Sjukt fin... ref?
372
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt fin... ref?
På begäran
Söndagsmys med 253, keep or not to keep
På tal om korvar förresten, så är den här ju väääääldigt mycket mer korv än mycket annat.Söndagsmys med 253, keep or not to keep
Håller med till fullo. Hade gärna sportat denna och låtit 112:an vila ibland.Har varit inne och tittat på din annons ett par gånger för att 253 är så bra och växer för varje gång. Hade önskat att jag kunde ta över den, en riktigt bra kontrast till 112:ans okomplicerade och stillsamma tavla enligt mig. Jag hade behållt den!
keep ffsSöndagsmys med 253, keep or not to keep
De känns närmare 44mm Luminor 1950 än 44mm Luminor eller 47mm Luminor 1950. Exempel:Ni som har/har haft 47 mm med wirelugs, hur upplever ni att den bärs jämfört med andra modeller som 372, 112 typ
Jävlars skit vad jag vill ha en 424/425.De känns närmare 44mm Luminor 1950 än 44mm Luminor eller 47mm Luminor 1950. Exempel:
Min 424:a kompletterar min 359 väldigt bra därJävlars skit vad jag vill ha en 424/425.
Jag kan vara blind, men jag ser tre huvudsakligt ovanliga komplikationer på den här - kronograf, gmt och power reserve. Den stora sekundvisaren och chrono 30min är kronografen. Den lilla sekundvisarens kompis är GMT-visaren. Missar jag något då?Ingen som haft en 317? Funderar på att köpa den som ligger ute på blocket men lite osäker ang värdet och hur mkt service kostar på en sån.
Undrar också, det finns ju en GMT visare, vad är den andra visaren till vänster, den ena är ju continuous seconds och den andre? Den till höger är ju chrono 30min och vi har också en gmt visare.
Ingen som haft en 317? Funderar på att köpa den som ligger ute på blocket men lite osäker ang värdet och hur mkt service kostar på en sån.
Undrar också, det finns ju en GMT visare, vad är den andra visaren till vänster, den ena är ju continuous seconds och den andre? Den till höger är ju chrono 30min och vi har också en gmt visare.
Nix, det var den lilla sekundvisaren Alf undrade vad den var...Jag kan vara blind, men jag ser tre huvudsakligt ovanliga komplikationer på den här - kronograf, gmt och power reserve. Den stora sekundvisaren och chrono 30min är kronografen. Den lilla sekundvisarens kompis är GMT-visaren. Missar jag något då?
GMT-visare.
Men gmt visaren är ju under timvisarenGMT-visare.
Men gmt visaren är ju under timvisaren
Ah. Du kanske har noterat vår förkärlek för base-pannor?En annan bild där den syns
Korrekt. Den Alf frågar om indikerar AM resp. PM eftersom det är tolvtimmarscykel på GMT-visaren.Yes. GMT visaren sitter under timvisaren. Den går att gömma om man så önskar.
såå ingen som vet? 3 tidszoner alltså?
Sorry om jag verkar trög, men, om gmt visaren visar typ 17 och tim-visaren kl 9 visar 2 vad ger det? Varför inte bara en switch mellan pm/am eller svartvit am/pm? Då förstår man ju att om gmt visaren är 5 på morgon eller 17. Men fattar fortfarande inte vad timvisaren ska visa kl9 eller är det minutvisare?Det är två tidssonener. Visaren kl 9 indikerar om din 2:a tidsson har natt eller dag.
Edit* Som @Palenkovich sa.
Sorry om jag verkar trög, men, om gmt visaren visar typ 17 och tim-visaren kl 9 visar 2 vad ger det? Varför inte bara en switch mellan pm/am eller svartvit am/pm? Då förstår man ju att om gmt visaren är 5 på morgon eller 17. Men fattar fortfarande inte vad timvisaren ska visa kl9 eller är det minutvisare?
Om jag någonsin skulle skaffa en klocka med den komplikationen skulle jag montera bort den stora gmt-visaren. Grymt onödig.Sorry om jag verkar trög, men, om gmt visaren visar typ 17 och tim-visaren kl 9 visar 2 vad ger det? Varför inte bara en switch mellan pm/am eller svartvit am/pm? Då förstår man ju att om gmt visaren är 5 på morgon eller 17. Men fattar fortfarande inte vad timvisaren ska visa kl9 eller är det minutvisare?