Inget annat än fake
Litar på dig.
Hälsar min vän det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inget annat än fake
Ser ut som en mix av Panerai 356 (fast fel färg på datumet, Daylight texten och lumet) och PAM 222 Classic Yacht Challenge 2005 boetten, dvs en fanasiklocka.Ser ut som en Panerai 236, men saknar tachymeterskala.
Hittar ingen annan Panerai om liknar sen du skriver om
På andra bilder verkar datumfönstret vara svart, men på dina bilder är det vitt.
Lumen på visarna ser smalare ut på den du visar, och boettlocket är annorlunda.
När jag googlar på serienummret Bb 1148126 kommer två referenser om kopior upp.
Vill inte länka till sidorna, som är på tyska, men googla.
Jag skulle nog vara skeptisk...och definitivt kolla med AD innan eventuellt köp.
Avsåg svaret mig?Jag har sällan sett en Panerai på länk, kanske är det därför ??
Jag tycker det är tvärtom. Få head only och mkt fullset. Men kanske bara där jag tittar...Avsåg svaret mig?
Isf, låt mig omdefiniera eftersom jag använt en felaktig term:
Varför säljs så många panerai utan Box och/eller Cert, om man jämför andra märken?
Håller med dig…själv ser jag betydligt fler Rolex som säljs "watch only" utan tillbehör, än jag ser Panerai.Jag tycker det är tvärtom. Få head only och mkt fullset. Men kanske bara där jag tittar...
Kan det ha vart detta klipp?
Äger personligen en 372a och är mycket nöjd. Enligt de flesta Paneristis "THE" Panerai to own Riktigt nära originalet med plexi, kronskyddet,visare och "fake" patinan...De flesta håller denna modell högst på listan om man bara vill eller kan äga en Panerai.Min 311 ligger hos Nymans för lite genomgång så bristen av Panerai i klocklådan är akut!
Har under en tid funderat på att komplettera med en "renare" modell med jag tycker att 000 och 111 är precis hur tråkigt som helst (brukar ju annars komma på tal om man vill ha en renare tavla) så istället har jag funderat på att gå upp till den riktiga Panerai storleken 47mm. Då dyker det ju direkt upp många alternativ med lite renare tavlor. Jag har framförallt fastnat för 372 och 587. Jag tycker om båda men 587 är ju lite mer olik 311 och därmed kanske ett roligare komplement. Nersidan är väl som vanligt att den man vill ha är lite dyrare.
Även 532 har varit lite intressant men det känns som att man får betala mycket extra för att det är en lite speciell utgåva... Är väl dessutom lite tveksam till DLC och liknande behandlingars hållbarhet över tid. Jag vill ha en klocka som stannar länge...
Någon som har erfarenheter att dela med sig av kring dessa modeller, spontana tankar och åsikter är också välkommet!
587 utan kronskydd och 372 med...
Svårt val eftersom det är två fina modeller!Min 311 ligger hos Nymans för lite genomgång så bristen av Panerai i klocklådan är akut!
Har under en tid funderat på att komplettera med en "renare" modell med jag tycker att 000 och 111 är precis hur tråkigt som helst (brukar ju annars komma på tal om man vill ha en renare tavla) så istället har jag funderat på att gå upp till den riktiga Panerai storleken 47mm. Då dyker det ju direkt upp många alternativ med lite renare tavlor. Jag har framförallt fastnat för 372 och 587. Jag tycker om båda men 587 är ju lite mer olik 311 och därmed kanske ett roligare komplement. Nersidan är väl som vanligt att den man vill ha är lite dyrare.
Även 532 har varit lite intressant men det känns som att man får betala mycket extra för att det är en lite speciell utgåva... Är väl dessutom lite tveksam till DLC och liknande behandlingars hållbarhet över tid. Jag vill ha en klocka som stannar länge...
Någon som har erfarenheter att dela med sig av kring dessa modeller, spontana tankar och åsikter är också välkommet!
587 utan kronskydd och 372 med...
40mm Panerai är ju ingen riktig PaneraiHur är det med 40mm varianterna av Panerai?
Är det någon som testat dem?
Har spinkiga handleder som få och skulle aldrig kunna bära upp en 43mm, men designen tilltalar mig mer och mer!
Det var det jag var rädd för.40mm Panerai är ju ingen riktig Panerai
Alla kan bära upp en 44mm Panna, jag lovar dig.
Affe har väl en 40mm Panerai?
Det är en vanesak jag lovar dig Jag roterar mellan en Rolex 116610LV, Panerai 372 (47mm) och en JLC Reverso 1931.Det var det jag var rädd för.
Har en 42mm Certina som beater, och den upplever jag som enorm jämfört med min 14060...
Det var det jag var rädd för.
Har en 42mm Certina som beater, och den upplever jag som enorm jämfört med min 14060...
Den är inte lätt att få tag på...Hoppas du lyckas..Får min 372a att framstå som fulÄh, panerai bärs smått. Du bör testa på, jag har ca 17cm och tycker mig klara 47mm (kan ha att göra med min dröm om en 605)
Hörru!! Passa sig! 312:an är Perfa!!!Det är en vanesak jag lovar dig Jag roterar mellan en Rolex 116610LV, Panerai 372 (47mm) och en JLC Reverso 1931.
Efter en vecka med Reverson så känns allt annat ENORMT...Men efter en vecka med Pannan så känns allt annat som damklockor...Men ge det 3 dagar så har du vant dig
Tycker absolut du ska testa en 44mm, de är absolut inte så stora som dem speccar...Sitter riktigt skönt..Förutom de med samma boettform som 312an..De är riktigt topptunga
Alla har ju inte lika manliga armar som dig....Hörru!! Passa sig! 312:an är Perfa!!!
Tyvärr så är jag plågsamt medveten om det, satte mig på väntelistan för någon månad sedan och fick besked att den var lååååång.Den är inte lätt att få tag på...Hoppas du lyckas..Får min 372a att framstå som ful
Det är en vanesak jag lovar dig Jag roterar mellan en Rolex 116610LV, Panerai 372 (47mm) och en JLC Reverso 1931.
Efter en vecka med Reverson så känns allt annat ENORMT...Men efter en vecka med Pannan så känns allt annat som damklockor...Men ge det 3 dagar så har du vant dig
Tycker absolut du ska testa en 44mm, de är absolut inte så stora som dem speccar...Sitter riktigt skönt..Förutom de med samma boettform som 312an..De är riktigt topptunga
Tack för riktigt bra svar!Äh, panerai bärs smått. Du bör testa på, jag har ca 17cm och tycker mig klara 47mm (kan ha att göra med min dröm om en 605)
Längtar du inte tillbaka till denna?...Alla har ju inte lika manliga armar som dig....