Vad har fått dig att tveka?Jag har alltid ”tänkt att den där är inte för mig” men jag börjar ändra mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad har fått dig att tveka?Jag har alltid ”tänkt att den där är inte för mig” men jag börjar ändra mig.
Ja det förstår jag, lokala tidzonen (vanlig timvisare), gmtn är ju den stora timvisaren, men den lilla timvisaren (kl 9) följer ju när man ställer om lokal/gmt, så det är i princip 3 tidszoner?GMT-handen ställer du traditionellt för den tidssonen du bor i. Den "vanliga" handen visar din lokala tid. Dvs du ställer om den först när du reser. Lite lurigt system, men de flesta tillverkare har det så.
Ta en kik här för ett demo om hur funktionen funkar: (Runt 4 min in)
Ja det förstår jag, lokala tidzonen (vanlig timvisare), gmtn är ju den stora timvisaren, men den lilla timvisaren följer ju när man ställer om lokal/gmt, så det är i princip 3 tidszoner?
Men vafan, så den visar exakt samma sak som gmt visaren förutom am/pm?Nja. Timvisaren kl 9 Följer din GMT visare. Inte den lokala visaren. Så den indikerar om det är natt eller dag där din GMT visare befinner sig. Vilket brukar vara din "hemtid"
Vad har fått dig att tveka?
Den lilla visar inte 20 utan 17. 24h visning på lilla dialen. 12 (noon) är rakt ner och midnatt rakt upp.Men vafan, så den visar exakt samma sak som gmt visaren förutom am/pm?
Men på bilden jag la upp sist är ju gmt visaren på 17 medans den lilla är på 20?
På begäran
Det är bara ref 449 (och platinavarianten 373) som finns med plexi eller hur? Eller finns 425:an med plexi något år? Som 372:an
233 med dot-dial är ju det enda rätta. Stilrent, snyggt och inget tjafs.Den lilla visar inte 20 utan 17. 24h visning på lilla dialen. 12 (noon) är rakt ner och midnatt rakt upp.
Onödigt komplicerad komplikation. På de äldre PAM233 så visades AM/PM bara med en ljus eller mörk prick. "Dot-dial".
Den bästa 44mm 1950233 med dot-dial är ju det enda rätta. Stilrent, snyggt och inget tjafs.
@Kawe har en, den är fet! Köp.Ingen som haft en 317? Funderar på att köpa den som ligger ute på blocket men lite osäker ang värdet och hur mkt service kostar på en sån.
Undrar också, det finns ju en GMT visare, vad är den andra visaren till vänster, den ena är ju continuous seconds och den andre? Den till höger är ju chrono 30min och vi har också en gmt visare.
233 med dot-dial är ju det enda rätta. Stilrent, snyggt och inget tjafs.
Kan inte annat än hålla medDen bästa 44mm 1950
Eller... det finns många bra. Så, en av de bästa 44mm 1950
Fantastiskt!Perfekt Match, snart får jag mitt !
Fattar fortfarande inte riktigt att den där är på riktigt..Sida 791... Lite av en guilty pleasure
Vad är storyn bakom den där ens? Finns det nån äldre Panerai som hade den tavel-layouten?Sida 791... Lite av en guilty pleasure
Det närmaste man kommer är en gammal Rolex. Man kan ju då samtidigt hävda att alla gamla pannor är det också.Vad är storyn bakom den där ens? Finns det nån äldre Panerai som hade den tavel-layouten?
Även om inte allt måste spegla nån gammal modell så känns den här bara... off.
Föreställ er det samarbetet! Panerai helt plötsligt börjar göra nya klockor med Rolex-urverk i...!Det närmaste man kommer är en gammal Rolex. Man kan ju då samtidigt hävda att alla gamla pannor är det också.
Jag undrar om alla Rolexnördar skulle bli förbannade då eller helt plötsligt se Panerai som faktiska klockor?Föreställ er det samarbetet! Panerai helt plötsligt börjar göra nya klockor med Rolex-urverk i...!
Skulle gissa att det är denna klocka den är baserad på . Den skickades väl till G. Panerai i början av 1930 talet om jag inte minns helt fel.Vad är storyn bakom den där ens? Finns det nån äldre Panerai som hade den tavel-layouten?
Även om inte allt måste spegla nån gammal modell så känns den här bara... off.
673 med ett Ljust Dubbelvikt Assolutamente !Fantastiskt!
Vad heter färgen? Ref nr?