• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Funkar detta???
Är fan tvek va?
5A24E897-E636-4920-9E27-A84263DE6E32.jpeg
Jag gillart! Tycker absolut att de funkar.

Tror inte det fanns någon speciell anledning till varför de inte hade det, men är väl inte många dykklockor på 40 talet som hade vridning kanske. En design/funktion man inte hade kommit på än? När jag tänker på Rolex så är det ju lite senare 50-60-tal som klockor med vridning kommer ? (nu kan jag inte all Rolex historia utantill förvisso så kan ha fel).
Tror jag läste att det beror på att de italienska attackdykarna inte behövde hålla koll på hur länge de varit i vattnet då de inte dök djupt och därmed inte dekomprimerade. Vet inte sanningshalten dock.

Tror jag läste att det beror på att de italienska attackdykarna inte behövde hålla koll på hur länge de varit i vattnet då de inte dök djupt och därmed inte dekomprimerade. Vet inte sanningshalten dock.
Djup och tid är ju faktorer som spelar in på dekompression eller ej. Man behöver inte dyka så djupt men är man nere länge så måste man dekompremera

Ville inte vara elak i KS snällaste tråd men nu frågar du ju mig... :D

Tycker inte att det flyger. För mycket toolklocka mot modernt vintageläder. Canvas i grönt eller beige alternativt svart gummi hade jag kört, helst gummi!
Att vara ärlig är inte att vara elak.
Är benägen att hålla med. Skulle behöva ett härligt vintage vintageläder:)

Någon som äger eller vet om det går att beställa detta PV band nedan i Svart med Ecru ?
Beställde ett från Krons PV med Ecru, men det gillade jag inte alls, det var mycket tunnare och påminde inte alls om ett PV ???
Calf Ponte Vecchio, Black, Red/Blue, 26/22 MM Standard
1541620_png_adapt_916_464.png
1544122_png_adapt_916_464.png

Du borde fundera på att sänka priset på din 1392. Finns ny i Europa från 53k - standard verkar vara 55-60k för en sprillans dock, så 60 för en beg känns onekligen mastigt.
Priset är bara sätt för att det var ett måste. Jag har juh skrivit att jag vill BYTA den mot "rätt" klocka, och att jag kan tänka mig att både ta och ge pengar för "rätt" klocka.
Så, jag hade kunnat skriva 50, det spelar på mindre roll, då det helt beror på hur en andra part värderar sitt ur. Men jag ska prova att sänka, jag tar åt mig ditt tips, tack:)

Mvh Roffe.

Tillbaka
Topp