Otto giorni!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
FluffigtOtto giorni!
![]()
Äkta grön Chewbacca.Fluffigt
Fel klocka?![]()
Och gällande 587 vill jag att denna är kvar i forumet men kommer gå till handlare om ingen slår till - slumpas för 59k här och nu
https://klocksnack.se/threads/panerai-marina-militare-pam587-fullset-special-edition.126539/
Fel klocka?
Testat. Den är ju lite gullig, men nej.Någon som har införskaffat en 38 mm Due ? Vad har ni att säga om denna ?
Nej, för min fru ville hellre ha en annan klocka.Någon som har införskaffat en 38 mm Due ? Vad har ni att säga om denna ?
Någon som har införskaffat en 38 mm Due ? Vad har ni att säga om denna ?
Testat. Den är ju lite gullig, men nej.
Hade Due varit utan kronskydd hade jag köpt konceptet, men nu blir det ju bara märkligt.
Samt att det blir lite töntigt att ha utanpåliggande kronskydd för de modesta 30 m wr.Precis så, inte storleken i sig men kronskyddet blir så tunt att man nästan blir lite rädd för att det ska gå sönder.
Skydd mot damm och gegga.Samt att det blir lite töntigt att ha utanpåliggande kronskydd för de modesta 30 m wr.
Nej, främst ett sätt att kränga Panerai till kundbasen i asien (och övriga) med små handleder.Skydd mot damm och gegga.
Förlåt att jag missade sarkasm-emojin. Tro mig den var där hela tiden.Nej, främst ett sätt att kränga Panerai till kundbasen i asien (och övriga) med små handleder.
Alla som vill ha en panerai vill ha en luminor.
==> Lösning: skapa en klocka som tillfredsställer önskemål om liten diameter och kronskydd.
Skydd mot damm och gegga är nog din efterhandskonstruktion?![]()
Borde jag kanske förstått...Förlåt att jag missade sarkasm-emojin. Tro mig den var där hela tiden.
För mig känns det som att halva grejen med Panerai är att de ska vara stora. Lite oversized på handleden. Om man gillar due-conceptet och storleken så kör på för all del, det är ju fortfarande snygga klockor. Men jag har själv svårt för pannor under 42 mm.Någon som har införskaffat en 38 mm Due ? Vad har ni att säga om denna ?
Jag håller med om detta fast under 44mm dåFör mig känns det som att halva grejen med Panerai är att de ska vara stora. Lite oversized på handleden. Om man gillar due-conceptet och storleken så kör på för all del, det är ju fortfarande snygga klockor. Men jag har själv svårt för pannor under 42 mm.
Det är bara att pynta.![]()
Nu skall vinintresse baktala due! Min fru har kärat ner sig i en 42mm PAM00677
![]()
Jag håller med om detta fast under 44mm då
Men till frun hade det passat bra. Hade köpt ändå om priset inte hade varit lite väl premium.
Due blir ju inte bättre för att en tjej har klockan. Hellre pannalös fru än duefru.![]()
Nej, det håller jag faktiskt inte med om. Formfaktorn är god.Due blir ju inte bättre för att en tjej har klockan. Hellre pannalös fru än duefru.
Mycket uppenbart att det är lite tunnare urtavla, grundare sandwich på de här än på ex. 1312/1359. Och fin är den. Jag har en med ännu grundare sandwich samt en ubåt på, a.k.a. 416Bra klocka, mindre bra bild
![]()
Mycket uppenbart att det är lite tunnare urtavla, grundare sandwich på de här än på ex. 1312/1359. Och fin är den. Jag har en med ännu grundare sandwich samt en ubåt på, a.k.a. 416![]()
Nej, förlåt. Jag ämnade det där inlägget till alla intresserade som var med i den diskussionen om sandwich häromdagen.Det är mycket möjligt, jag har inte så bra koll på hur de djupare sandwich tavlorna jämför.
Det var faktiskt det billigaste hon hittade på Watchout. Nästa år går jag ensamDet är bara att pynta.
Nope! Hon har skeva prioriteringarUndviker du boendet utomlands då?