om man inte specialbeställer. Det är speciellt den del av ett vanligt strap som spänne sitter på som måste vara exakt rätt längd. Den andra delen med hålen i kan vara för långt eller för kort, men det påverkar inte hur centrerat spännet sitter på undersidan.

jag minns när jag köpte min första Panna. hade den en vecka och sedan slutade urverket. Hade väntat typ en månad på att få klockan, så hade jag den en vecka och fick sedan vänta sex veckor till för att den var på reparation. Surt men jäkligt fina klockor.
Surt, nån ska bära den bördan. Vad är oddsen på att det händer igen?

Blev en aning förvånad när jag såg att http://www.creationwatches.com/products/search/results.html?search_in_description=1&keyword=PANERAI har börjat sälja Panerai...eller så har de gjort det ett bra tag, bara jag som missat det kanske.

Prismässigt blir det ingen direkt skillnad mot svenska AD-priser (när momsen räknats in), handlar om ett par ynka tusingar. Personligen hade jag valt att köpa hos en svensk AD.

Sedan är utbudet klent med endast två klockor (som båda har det "enkla" 6497 urverket), men ändå

Vad säger ni andra ?
Inga konstigheter; de gör bara samma sak som hundratals andra gråhandlare på nätet.. Man blir här också med största sannolikhet garantilös. Då räknar jag givetvis inte den eventuella garanti de själva lämnar vilken är ungefär lika mycket värd som vatten..

Tillbaka
Topp