Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Looks great!You can’t believe how beautiful it is, even a good picture can not catch the beauty of the mix of colors between little grey case and bracelet (like titanium) with a mix of dark and light blue.
![]()
How big is your zodiac collection? A group photo would be nice!You can’t believe how beautiful it is, even a good picture can not catch the beauty of the mix of colors between little grey case and bracelet (like titanium) with a mix of dark and light blue.
![]()
Beautiful watch! I simply love the astrographic!!You can’t believe how beautiful it is, even a good picture can not catch the beauty of the mix of colors between little grey case and bracelet (like titanium) with a mix of dark and light blue.
![]()
By the way, a zodiac collection will never be a collection without a sea wolf 53 compression, which I still don’t have. Preferably in blueHow big is your zodiac collection? A group photo would be nice!
Roligt med trekantiga index, tråkigt att du missadeMissade denna vackra pjäs för att jag budade lite väl snålt...
![]()
Visst är de trekantiga indexena trevliga (plus att man slipper Mercedsvisaren om man nu (som jag) ogillar den). Har redan en med dessa index. Gjorde om den till till en two-tone Rootbeer lookalike, men tänkte att det skulle vara kul att ha en pepsi också utan att behöva byta länk och vridring. Plus att vridringsinsertet på den jag missade var så mysigt blekt...Roligt med trekantiga index, tråkigt att du missade
Jäkligt trevlig den där Rootbeeren..Visst är de trekantiga indexena trevliga (plus att man slipper Mercedsvisaren om man nu (som jag) ogillar den). Har redan en med dessa index. Gjorde om den till till en two-tone Rootbeer lookalike, men tänkte att det skulle vara kul att ha en pepsi också utan att behöva byta länk och vridring. Plus att vridringsinsertet på den jag missade var så mysigt blekt...
![]()
![]()
Tack! Är sjukt nöjd. Är nog den klockan som får mest handledstid just nu.Jäkligt trevlig den där Rootbeeren..
Snyggt jobbat!
if the chronograph, works but you can not reset it to zero. I think this should do it. you need to pull the crown I think to 2 position. then push both chronograph buttons for 2 second. then push one of them to reset it. hope it worksHej alla!
Har fått ett litet problem med min lilla älskling.
Kronografens sekundvisare nollställs som ni ser på bilden nedan.
Har någon av er haft något likande problem?
Allt har fungerar perfekt innan. Har inte slagit emot eller gjort något annat dumt, vad jag vet.
Bara att lämna in till närmsta urmakare eller?
Ha en bra kväll!
![]()
Shit!!if the chronograph, works but you can not reset it to zero. I think this should do it. you need to pull the crown I think to 2 position. then push both chronograph buttons for 2 second. then push one of them to reset it. hope it works
Oooo. Den var riktigt fin. Fanns den på Tratten?Missade denna vackra pjäs för att jag budade lite väl snålt...
![]()
Ebay fanns den påOooo. Den var riktigt fin. Fanns den på Tratten?
Bleka är kul! Möjlighet till variation är alltid bra!Screenshotta en bild jag la upp här förr, ska man bleka ena insert, försöka bygga ihop en egen klocka på något vänster eller bara behålla som reserv. Den som sitter på nu är lite blekt ser man jämfört med den jag fick hem![]()
Länken blir varm av armen. Funkar året runt.Obligatorisk Zodiacbild, snart varmt nog för länk?![]()
Kollar du på eBay har du inte någon SD chrono hemma i Sverige under 2000kr. Oavsett skick. En i bra skick har du hemma mellan 3500-4000kr. En neutral riktlinje.Börjar bli dags att avyttra min ZO2212, självklart förtur för alla i tråden...
Gött sliten, fullset plus en länk (ej Zodiac).
@Eric Jajjamensan P vad är vettigt pris nu för tiden?
![]()
![]()
Kollar du på eBay har du inte någon SD chrono hemma i Sverige under 2000kr. Oavsett skick. En i bra skick har du hemma mellan 3500-4000kr. En neutral riktlinje.
Kan finnas i Zodiactråden i Vintagedelen av forumetDagens! Fler Olympos på KS?
![]()