Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Har landat i att 111 är den intressantare modellen, just nu iafHar ägt båda och har 111 kvar. 111 har bättre verk, i alla fall om man vill ha bra tidhållning. Boett och glas är roligare på 111 också, inte så platt som 510.
Edit: Med det sagt hade jag på mig 510 non stop i 8 veckor, avslut inget fel på den klockan. När jag jämförde med 111 däremot kändes det givet att byta till 111.
Lycka till att hitta packningar. Jag gav upp.
Om du länkar till den så kan vi kika. Pris är beroende av tillbehör, tidigare service och eventuell handlargaranti. Har inte koll på företaget men en snabb sökning här ger inte så bra vibbar.Tack! Har landat i att 111 är den intressantare modellen, just nu iaf
Sett en hos Diamond invest för 48500, är det en rimlig nivå? Tycker priserna variera väldigt så svårt att avgöra tycker jag
Om du länkar till den så kan vi kika. Pris är beroende av tillbehör, tidigare service och eventuell handlargaranti. Har inte koll på företaget men en snabb sökning här ger inte så bra vibbar.
Det man ska veta om dessa verk är att de går och går och går och går, sedan går fjädern av och då behövs service från Panerai. Allt är toppen tills det brakar. Att få någon annan att serva den billigare är inget du ska räkna med. Panerai tog €560 för min PAM111 i år.
Vad hindrar dig?![]()
Panerai Luminor Marina PAM 00111 säljes i Norrköping | Blocket
48500 kr - Klockor - Norrköping - Panerai Luminor Marina Referens Nummer: PAM 00111 Urverk: Manuellt Kaliber: OP XI Power reserv: 56 h Vattentät: 30 ATM B...www.blocket.se
jag gjorde också en googling men blev inte tryggare för att göra upp en affär på distans
Inte speciellt mycket om jag hittar rätt klocka till ett rimligt prisVad hindrar dig?
48,5 tycker jag låter rätt mycket. Men samtidigt så är den servad nyss som det står (av Panerai då måste man kolla) så har det naturligtvis ett värde. Lägg till att handlaren ska tjäna några slantar också. Så från 40 som jag hade killgissat till 48 som handlaren begär kanske inte är jättekonstigt.Inte speciellt mycket om jag hittar rätt klocka till ett rimligt pris
KnäppinläggVad hindrar dig?
Fullt rimligt pris om det är Panerai som servat den. Bara där har du 6300kr i mervärde som kan ge lugn och ro. Alla tillbehör verkar finnas med. Tror du får my let svårt att hitta en fullest 111 även oservad för mindre än 42’.![]()
Panerai Luminor Marina PAM 00111 säljes i Norrköping | Blocket
48500 kr - Klockor - Norrköping - Panerai Luminor Marina Referens Nummer: PAM 00111 Urverk: Manuellt Kaliber: OP XI Power reserv: 56 h Vattentät: 30 ATM B...www.blocket.se
jag gjorde också en googling men blev inte tryggare för att göra upp en affär på distans
Stort tack för input!Fullt rimligt pris om det är Panerai som servat den. Bara där har du 6300kr i mervärde som kan ge lugn och ro. Alla tillbehör verkar finnas med. Tror du får my let svårt att hitta en fullest 111 även oservad för mindre än 42’.
Om det däremot är ”Lasse på hörnet” som servat den så är den några 1000 för dyr.
Hur tänker du då? Min fråga eller?? Om det var min fråga så var den seriös, jag är nyfiken på vad som gör att man inte vill köpa på distans som jag uppfattade det.Knäppinlägg
Det var inte så tydligt. Jag har inga problem att handla från distans utan snarare i kombination med omdömet av försäljarenHur tänker du då? Min fråga eller?? Om det var min fråga så var den seriös, jag är nyfiken på vad som gör att man inte vill köpa på distans som jag uppfattade det.
Tack, det var det jag ville veta.Det var inte så tydligt. Jag har inga problem att handla från distans utan snarare i kombination med omdömet av försäljaren
Jag säger bara kommunikation, kommunikation, kommunikation. Denna ädla konst som är så svår. Hade du ställt den frågan när ni möttes hade man lätt kunnat läsa av hur du menade. I skriftspråk blir det svårare för vi har inget kroppspråk att läsa av.Hur tänker du då? Min fråga eller?? Om det var min fråga så var den seriös, jag är nyfiken på vad som gör att man inte vill köpa på distans som jag uppfattade det.
Amen, kan bara hålla med.Jag säger bara kommunikation, kommunikation, kommunikation. Denna ädla konst som är så svår. Hade du ställt den frågan när ni möttes hade man lätt kunnat läsa av hur du menade. I skriftspråk blir det svårare för vi har inget kroppspråk att läsa av.
Skriftspråk låter alltid hårdare än talspråk, men känner vi personen som skriver privat så korrigerar vi för missförstånd. Det en menar i all intresserad vänlighet tolkas av någon annan som drygt. Tvärtom kan också hända när tolkar tror gått om alla människor eller har svårt att läsa av ironi. Ironi är väldigt svårtolkat i skriftspråk. Summa summarum, vi behöver alla vara tydligare i skriftspråk än i talspråk.
Nu skulle du kunna tänka, vilken mästrande typ. Därför behöver jag vara tydlig med att det är skrivet i all vänlighet för att vi alla på ett sånt här klockforum ska förstå hur vi minimerar missuppfattningar, för misstolkningar blir det hur väl man än skriver och så blir det så länge man är två om saken.![]()
Kan dom ha lagt på lite LocktiteSkulle byta band på min 001a som nyss kommit tillvaka från en vända hos Panerai. Men det gick fan inte. Den ena skruven sitter som berget, vetitusan vad dom gjortnågon som har erfarenhet utav att lossa skruvar till vanden som sitter stenhårt? Ska jag droppa på lite wd40?
Kan dom ha lagt på lite Locktiteisf så bruka värme funka…
![]()
Typ tredje dagen jag använder klockan efter servicen drar jag den i en vägg och repar glaset. Man blir så jääövla tröt
Här är skruven till ett helt nytt spänne jag köpte från Panerai butikenMycket möjligt. Vore helt idiotisktmen det utesluter ju inte det hela haha
Ska tillägga att även den första skruven satt som berget, men den fick jag loss med mejseln. Jag får testa med värmepistol när jag kommer hem
Hur fick du loss den? Värme?Här är skruven till ett helt nytt spänne jag köpte från Panerai butiken
Aldrig monterat så varför använda låsning
![]()
Droppa i acetonSkulle byta band på min 001a som nyss kommit tillvaka från en vända hos Panerai. Men det gick fan inte. Den ena skruven sitter som berget, vetitusan vad dom gjortnågon som har erfarenhet utav att lossa skruvar till vanden som sitter stenhårt? Ska jag droppa på lite wd40?
Den släppte efter mycket om o men använde bara mejsel men det tog ett tag innan den lossnaHur fick du loss den? Värme?
Testat till min men tycker det tar extremt lång tid utan att jag blir nöjd så de senaste jag beställde så bad jag om ett gäng kok stryk på banden innan leverans så det blev helt okNöter nato. Tufft jobb men räknar med rätt look i slutet av sommaren.
![]()
Jag har tid på migTestat till min men tycker det tar extremt lång tid utan att jag blir nöjd så de senaste jag beställde så bad jag om ett gäng kok stryk på banden innan leverans så det blev helt ok![]()