• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Funderar på ett slitet canvas från https://www.bosphorusleather.com/ till min 243. Någon som vet var de tillverkas? Vilket blir snyggast, grått eller svart?
DXO_1661-1380x920.jpg
IMG_1494-1380x920.jpg

LAH_2185.JPG

Jag har som sagt det gråa bandet, har hittils kört det mest med 233 då de vita sömmarna funkar bra med index/visare/text på tavlan.

Tror bägge funkar till din 243 då du har både tritium men även vit text på urtavlan, lite av en smaksak vilken del du vill framhäva mer.

83314F0E-D958-40D6-8AD5-7CFA7E26B8A7.jpeg

Den där är väldigt fin. Får man fråga om listpriset?
När jag nu hamnade i den här tråden av helt annan anledning, så har jag sett en del fint, men den där är nog läckrast för mitt (vad gällande Panerai) otränade öga. :)
Som @yonsson skrev finns den bara att köpa begagnad nu. List var 6400 euro. C24 priserna är nog lite over the top.. man kan ju skicka iväg ett "skambud" , skadar ju inte att prova

Som @yonsson skrev finns den bara att köpa begagnad nu. List var 6400 euro. C24 priserna är nog lite over the top.. man kan ju skicka iväg ett "skambud" , skadar ju inte att prova

Typ 60 men går inte hitta nya. Verkar kosta över 100 beggade.

Begagnat är ju aldrig fel, men att betala 4000€ i premium för discontinued känns inget vidare. Så grattis till dig som redan har en.
Var i Firenze för 2 månader sedan, men gick aldrig in i OP:s shop. Satt och gäspade medan frun shoppade väska på Prada istället. I eftertankens kranka blekhet heter det visst...

Typ 60 men går inte hitta nya. Verkar kosta över 100 beggade.
Begagnat är ju aldrig fel, men att betala 4000€ i premium för discontinued känns inget vidare. Så grattis till dig som redan har en.
Var i Firenze för 2 månader sedan, men gick aldrig in i OP:s shop. Satt och gäspade medan frun shoppade väska på Prada istället. I eftertankens kranka blekhet heter det visst...
Listpris är 6400 Euro, så en bit över 65000 kr.
Den är inte discontinued, utan en Paneristi Special Edition (2018) limiterad till 500 exemplar world wide. Extremt hög efterfrågan och alltså högst begränsat utbud har genererat de höga grå/andrahandspriserna..

Listpris är 6400 Euro, så en bit över 65000 kr.
Den är inte discontinued, utan en Paneristi Special Edition (2018) limiterad till 500 exemplar world wide. Extremt hög efterfrågan och alltså högst begränsat utbud har genererat de höga grå/andrahandspriserna..
Aha..men rent praktiskt blir det same, same.. :)

Jag har som sagt det gråa bandet, har hittils kört det mest med 233 då de vita sömmarna funkar bra med index/visare/text på tavlan.

Tror bägge funkar till din 243 då du har både tritium men även vit text på urtavlan, lite av en smaksak vilken del du vill framhäva mer.

83314F0E-D958-40D6-8AD5-7CFA7E26B8A7.jpeg
Snyggt! Ser nu att du har det grå och inte det svarta. Det ultimata kanske är det det svarta med vit söm. Då framhäver jag både tavlan, den vita texten och min ansiktsfärg. Det jag vill framhäva egentligen är mig. :D Snygga straps allihop så ingen färg kan gå helt fel. Konstigt att han inte har orange, men jag kanske ska ta ett snack med honom om produktutveckling. Det är ju ändå sommar. :snaphappy::cool::meh:

Panerai och bandbyten är kul men detta är helt absurt!
Betalar folk verkligen dessa pengar för pre-v band?

panerai.PNG
Jag skulle aldrig köpa det, men om vi antar att någon har en fullset Pre-V minus det där strapet och spännet. Säg att han har väldigt mycket pengar. Tror inte det är helt omöjligt att den personen får för sig att köpa det bandet faktiskt.

Tillbaka
Topp