• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
Dagens! Fler Olympos på KS?
841CC86C-AD78-45A8-8D5C-738884356227.jpeg
Mycket härlig! Snygg boet och vackert med kronan kl2.

Jag såg också den där remaken på deras insta. Kände spontant att jag hade lite svårt för boetten men den växer sig på en.
Håller med dig! Min första reaktion var verkligen NJAAAA.... Kändes inte riktigt så rolig. Men den växer, precis som du säger..
Däremot blir det nog inget köp för min del, men vore kul att se någon i tråden så småningom.. :)

Den är schyst!
Tror dessutom att Zodiac presenterade en re-make på Olymposen under Basel.
Här är en bild, ärligt stulen från nätet:
Zodiac-Olympos-gear-patrol-lead-970x650.jpg
Jag såg också den där remaken på deras insta. Kände spontant att jag hade lite svårt för boetten men den växer sig på en.
Jag gillar min starkt! Kul att den nya har blått datum, men tyvärr det tråkiga fyrkantiga datumfönstret. Mitt trapetsfönster är bra mycket snyggare! Den zonslipade tavlan är snygg!
Edit: Kul att det är samma dimensioner som mitt original på den nya! Lite fetare på 11mm, dock. Min är 9 inklusive plexi, vilket är sjukt tunt för en automatare från 60-talet! Tror det var en av dom tunnaste klockorna med fullstor rotor på den tiden!
Edit igen: Min i profil.
7CF94AED-40B8-4EFC-A859-2951F09E7FDD.jpeg

Senast ändrad:
Jag gillar min starkt! Kul att den nya har blått datum, men tyvärr det tråkiga fyrkantiga datumfönstret. Mitt trapetsfönster är bra mycket snyggare! Den zonslipade tavlan är snygg!
Edit: Kul att det är samma dimensioner som mitt original på den nya! Lite fetare på 11mm, dock. Min är 9 inklusive plexi, vilket är sjukt tunt för en automatare från 60-talet! Tror det var en av dom tunnaste klockorna med fullstor rotor på den tiden!
Edit igen: Min i profil.
7CF94AED-40B8-4EFC-A859-2951F09E7FDD.jpeg
Riktigt snyggt att den är så tunn och håller med om datumfönstret. Tänkte inte på det när jag först såg ditt inlägg men gick tillbaka och tittade. Klockan lyfte ytterligare när jag studerade den noggrannare. Tavlan är också grym, även på den nya.

Börjar bli dags att avyttra min ZO2212, självklart förtur för alla i tråden...
Gött sliten, fullset plus en länk (ej Zodiac).
@Eric Jajjamensan P vad är vettigt pris nu för tiden?
face.jpg
allt.jpg
Kollar du på eBay har du inte någon SD chrono hemma i Sverige under 2000kr. Oavsett skick. En i bra skick har du hemma mellan 3500-4000kr. En neutral riktlinje.

Om någon här är intresserad så skicka PM :) Lägger ut på K&S eller Tradera nästa vecka :)

Tackar! Har som sagt nyss snöat in ;) Men för tillfället så ligger väl en Compression i topp! Men sjukt många snygga sea dragons i tråden..
Finns ju några på köp/sälj nu. @Npd har en fin compressor med grön vridring (ZO9252). @Ahmed har en ZO8601 ute om du har lite köttigare handleder då den är 46 mm i diameter utan krona. Bägge dessa visas dessutom med bild på denna sida (261) i diskussionen.
Därtill har även @GossipGirl en sea dragon med grön tavla (ZO9901) ute.

Hoppas du hittar nåt som passar. Jag är sjukt sugen på att komplettera min blå kompressor med nåt mer och är också insnöad på Zodiac men jag måste ligga lågt tills kontot återhämtat sig från vårens utgifter.

Såg det! Grön är inte riktigt mig färg tyvärr och 46mm kan nog bli lite stort på mina kontorsunderarmar.. ;) Har nog aldrig testat en så stor klocka ens.
Fast jag måste säga att den gröna nyansen på den Sea Dragonen är galet snygg ändå...

Tillbaka
Topp