• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blir lite less när jag ser dessa gråhandlar annonser, hoppas att dem som köper förstår vad dem köper och vad som ingår !
En ny kostar 83.600 SEK
Men som sagt, kanske jag som är lurad som köper nytt av AD ? :)

En begagnad utan garanti för 60k eller en ny under garanti som inte är köpt hos en AD fast förmodligen är stämplad av en AD för 62k. Hm. Låter som ett enkelt val :)

687 om det är den med bruna tavlan, vinner. Väldigt snygg och den modell som kan få ölad efterfrågan i framtiden.
Ja, 687 är den brungula. Det var den jag fastnade för först, men testade den svarta hos Krons i helgen och gillade den med. Osäker på vad jag tycker om den i längden, men den är udda från början, så då kan lite extra färg inte skada. :)

Ja, 687 är den brungula. Det var den jag fastnade för först, men testade den svarta hos Krons i helgen och gillade den med. Osäker på vad jag tycker om den i längden, men den är udda från början, så då kan lite extra färg inte skada. :)
Hellre udda fullt ut än någon halvmesyr som försöker passa in överallt. Jag tycker 687 är en lyckad design. Det går inte att undvika hur den ser ut om femtio år när den börjar få patina. Åldras den snyggt kan den bli bli riktigt grym. Lite tidigt att reflektera över det nu kanske.

Då var man tydligen åter igen medlem i detta eminenta sällskap ;).

E20745C3-BCCB-458E-940F-A3EDA385C84A.jpeg

Nån som har en bra känsla av hur en 514 bär mot en Luminor 44mm?
Det var en väldigt bra fråga. De är ju typ lika tjocka. Men 514:ns större storlek måste ju ge en mer platt känsla på armen då. Frågan är om den väger ungefär lika ändå, med tanke på tunnare väggar i boetten.

Det var en väldigt bra fråga. De är ju typ lika tjocka. Men 514:ns större storlek måste ju ge en mer platt känsla på armen då. Frågan är om den väger ungefär lika ändå, med tanke på tunnare väggar i boetten.
Precis, av vad jag kan läsa mig till så upplevs den ju rätt ”tunn” så därav inte så väldigt stor. Dock är frågan om det blir lite stekpanna känsla över det hela.

Precis, av vad jag kan läsa mig till så upplevs den ju rätt ”tunn” så därav inte så väldigt stor. Dock är frågan om det blir lite stekpanna känsla över det hela.
Jag har en 655:a, dvs. 42mm Radiomir 1940, och den har klart stekpannevibbar trots att den är så liten. Så det är nog mycket möjligt. Du får se till att prova.

Tillbaka
Topp