• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hon blev som tokig!! Fick något i blicken...

2204F298-E408-4CC5-BF8F-1A86AA588FF9.jpeg

Det kan man göra ändå, men det är ändå ett historiskt övergrepp. Jag tycker den utstrålar fel överallt. Den verkar inte vara så genomtänkt. Mest ett ihop-plock gjort efter devisen ju fler bra saker som blandas ihop, desto bättre blir slutresultatet. Med all respekt för att det finns olika smakförnimmelser hos kunderna, men Panerai visar inte respekt för märkets identitet. Skulle den vara fejk, tillverkad inom det parasiterande delen av näringslivet i Kina skulle jag förstå, men inte ens de skulle få till en så dålig kopia.

tycker fonten (Luminor panerai) är tightare (mindre utrymme mellan bokstäverna) på pre-v än 590.
Eller menar du att texten ligger ovanför mitten?
Precis, med själva texten menade jag att den ligger på ovansidan.

Med fonten på siffror menar jag att den är lik pre-v och inte post-v. :D

ok. Ser faktiskt ingen större skillnad på siffrorna mellan 560 och 590 (bortsett från att 590 har @mårt färgade siffror)
Nä, 560 har också samma stil som du säger. Tror jag tänkte på det mer pga färgen på lysmassan och att "LUMINOR PANERAI" står där uppe. Fick pre-v vibbar direkt när jag såg bilden.

Kan det vara så att lysmassan ligger liiite längre ner på 590 (likt pre-v)? Jag har bara hållit i en 590 en gång, så mina kontroversiella uttalanden är endast baserade på random bilder online. Hur som helst är det kul att nörda sig :)

e16969a37f3d8886acb4564d0ff0adc0.jpg

Untitled.png

Nä, 560 har också samma stil som du säger. Tror jag tänkte på det mer pga färgen på lysmassan och att "LUMINOR PANERAI" står där uppe. Fick pre-v vibbar direkt när jag såg bilden.

Kan det vara så att lysmassan ligger liiite längre ner på 590 (likt pre-v)? Jag har bara hållit i en 590 en gång, så mina kontroversiella uttalanden är endast baserade på random bilder online. Hur som helst är det kul att nörda sig :)

e16969a37f3d8886acb4564d0ff0adc0.jpg

Untitled.png
Så är det.
Är ju en klassisk ecru-lume på 590. Den pre-v som du länkade till har väl sk. non-matching index?,,, som väl ännu gulare (gul-orange?) än ecru.

Så är det.
Är ju en klassisk ecru-lume på 590. Den pre-v som du länkade till har väl sk. non-matching index?,,, som väl ännu gulare (gul-orange?) än ecru.
Vet inte vad non-matching index är... Den har tritium med hyfsat låg halveringstid som lysmassa iaf :D

.. och det är helt normalt att visarna är lite ljusare än siffror och index tydligen.. Jag är ganska ny i det här med vintage (om man ens kan kalla det så), så jag har ingen stenkoll på hur det funkar.

Vet inte vad non-matching index är... Den har tritium med hyfsat låg halveringstid som lysmassa iaf :D

.. och det är helt normalt att visarna är lite ljusare än siffror och index tydligen.. Jag är ganska ny i det här med vintage (om man ens kan kalla det så), så jag har ingen stenkoll på hur det funkar.
Panerai använde nån blandning i början av 90-talet som gjorde att indexen över tid blev typ orange. De tavlor som hade denna defekt kallas idag non-matching. Kolla på priserna på dessa på c24. Står non-matching i rubriken. Finns även x antal blogginlägg om detta.

Panerai använde nån blandning i början av 90-talet som gjorde att indexen över tid blev typ orange. De tavlor som hade denna defekt kallas idag non-matching. Kolla på priserna på dessa på c24. Står non-matching i rubriken. Finns även x antal blogginlägg om detta.
Jahaa, dåså. Tack för upplysningen. Mer sånt :) Man lär sig något nytt varje dag :D

Tillbaka
Topp