• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

GossipGirl

Cartier
Dags för byte av länk till läder. Tillfälligt tills man slipper ha på sig handskar. Har en dragkedja på sidan av handskarna som ger mig lite ångest med tanke på de polerade delarna på länken.
B12CDDE1-6747-4725-9EA4-1B26B3760CDD.jpeg

Detta funkar ju det också!
5274D55A-F28C-42DD-AFB8-4033C1BA93B0.jpeg
 
Dags för byte av länk till läder. Tillfälligt tills man slipper ha på sig handskar. Har en dragkedja på sidan av handskarna som ger mig lite ångest med tanke på de polerade delarna på länken.
B12CDDE1-6747-4725-9EA4-1B26B3760CDD.jpeg

Detta funkar ju det också!
5274D55A-F28C-42DD-AFB8-4033C1BA93B0.jpeg
Älskar länken men gick själv över till läder bara för att...
Konstaterar att det är betydligt skönare på vintern.
Men det är en superfin klocka. Har en tavla som ska skickad till dig i helgen.
 
Bytte precis band på denna, men är inte helt överens. Har ni några tips på band som skulle passa bra?
PdBMpI0.jpg
Den är trevlig på det mesta. Men jag tycker att det finns några extra bra, klassiska alternativ. Ett anständigt Tropic (här efterlyser jag även om ni känner till någon bra leverantör som inte gör dem i det förhatliga materialet Silikon), ett bra lädernato och eftersom din inte tar originallänken hitta en schyst länk. Sedan har du klart en stark allroundklocka.
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Den är trevlig på det mesta. Men jag tycker att det finns några extra bra, klassiska alternativ. Ett anständigt Tropic (här efterlyser jag även om ni känner till någon bra leverantör som inte gör dem i det förhatliga materialet Silikon), ett bra lädernato och eftersom din inte tar originallänken hitta en schyst länk. Sedan har du klart en stark allroundklocka.
Jag hade den på ett Watch gecko tropic tidigare, gillade det skarpt men ville testa något annat. Är heller inte ett stort fan av Nato, tycker de bygger på höjden för mycket.
Blev lite sugen på ett jubilee likt original länken eller kanske ett mesh. Vet du några bra och ligga länkar?
Skinn på en dykare känns lite fel, även på en skinn diver :)

Gummi eller Nato tror jag på. Eller typ vanligt band fast i nylon, vad det nu kallas. Sådant som de kör på ZO9205.
Jo det har du rätt i, även fast jag slänger på läder på mer eller alla mina dykare. Hoppas jag inte blir utslängd nu ;)

Men den där länken var riktigt trevlig. Du vet inga bra jubilees eller mesh som är billiga men inte värdelösa?

.
 
Jag hade den på ett Watch gecko tropic tidigare, gillade det skarpt men ville testa något annat. Är heller inte ett stort fan av Nato, tycker de bygger på höjden för mycket.
Blev lite sugen på ett jubilee likt original länken eller kanske ett mesh. Vet du några bra och ligga länkar?

Jo det har du rätt i, även fast jag slänger på läder på mer eller alla mina dykare. Hoppas jag inte blir utslängd nu ;)

Men den där länken var riktigt trevlig. Du vet inga bra jubilees eller mesh som är billiga men inte värdelösa?

.
Varför inte det rivited oyster som förekommer några poster tidigare. Det är prövat och kommer passa...
 
Topp