• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Khoma

Cartier
2-Faktor
Längtar du inte tillbaka till denna?...
image.jpg
Varje gång du postar en bild på den...:(
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Tack för riktigt bra svar!
Vilken Panerai skulle ni rekommendera?
Min kunskap är klart begränsad och egentligen endast inriktad på Rolex...
Datum är ett måste, men that´s about it.
hmm med datum..Du har ju RicVins 312a om du kan prova den någon gång :) Du kanske gillar den boetten!:)
Sedan har du 233 (en av de bästa moderna som gjorts enligt mig, 8 dagars PR, GMT, manuell, 44mm)
Sedan har du Panerai 424 med datum (47mm)
Sedan finns en uppsjö härliga Radiomirs med datum :)
 

stoffe56

Cartier
2-Faktor
Min 311 ligger hos Nymans för lite genomgång så bristen av Panerai i klocklådan är akut!

Har under en tid funderat på att komplettera med en "renare" modell med jag tycker att 000 och 111 är precis hur tråkigt som helst (brukar ju annars komma på tal om man vill ha en renare tavla) så istället har jag funderat på att gå upp till den riktiga Panerai storleken 47mm. Då dyker det ju direkt upp många alternativ med lite renare tavlor. Jag har framförallt fastnat för 372 och 587. Jag tycker om båda men 587 är ju lite mer olik 311 och därmed kanske ett roligare komplement. Nersidan är väl som vanligt att den man vill ha är lite dyrare.

Även 532 har varit lite intressant men det känns som att man får betala mycket extra för att det är en lite speciell utgåva... Är väl dessutom lite tveksam till DLC och liknande behandlingars hållbarhet över tid. Jag vill ha en klocka som stannar länge...

Någon som har erfarenheter att dela med sig av kring dessa modeller, spontana tankar och åsikter är också välkommet!

587 utan kronskydd och 372 med...

image.jpg
Min 311 ligger hos Nymans för lite genomgång så bristen av Panerai i klocklådan är akut!

Har under en tid funderat på att komplettera med en "renare" modell med jag tycker att 000 och 111 är precis hur tråkigt som helst (brukar ju annars komma på tal om man vill ha en renare tavla) så istället har jag funderat på att gå upp till den riktiga Panerai storleken 47mm. Då dyker det ju direkt upp många alternativ med lite renare tavlor. Jag har framförallt fastnat för 372 och 587. Jag tycker om båda men 587 är ju lite mer olik 311 och därmed kanske ett roligare komplement. Nersidan är väl som vanligt att den man vill ha är lite dyrare.

Även 532 har varit lite intressant men det känns som att man får betala mycket extra för att det är en lite speciell utgåva... Är väl dessutom lite tveksam till DLC och liknande behandlingars hållbarhet över tid. Jag vill ha en klocka som stannar länge...

Någon som har erfarenheter att dela med sig av kring dessa modeller, spontana tankar och åsikter är också välkommet!

587 utan kronskydd och 372 med...

image.jpg

Två riktigt grymma klockor skulle dock välja 587 före 372 då den är en SE sen är den lite smidigare på armen än 372an.
Har bägge två till salu fullset o nya.
Skicka ett pm om du är intereserad, är i Danmark nu men hemma på måndag.
 
Någon som har koll på vart man kan få tag på lite fräcka canvas straps, primärt gröna kanske camo eller någon gammal väska från ett en stackars väsklös soldat.

Har hittat det förut men nu verkar de som bortblåsta...
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Någon som har koll på vart man kan få tag på lite fräcka canvas straps, primärt gröna kanske camo eller någon gammal väska från ett en stackars väsklös soldat.

Har hittat det förut men nu verkar de som bortblåsta...

Kollat med @Anders W (AWStraps) ? Har ett av hans canvas och ett lädersnöre (dock ej ammo) och kan verkligen rekommendera hans verk och pris.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Sandwichtavlan är helt fantastisk. Delar med mig av några bilder.
20150730_132248.jpg

20150730_132542.jpg

20150730_134235.jpg


Sen vet jag att frågan kommit upp 100ggr förr men jag frågar ändå: bra ställe att skaffa straps? Jag är ute efter tunna mellanbruna/bruna/ammo straps, inte allt för långa. Dessa har jag för tillfället:
20150730_133356.jpg
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Sen vet jag att frågan kommit upp 100ggr förr men jag frågar ändå: bra ställe att skaffa straps? Jag är ute efter tunna mellanbruna/bruna/ammo straps, inte allt för långa. Dessa har jag för tillfället:

Snacka med nåon eller några av lädermästrana på forumet är ett hett tips då dom brukar vara väldigt hjälpsamma, då får du exakt den längd du vill ha osv.
Annars har du bukten som är full av remmar, både med bra men även dålig kvalite.
 
Topp