• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Känns galet litet och lätt med den här idag efter att bara kört 47or en tid, men bra :)
20200507_153056.jpg
20200507_152823.jpg
 

kmg

Patek
2-Faktor
Ja jag har testat oem-bandet men tryckte inte om det. Gillar vintagestuk så tänkte beställa ett nytt i 26mm men oem-bandet var nog inget för mig :/
Finns ju en uppsjö band att välja mellan. Just Raden med wire lugs går att förändra helt och hållet beroende på om du kör raka eller avsmalnande band, tjocka eller tunna, slitna eller blanka. På så sätt blir klockan väldigt mångsidig.
 
Senast ändrad:

azcii

Patek
2-Faktor
@azcii tycker du att tempomat gummit är lika bra som ett horusgummi?
Och du har väll haft både rubberb och everestgummi, är dem lika bra eller är något bättre? :)
Testat lite nu.. längden på Tempomat är bättre än Horus men jag skulle säga att gummikvaliten är snäppet bättre på Horus... Men det är inte någon superstor skillnad, var tvungen att känna noggrant för att märka någon skillnad.

Vänster Horus, höger Tempomat

IMG_20200507_185401.jpg
 

kmg

Patek
2-Faktor
Testat lite nu.. längden på Tempomat är bättre än Horus men jag skulle säga att gummikvaliten är snäppet bättre på Horus... Men det är inte någon superstor skillnad, var tvungen att känna noggrant för att märka någon skillnad.

Vänster Horus, höger Tempomat

IMG_20200507_185401.jpg
Vad mäter de in på?
 

Benjamin1910

Cartier
Testat lite nu.. längden på Tempomat är bättre än Horus men jag skulle säga att gummikvaliten är snäppet bättre på Horus... Men det är inte någon superstor skillnad, var tvungen att känna noggrant för att märka någon skillnad.

Vänster Horus, höger Tempomat

IMG_20200507_185401.jpg

Tack!
Blev ett tempo imorse. Betydligt bättre pris och skönt att slippa tull och moms :cool:
 

413x

Breitling
På baksidan av min 112 står förutom modell OP6727 och BB-numret även att det är nr x av 1500. Google sviker mig här och jag kan inte hitta någon mer information om detta. Är alla panerai numrerade på detta sätt eller är den en del av en specialutgåva på något sätt?
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
På baksidan av min 112 står förutom modell OP6727 och BB-numret även att det är nr x av 1500. Google sviker mig här och jag kan inte hitta någon mer information om detta. Är alla panerai numrerade på detta sätt eller är den en del av en specialutgåva på något sätt?

Alla serier är numrerade, du ser att serien tillhör en bokstav tex på baksidan
 
Topp