• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
Kan inte släppa tanken om en ny Compressor eller SeaDragon. Någon av dessa bli absolut nästa klocka, känts som att någonting saknas att vara utan Zodiac. Men den här gången ska jag göra rätt, och ordna någon med länk.

Är på besök i Stockholm, så var precis in på KM Globen och testade nya Oris Aquis 39,5. Pirrade inte alls i magen på samma vis som en Compressor om vi snackar dykare. :)

Ha, ha
Inte ska vi vara sådana... presentera dig gärna . Tar ingen klockan på två timmar efter det är den din.

Oj, det var himla snällt av dig men om någon annan entusiast vill ha den är det helt ok. Presentera mig kan jag göra ändå :). Vad ska jag börja ? Mattias heter jag och bor i Västmanland.

Mitt klockintresse är fortfarande i lindan och upptäckte klockor, som så många andra, via youtube när jag snubblade in på ”urban gentry” av någon mystisk anledning för att sedan hitta ”Just one more watch” samt ”watchfinder co” för att nämna få. Väldigt underhållande samt rogivande.

Då jag, som nämt, är en nykläckt fantast är mina klockor få och av de billigare sorten. En F-91W för fabriken samt en CWC G10 för vardagsbruk. Zodiac kom först på min radar efter jag börjat kika på tradera efter intressanta alternativ. Om jag inte missminner mig var det en av dina annonser som ledde mig hit till forumet till och med, även om något köp aldrig blev av den gången.

Efter det har jag mest läst och tittat på bilder då jag inte har haft mycket att bidra med rent diskutionsmässigt.

Mvh // Mattias

Senast ändrad:
who is missing v-wolf ? V8 sport ?
IMG_3060.JPG

Oj, det var himla snällt av dig men om någon annan entusiast vill ha den är det helt ok. Presentera mig kan jag göra ändå :). Vad ska jag börja ? Mattias heter jag och bor i Västmanland.

Mitt klockintresse är fortfarande i lindan och upptäckte klockor, som så många andra, via youtube när jag snubblade in på ”urban gentry” av någon mystisk anledning för att sedan hitta ”Just one more watch” samt ”watchfinder co” för att nämna få. Väldigt underhållande samt rogivande.

Då jag, som nämt, är en nykläckt fantast är mina klockor få och av de billigare sorten. En F-91W för fabriken samt en CWC G10 för vardagsbruk. Zodiac kom först på min radar efter jag börjat kika på tradera efter intressanta alternativ. Om jag inte missminner mig var det en av dina annonser som ledde mig hit till forumet till och med, även om något köp aldrig blev av den gången.

Efter det har jag mest läst och tittat på bilder då jag inte har haft mycket att bidra med rent diskutionsmässigt.

Mvh // Mattias
Varmt välkommen och se nu till att bli med Zodiac.

Mvh // Mattias
Välkommen till sekten!

215F6BF2-6FA8-4B61-9869-3259420304A3.jpeg
Nu har jag fått den levererad. Min första Zodiac!
Är verkligen helnöjd!!
Jag hann dock inte pröva den innan min sambo sa att den var riktigt snygg och prövade den. Så jag kommer nog inte att få ha den ifred. Men det är ett gott betyg! Då hon inte vill pröva mina andra klockar.
Det är verkligen en fantastisk färg!!
Sämre dagar har jag haft..
0EDFD786-5DAD-4D0C-A450-3B1EFB84B011.jpeg
4E5A963C-7595-43FE-8F38-3E972351BEB4.jpeg

Auto eller Quartz? Stort eller mer moderat? Klassisk eller modernt? Färgglatt? Fin i kanten eller jeans? WR? 50, 100, 200 el 300m? Prisspann?
Har haft två Sea dragon chrono tidigare. En vit och en blå och gillar dom, sen har det ju dykt upp mycket nytt som är trevligt. Låser mig inte vid någon särskild utan kniper en när rätt för stunden dyker upp. Måste först bara mysa lite med min nya Hamilton som jag fick i onsdags. (Alltid jeans men inte jeansskjorta :))

Har haft två Sea dragon chrono tidigare. En vit och en blå och gillar dom, sen har det ju dykt upp mycket nytt som är trevligt. Låser mig inte vid någon särskild utan kniper en när rätt för stunden dyker upp. Måste först bara mysa lite med min nya Hamilton som jag fick i onsdags. (Alltid jeans men inte jeansskjorta :))
Jag tycker alla borde testa en auto SD och en Compression eller Skin. Ready, aim, fire...

Varmt välkommen och se nu till att bli med Zodiac.

Välkommen till sekten!

Tack ska ni ha

Det blev mycket riktigt den Zodiac som Erik erbjöd ( svarta chronografen ). Ska bli spännande att se den i ”verkligheten” när den väl dimper ner i brevlådan. Kommer givetvis dela med mig av uppackningen.

Kommer även beställa ett nytt verk så klockan kan återställas till fullt funktionellt skick i framtiden även om jag är osäker vart jag ska vända mig när så sker.

Mvh // Mattias

Tillbaka
Topp