• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

På begäran:)
20180218_093717.jpg
20180218_093643.jpg
20180218_093634.jpg
20180218_093627.jpg

Har varit inne och tittat på din annons ett par gånger för att 253 är så bra och växer för varje gång. Hade önskat att jag kunde ta över den, en riktigt bra kontrast till 112:ans okomplicerade och stillsamma tavla enligt mig. Jag hade behållt den!
Håller med till fullo. Hade gärna sportat denna och låtit 112:an vila ibland. :)

Ni som har/har haft 47 mm med wirelugs, hur upplever ni att den bärs jämfört med andra modeller som 372, 112 typ

Ingen som haft en 317? Funderar på att köpa den som ligger ute på blocket men lite osäker ang värdet och hur mkt service kostar på en sån.
Undrar också, det finns ju en GMT visare, vad är den andra visaren till vänster, den ena är ju continuous seconds och den andre? Den till höger är ju chrono 30min och vi har också en gmt visare.
PAM317-GMT-8Days.jpg

Ingen som haft en 317? Funderar på att köpa den som ligger ute på blocket men lite osäker ang värdet och hur mkt service kostar på en sån.
Undrar också, det finns ju en GMT visare, vad är den andra visaren till vänster, den ena är ju continuous seconds och den andre? Den till höger är ju chrono 30min och vi har också en gmt visare.
PAM317-GMT-8Days.jpg
Jag kan vara blind, men jag ser tre huvudsakligt ovanliga komplikationer på den här - kronograf, gmt och power reserve. Den stora sekundvisaren och chrono 30min är kronografen. Den lilla sekundvisarens kompis är GMT-visaren. Missar jag något då?

PAM317-GMT-8Days.jpg
Jag kan vara blind, men jag ser tre huvudsakligt ovanliga komplikationer på den här - kronograf, gmt och power reserve. Den stora sekundvisaren och chrono 30min är kronografen. Den lilla sekundvisarens kompis är GMT-visaren. Missar jag något då?
Nix, det var den lilla sekundvisaren Alf undrade vad den var...

Ops, det var visst inte det som undrades över..

Senast ändrad:
Det är två tidssonener. Visaren kl 9 indikerar om din 2:a tidsson har natt eller dag.

Edit* Som @Palenkovich sa. :)
Sorry om jag verkar trög, men, om gmt visaren visar typ 17 och tim-visaren kl 9 visar 2 vad ger det? Varför inte bara en switch mellan pm/am eller svartvit am/pm? Då förstår man ju att om gmt visaren är 5 på morgon eller 17. Men fattar fortfarande inte vad timvisaren ska visa kl9 eller är det minutvisare?

Sorry om jag verkar trög, men, om gmt visaren visar typ 17 och tim-visaren kl 9 visar 2 vad ger det? Varför inte bara en switch mellan pm/am eller svartvit am/pm? Då förstår man ju att om gmt visaren är 5 på morgon eller 17. Men fattar fortfarande inte vad timvisaren ska visa kl9 eller är det minutvisare?

GMT-handen ställer du traditionellt för den tidssonen du bor i. Den "vanliga" handen visar din lokala tid. Dvs du ställer om den först när du reser. Lite lurigt system, men de flesta tillverkare har det så.

Ta en kik här för ett demo om hur funktionen funkar: (Runt 4 min in)

Om jag någonsin skulle skaffa en klocka med den komplikationen skulle jag montera bort den stora gmt-visaren. Grymt onödig.

Edit: Jag var visst extra trög. Glöm ovanstående. Jag ska aldrig komplicera mitt liv så :)

Tillbaka
Topp