mikjon
Basic
Valrhona Noir Tainori 64% är underbar till.Vad har han för tilltugg vid provningen ? Brukar själv ha lite Lindh 86% och en kopp gott kaffe
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Valrhona Noir Tainori 64% är underbar till.Vad har han för tilltugg vid provningen ? Brukar själv ha lite Lindh 86% och en kopp gott kaffe
Valrhona Noir Tainori 64% är underbar till.
Näe inte kamfer det har jag inte känt. Den är fruktig med inslag av torkade frukter och härligt balanserad.Ska testas om jag får tag på den. Googlade men hittade inte någon lokal hökare med den i sortimentet.
Dock reagerade jag på "med en ton av kamfer"
Satan va bra denna var, dessutom 60,- billigare per centiliter än på bolaget. Började lent sedan kom eksmaken med sin torrhet, sen kom myntan (!) innan smaken långsamt mynnade ut i en trivsam eftersmak. Den som tömde flaskan fick ta med den hem...gissa vem som har en karaff i kristall med guldplätering
De första Reserve de la Famille hade rött vaxlager. För övrigt en underbar cognac ca 60 år på fat.Härlig tråd
Ger mig lite Flashback på en resa till Sorreneto för +15 år sedan.
Efter en god middag så var det dags för efterrätten och innan den passar då på att besöka herrarnas. På vägen passerar jag baren och får där syn
på en flaska Delamain reserve de la Famille (99% säker på att det var den modellen...men..se nedan) som står där och är helt oöppnad och tittar lite ensamt på mig och blinkar till mig.
Den skulle inte vara fel efter middagen tänker jag.
Frågar lite försynt om någon form av prisuppgift och bartendern har ingen aningen utan ropar inåt lokalen och ngt svar kommer tillbaka
och översätts i stil med..."dyrt"......
Ja ja...tänkte jag...det är semester och man lever bara en gång.
Ber att få en liiiiten skvätt.
Går och sätter mig igen och efterrätten är avslutat och espresson kommer tillsammans med vår underbart charmige äldre gentleman till kyparen med den oöppnade flaskan i handen. Det som gör mig lite osäker på modellen är att flaskan är mer rundad och har ett vaxlager över korken (ngn som vet om Delamain reserve de la Famille har funnits i det utförandet?) Hur som....vår kyparen börjar jobba sig genom vaxlagret och när den väl är öppnad så börjar han hälla upp och jag hinner knappt reagera och får ur mig liiiite på svenska innan det tar stopp och jag sitter med en cognac uppskattningsvis 15-20cl!
Jag tittar på vår kypare och han bara ler stort mot mig (pratar inte ett ord engelska)
Jahopp....det här blir en dyr middag tänker jag.....en bra stund senare med en underbar cognac och några espresso till så är det dags att ge sig av (lagom påverkad av den stora cognacen) och notan kommer in.......
Kyparen hade tagit 10E för den gigantiska cognacen!
Behöver jag säga att han fick en del dricks
Tack för infoDe första Reserve de la Famille hade rött vaxlager. För övrigt en underbar cognac ca 60 år på fat.
Ojojoj, helt makalöst. Privatimport ?Font-Borne Plenitude Tres Vieux 50 år gammal, inslag av torkde frukter, fat, fin ranciokaraktär och en lång härlig eftersmak, top notch cognac.
Kanoncognac, köpt via en tysk handlare som jag har köpt mycket cognac ifrån.Ojojoj, helt makalöst. Privatimport ?
Någon som kan rekommendera några trevliga cognac's på sb för <500kr/st? Brukar köpa braastad XO
Martell hamnar väl inom den prisklassen och är en av min favoriterNågon som kan rekommendera några trevliga cognac's på sb för <500kr/st? Brukar köpa braastad XO
Jag tycker denna är bra.Någon som kan rekommendera några trevliga cognac's på sb för <500kr/st? Brukar köpa braastad XO
80 delamain är fantastiskLite nytt hemkommit.
Mycket bra cognac och faktiskt exakt 220 stycken släpptaRoligt med årgångsklocka och nu, årgångscognac .
Kul att se "min" årgång 1966 som släpptes i dryga 200 flaskor.
Skulle vilja veta lite hur dricker ni er cognac?
Tack för tipset har min morfars gamla cognacglas, de får duga. Påverkar min whiskysmak vilken cognac jag troligtvis kommer gilla? Då jag dricker whisky med påtaglig rökighet.Ur ett glas
En liten, extremt tunn kupa, tillsammans med Zoegas BlueJava och ( som en forummedlem tipsat om ) en bit Valrhona-choklad.
Gärna med bra musik i bakgrunden och endast iförd kallingar .
Med sällskap dricks annat.