Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet inte, beställde bara ett med mina sparade specs sedan tidigare. Det är ju som att köpa handgjorda skor i London; alla mått finns sparade
Lite mer 911-hype. Dessa bilder är hämtade från Paneristi.com på facebook. Sagolikt bra släpp.
Dizzzzzlike....den är vitÄr det hiss eller diss på denna ? PM049 40mm
44mmHur stor är 911an...
Tack. Då förstår jag att den blir poppis.
Godkänd samling. Inte lika bra som min, men ... ;-)
..och det är en ETA panna de brukar det sällan vara strul med. Vanligare med in-house pannor. När servades den senast?Väldigt nöjd med både utseende och känslan av min Panerai men har aldrig haft så mycket problem med en klocka tidigare.
Tappar 10-15 sekunder per dag och nu går det inte ställa tiden längre, den fastnar i uppvridningsläget fast att kronan är längst ut.
Jag antar att jag fått ett måndags exemplar eller har Panerai generellt kvalitetsproblem i sin produktion?
Väldigt nöjd med både utseende och känslan av min Panerai men har aldrig haft så mycket problem med en klocka tidigare.
Tappar 10-15 sekunder per dag och nu går det inte ställa tiden längre, den fastnar i uppvridningsläget fast att kronan är längst ut.
Jag antar att jag fått ett måndags exemplar eller har Panerai generellt kvalitetsproblem i sin produktion?
Ouch, låter ju inget vidare. Har du slagit till den eller gjort nåt annat som kan påverkat? Har du fortfarande garanti på den så knalla tillbaka till AD för att få det åtgärdat. Om den har några år på nacken så låter det som servicebehov.Väldigt nöjd med både utseende och känslan av min Panerai men har aldrig haft så mycket problem med en klocka tidigare.
Nu har jag inte jämfört med andra trådar, men jag tycker vi har väldigt få dåliga historier om våra pannor i den här tråden i alla fall. Det känns som att det är relativt få måndagsexemplar.Ouch, låter ju inget vidare. Har du slagit till den eller gjort nåt annat som kan påverkat? Har du fortfarande garanti på den så knalla tillbaka till AD för att få det åtgärdat. Om den har några år på nacken så låter det som servicebehov.
Jag tror inte Panerai har mer kvalitetsproblem i sin produktion än andra tillverkare, iofs har jag bara en Panna... kanske någon med flera Pannor kan tycka till. Ibland har man bara flyt med att pricka måndagsexampleren
Inget annat än otur.. Som Azcii säger är det en ETA-panna; brukar inte vara något som helst onormalt strul..Väldigt nöjd med både utseende och känslan av min Panerai men har aldrig haft så mycket problem med en klocka tidigare.
Å andra sidan är det väl ingen i den här tråden som har klockan för att ha koll på tidenNu har jag inte jämfört med andra trådar, men jag tycker vi har väldigt få dåliga historier om våra pannor i den här tråden i alla fall. Det känns som att det är relativt få måndagsexemplar.
Första gången jag försökte mäta hur exakt min 510 gick så blev jag chockad över att sekundvisaren fortsatte gå efter att jag dragit ut kronan. Trodde också jag fått ett måndagsex! Sen så visade sig att P5000 inte har hacking...Å andra sidan är det väl ingen i den här tråden som har klockan för att ha koll på tiden
Trist vad gäller urverket och att du tappar tid på att lösa det, men skönt att den ännu är under garanti. Denna kommer de med största sannolikhet inte behöva skicka iväg då det som sagt sitter ETA-bas i, så åtgärden utförs förhoppningsvis rätt snabbt på plats.Köptes begagnad här på forumet för snart 2 månader sedan. Den är uttagen i börjar på 2017 så tack och lov finns där garanti kvar. Klockan är i väldigt bra skick, inga synliga märken eller dings och enligt säljaren väldigt lite använd så tror inte den blivit tappad eller fått någon hård smäll.
Det är min första Panerai så har ingen annan och jämföra med förutom övriga märken Rolex, Tudor och Breitling där jag aldrig haft några problem.
”Tyvärr” så gillar jag den annars väldigt mycket så hoppas att jag bara haft otur. Får ta mig till en AD så att de får titta över den. Det tråkiga är bara att jag inte har något i närheten så får ta en halv dag för att ta mig in till Klarlund och sedan troligtvis ytterligare en dag för att hämta den längre fram.
Här är det sommar, eller var iallafall 30 grader varmt tidigare idagVart är sommaren ?
(682)
Håller med dig, Panerai är ju så mycket roligare än RolexTrist vad gäller urverket och att du tappar tid på att lösa det, men skönt att den ännu är under garanti. Denna kommer de med största sannolikhet inte behöva skicka iväg då det som sagt sitter ETA-bas i, så åtgärden utförs förhoppningsvis rätt snabbt på plats.
Hoppas detta inte avskräcker dig; det är ju så enkelt som att Panerai äger!
Har själv en Pam 025 med ETA, har aldrig under många år jag haft den haft några problem förutom de jag skapat själv med vårdslöshet.Köptes begagnad här på forumet för snart 2 månader sedan. Den är uttagen i börjar på 2017 så tack och lov finns där garanti kvar. Klockan är i väldigt bra skick, inga synliga märken eller dings och enligt säljaren väldigt lite använd så tror inte den blivit tappad eller fått någon hård smäll.
Det är min första Panerai så har ingen annan och jämföra med förutom övriga märken Rolex, Tudor och Breitling där jag aldrig haft några problem.
”Tyvärr” så gillar jag den annars väldigt mycket så hoppas att jag bara haft otur. Får ta mig till en AD så att de får titta över den. Det tråkiga är bara att jag inte har något i närheten så får ta en halv dag för att ta mig in till Klarlund och sedan troligtvis ytterligare en dag för att hämta den längre fram.
du får en like när du har bytt datumSlänger upp den även här. Sitter kvar på armen.
Pam 233
Redan mars månad thx.du får en like när du har bytt datum
233an är helt klart min favorit
Mitt behov av datumfunktion kan helt klart ifrågasättas...
Min första panerai var en 112a men klarade inte att vara utan datum. Trodde inte jag skulle bry mig om datum men tydligen jävligt viktigt för migDet gäller de flesta av oss Risti, dock inte @Adro
Kul att se att den får mycket handledstidRedan mars månad thx.
Mitt behov av datumfunktion kan helt klart ifrågasättas...
Semester 2 veckor snart.. så nu ligger grönisarna i bankfacket i några veckor framöver... Från och med imorgon blir det 111 och bada för hela slanten