Mycket härlig! Snygg boet och vackert med kronan kl2.Dagens! Fler Olympos på KS?
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket härlig! Snygg boet och vackert med kronan kl2.Dagens! Fler Olympos på KS?
![]()
Den är schyst!Dagens! Fler Olympos på KS?
![]()
Jag såg också den där remaken på deras insta. Kände spontant att jag hade lite svårt för boetten men den växer sig på en.Den är schyst!
Tror dessutom att Zodiac presenterade en re-make på Olymposen under Basel.
Här är en bild, ärligt stulen från nätet:
![]()
Håller med dig! Min första reaktion var verkligen NJAAAA.... Kändes inte riktigt så rolig. Men den växer, precis som du säger..Jag såg också den där remaken på deras insta. Kände spontant att jag hade lite svårt för boetten men den växer sig på en.
http://topperjewelers.com/?p=blog&article=zodiac-olympos-mystery-dial-limited-editionMen jag hittar ingen info angående olympos från zodiac.
Hittar bara info om vintage när jag söker.
Någon som kan länka till mer bilder och sånt?
Men jag hittar ingen info angående olympos från zodiac.
Hittar bara info om vintage när jag söker.
Någon som kan länka till mer bilder och sånt?
Den är schyst!
Tror dessutom att Zodiac presenterade en re-make på Olymposen under Basel.
Här är en bild, ärligt stulen från nätet:
![]()
Jag gillar min starkt! Kul att den nya har blått datum, men tyvärr det tråkiga fyrkantiga datumfönstret. Mitt trapetsfönster är bra mycket snyggare! Den zonslipade tavlan är snygg!Jag såg också den där remaken på deras insta. Kände spontant att jag hade lite svårt för boetten men den växer sig på en.
Riktigt snyggt att den är så tunn och håller med om datumfönstret. Tänkte inte på det när jag först såg ditt inlägg men gick tillbaka och tittade. Klockan lyfte ytterligare när jag studerade den noggrannare. Tavlan är också grym, även på den nya.Jag gillar min starkt! Kul att den nya har blått datum, men tyvärr det tråkiga fyrkantiga datumfönstret. Mitt trapetsfönster är bra mycket snyggare! Den zonslipade tavlan är snygg!
Edit: Kul att det är samma dimensioner som mitt original på den nya! Lite fetare på 11mm, dock. Min är 9 inklusive plexi, vilket är sjukt tunt för en automatare från 60-talet! Tror det var en av dom tunnaste klockorna med fullstor rotor på den tiden!
Edit igen: Min i profil.
![]()
Börjar bli dags att avyttra min ZO2212, självklart förtur för alla i tråden...
Gött sliten, fullset plus en länk (ej Zodiac).
@Eric Jajjamensan P vad är vettigt pris nu för tiden?
![]()
![]()
Kollar du på eBay har du inte någon SD chrono hemma i Sverige under 2000kr. Oavsett skick. En i bra skick har du hemma mellan 3500-4000kr. En neutral riktlinje.
Välkommen! Någon speciell modell du fastnat för?Hello! Första posten, har skummat genom denna tråden ett antal gånger nu alltså.. Rätt sugen på att låta en Zodiac få bli min första riktiga fina klocka!
Tackar! Har som sagt nyss snöat inVälkommen! Någon speciell modell du fastnat för?
Finns ju några på köp/sälj nu. @Npd har en fin compressor med grön vridring (ZO9252). @Ahmed har en ZO8601 ute om du har lite köttigare handleder då den är 46 mm i diameter utan krona. Bägge dessa visas dessutom med bild på denna sida (261) i diskussionen.Tackar! Har som sagt nyss snöat inMen för tillfället så ligger väl en Compression i topp! Men sjukt många snygga sea dragons i tråden..
Riktigt vass kombo det där.Smaskens tycker jag. Ville få fram en lite vintage (blekt lume) feeling. 9250 fick 9256 tavla och svarta 9254 (limiterade och perverst svåra att få tag i) visare. Riktigt trevlig tycker jag.![]()
Ja, det håller ju inte! Den är ju så mysig och underskattad. Klart du ska dela med dig.När man väl fotar sin Zodiac så glömmer man att posta i tråden...
![]()
(fotad i fredags)
Den där var det klass på!Smaskens tycker jag. Ville få fram en lite vintage (blekt lume) feeling. 9250 fick 9256 tavla och svarta 9254 (limiterade och perverst svåra att få tag i) visare. Riktigt trevlig tycker jag.![]()
Den där och tre knappar uppknäppta i en linneskjorta med upprullade ärmar så är ju sommaren gjord.Vågar man?![]()
![]()