• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Om du gillar 8-dagar så ska du kika på 510 och 560 också. Det är samma som 914 och 915 fast generationen innan. Då är det vit/grön lysmassa istället för ecru. 590 är ju en favorit bland Paneristi här vill jag nog påstå också. 510 och 560 gjordes med och utan sandwichtavla och samken är som baken där!

Idag kör jag 560 utan sandwich, vilket är en riktig favorit, men droppar lite bilder nedan.

510:

560:

590:

914:
Tack tack tack. Finfina bilder o spontant ligger 510 bra till, ser jäkligt fin ut! Något speciell man ska tänka på vid beg köp? Urverk? Service? Varje svar kommer säkert generera fler frågor

Hej på er,

Jag har ett tag gått och sneglat på 210 – den utstrålar en ovanlig kombination av clean pondus och elegans som tilltalar mig starkt.
Är det någon här som äger eller har ägt en och kan dela lite reflektioner kring hur den är att leva med? Tröttnar man i längden på uttrycket eftersom den är så avskalad?
Eller växer den snarare med tiden?

Har också funderat på om 183 kanske vore ett bättre val – om någon jämfört de två får ni gärna väga in.
Hur har den känslomässiga resan sett ut för er?

Hej på er,

Jag har ett tag gått och sneglat på 210 – den utstrålar en ovanlig kombination av clean pondus och elegans som tilltalar mig starkt.
Är det någon här som äger eller har ägt en och kan dela lite reflektioner kring hur den är att leva med? Tröttnar man i längden på uttrycket eftersom den är så avskalad?

Har också funderat på om 183 kanske vore ett bättre val – om någon jämfört de två får ni gärna väga in.
210an är en no brainer egentligen. Avskalad och inget man stör sig på.
Jag har haft en 610 (typ samma känsla som 210) i 9 år nu och den får fortfarande vara med. Jag hade valt 210 framför 183 alla dagar i veckan. Men det är en personlig reflektion.

Hej på er,

Jag har inte sneglat så mycket på specifikt de två modellerna, men jag har en 720 (dvs. ecru+47+domglas) och om den inte hade funnits när jag fick upp ögonen för Radiomir hade 210 legat bra till. Föredrar base. Och base is ace, hur länge som helst. Grejen med Panerai är ju att om man tröttnar, så byter man band och så har man plötsligt en ny klocka. (Vill det sig riktigt riktigt illa, så kan man till och med borsta eller PVD:a ;-)

Jag har inte sneglat så mycket på specifikt de två modellerna, men jag har en 720 (dvs. ecru+47+domglas) och om den inte hade funnits när jag fick upp ögonen för Radiomir hade 210 legat bra till. Föredrar base. Och base is ace, hur länge som helst. Grejen med Panerai är ju att om man tröttnar, så byter man band och så har man plötsligt en ny klocka. (Vill det sig riktigt riktigt illa, så kan man till och med borsta eller PVD:a ;-)
210an är en no brainer egentligen. Avskalad och inget man stör sig på.
Jag har haft en 610 (typ samma känsla som 210) i 9 år nu och den får fortfarande vara med. Jag hade valt 210 framför 183 alla dagar i veckan. Men det är en personlig reflektion.
Tackar, bekräftar nog bara det jag känt! 210 är något för mig helt enkelt. Om någon på forumet råkar ha en som ligger och samlar damm i lådan så har ni en potentiell köpare nu :)

Tillbaka
Topp