• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

392 och Kaffe

37D0FDD2-2D0F-417A-8BC9-1262FFD05F3E.jpeg

Är sugen på att testa en panna. Jäkla jungel med modeller bara :D har lyckats lista ut att jag vill ha en luminor med automatiskt verk, inte över 44 mm. Nån som har tips på vettig modell att börja med som inte är för svårflippad ifall romansen blir kortvarig?

Är sugen på att testa en panna. Jäkla jungel med modeller bara :D har lyckats lista ut att jag vill ha en luminor med automatiskt verk, inte över 44 mm. Nån som har tips på vettig modell att börja med som inte är för svårflippad ifall romansen blir kortvarig?
1312 som Roffe säljer är ett väldigt bra alternativ.

Kanske jag avslöjar min okunskap nu men jag har funderat på varför Panerai inte har dykvridning eftersom i princip alla andra dykare har det? Nån historisk förklaring?

Kanske jag avslöjar min okunskap nu men jag har funderat på varför Panerai inte har dykvridning eftersom i princip alla andra dykare har det? Nån historisk förklaring?
Tror inte det fanns någon speciell anledning till varför de inte hade det, men är väl inte många dykklockor på 40 talet som hade vridning kanske. En design/funktion man inte hade kommit på än? När jag tänker på Rolex så är det ju lite senare 50-60-tal som klockor med vridning kommer ? (nu kan jag inte all Rolex historia utantill förvisso så kan ha fel).

Jag har 17cm handleder. Och jag gillar inte hypen med väggur på armarna. Dock gillar jag Panerai och har kravet att klockan ska kunna glida in under en tröja/skjorta utan att se ut som om du har gipsat handleden. Så, för min del var det bara 1392 som "passade", och om jag inte har helt fel så börjar dessa jätteur faktiskt bli mindre och mindre attraktiva än de var för, säg fem år sedan.
En Panerai på 42 bär hyggligt stort ändå, pga den "fyrkantiga" boettformen.
Anledningen att jag funderar på attlämna min vidare har endast med att den inte sitter riktigt som jag vill. Den går felfritt och är hövligt snygg. Men på MIG sitter den ledsamt nog inte 100. Och då lägger jag hellre kronorna på en jag kan behålla. Jag gillar inte att flippa klockor eg. Allt jag äger är köpt nytt hos AD, men tyvärr märker man inte alltid saker i butiken under de få timmar man bär den inför ett köp. När man sen kommer hem med kalaset är det juh försent så man "försöker" att se förbi de där små irritationsmomenten.

Och resultatet blir en massa uppbundet kapital i klockor som ligger oanvända. T ex min 1392.

Mvh Roffe.

Tillbaka
Topp