?Kommer en i höst, förhoppningsvis. PAM 779.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
?Kommer en i höst, förhoppningsvis. PAM 779.
Jag har tipsat en polareAlltså. 47mm radiomir sitter som en 44mm 1950. Köp min![]()
Vad är pre-V?Jag skulle aldrig köpa det, men om vi antar att någon har en fullset Pre-V minus det där strapet och spännet. Säg att han har väldigt mycket pengar. Tror inte det är helt omöjligt att den personen får för sig att köpa det bandet faktiskt.
Då blir man halshuggen av "en dressare kan inte vara större än 36 mm och ska helst vara 34 mm"-gänget. Vågar inte![]()
Pre-Vendome dvs före uppköpta av bolaget som senare bytte namn till Richemont.Vad är pre-V?
Jag stödjer dig!Äh, jag körde min 422:a till kostym rätt ofta. Får kanske posta den och vänta på Giljotinen![]()
Funkar till dressat och utmärkt till lite semidressat. Inte mina bilder.Då blir man halshuggen av "en dressare kan inte vara större än 36 mm och ska helst vara 34 mm"-gänget. Vågar inte![]()
Pre-Vendome .. Klockor som tillverkades innan Panerai de blev uppköpta av VendomeVad är pre-V?
Heter den så?
WhaaaatKommer en i höst, förhoppningsvis. PAM 779.
Funkar till dressat och utmärkt till lite semidressat. Inte mina bilder.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tror faktiskt Richemont var moderbolaget och att Vendome slogs ihop med Richemont bara. Men det var kanske det du menade.Pre-Vendome dvs före uppköpta av bolaget som senare bytte namn till Richemont.
Japp. Testade den på SIHH2018. Den var bra som fan med blå visarna, men gillade inte strapet. Skulle hamna på något annat strap direkt.Heter den så?
Precis. Frågan var om Panerai inte kunde göra en 45 eller mindre med Cali dial. Ovanstående är 44mm och på gång.Han syftar nog på tavlan
![]()
Ja, enligt info från SIHH 2018.Heter den så?
Heter den så?
blir det den första pannan med blå visare som inte är limiterad/special? Eller missar jag någonJa, enligt info från SIHH 2018.
Sorry. Dubbelinfo.
Det återstår nog att se. Finns lite motstridig information om det blir en SE eller olimiterad men tror det senare överväger.blir det den första pannan med blå visare som inte är limiterad/special? Eller missar jag någon
Det är ingen limiterad modell enligt min kontakt iafDet återstår nog att se. Finns lite motstridig information om det blir en SE eller olimiterad men tror det senare överväger.
Gillade hans 1392 otroligt mycket. 42 mm med ett lågt case gjorde att den bär väldigt trevligt faktiskt.Snyggt! Ping @Ernesto In med några bilder nu!![]()
Äntligen vågar någon ställa frågan.Vad är pre-V?
Finns det något rätt med den? Historien är väl ändå Cali på Radiomir? Det är ett övergrepp.
De ser väldigt 47mm ut, skulle jag säga. I övrigt är jag också nyfiken.@azcii vad sa de på SIHH om de där annorlunda radiomir 1940 (de med o-panerai-iga visare)? skulle de släppas som SE? hur stora var de föresten?
Gillade hans 1392 otroligt mycket. 42 mm med ett lågt case gjorde att den bär väldigt trevligt faktiskt.
Om jag minns rätt sa de att de är baserade på ett pendelur som finns vid en tågstation i Florens. Mer än så sa de inte. Kändes som att de klockorna var rätt "framstressade" till SIHH2018.. Även om de inte presenterades officiellt.@azcii vad sa de på SIHH om de där annorlunda radiomir 1940 (de med o-panerai-iga visare)? skulle de släppas som SE? hur stora var de föresten?
Jag gillar denFinns det något rätt med den? Historien är väl ändå Cali på Radiomir? Det är ett övergrepp.
Jag är faktiskt rätt ordentligt sugen på att prova den - om det blir en till klocka. Sett till övriga marknaden känns det som mycket klocka för pengarna. Det känns som att Panerai kommer att få ett uppsving snart.Verkligen! Bärs de lägre så funkar de fint under kavajen, så länge du har nog med vidd och en bra skjorta. Kanske dags att skaffa en igen och få uppsytt med extra vidd för vänster manschett