• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
You can’t believe how beautiful it is, even a good picture can not catch the beauty of the mix of colors between little grey case and bracelet (like titanium) with a mix of dark and light blue.
1842909D-1C6D-445C-99AA-34AEC59A90AE.jpeg

Senast ändrad:
For now, the collection is not fix. I’m trying to change my watch collection, I’m selling some watches that I have or I don’t like when I try them, and getting some new ones, when i get a good deal. But I will post one soon.

Senast ändrad:
Roligt med trekantiga index, tråkigt att du missade
Visst är de trekantiga indexena trevliga (plus att man slipper Mercedsvisaren om man nu (som jag) ogillar den). Har redan en med dessa index. Gjorde om den till till en two-tone Rootbeer lookalike, men tänkte att det skulle vara kul att ha en pepsi också utan att behöva byta länk och vridring. Plus att vridringsinsertet på den jag missade var så mysigt blekt...
0121-jpg.461463
0319-jpg.498657

Visst är de trekantiga indexena trevliga (plus att man slipper Mercedsvisaren om man nu (som jag) ogillar den). Har redan en med dessa index. Gjorde om den till till en two-tone Rootbeer lookalike, men tänkte att det skulle vara kul att ha en pepsi också utan att behöva byta länk och vridring. Plus att vridringsinsertet på den jag missade var så mysigt blekt...
0121-jpg.461463
0319-jpg.498657
Jäkligt trevlig den där Rootbeeren.. :)
Snyggt jobbat!

Hej alla!
Har fått ett litet problem med min lilla älskling.
Kronografens sekundvisare nollställs som ni ser på bilden nedan.
Har någon av er haft något likande problem?
Allt har fungerar perfekt innan. Har inte slagit emot eller gjort något annat dumt, vad jag vet.
Bara att lämna in till närmsta urmakare eller?
Ha en bra kväll!

FF89CE28-1FD9-4B6D-8405-3BADBA11F7D0.jpeg

Hej alla!
Har fått ett litet problem med min lilla älskling.
Kronografens sekundvisare nollställs som ni ser på bilden nedan.
Har någon av er haft något likande problem?
Allt har fungerar perfekt innan. Har inte slagit emot eller gjort något annat dumt, vad jag vet.
Bara att lämna in till närmsta urmakare eller?
Ha en bra kväll!

FF89CE28-1FD9-4B6D-8405-3BADBA11F7D0.jpeg
if the chronograph, works but you can not reset it to zero. I think this should do it. you need to pull the crown I think to 2 position. then push both chronograph buttons for 2 second. then push one of them to reset it. hope it works

if the chronograph, works but you can not reset it to zero. I think this should do it. you need to pull the crown I think to 2 position. then push both chronograph buttons for 2 second. then push one of them to reset it. hope it works
Shit!!
Det fungerade!!!

Fick hålla inne bägge knapparna i ca 5 sekunder.
Sedan flyttade jag fram sekundvisaren med den övre tills den kom till noll. Sedan tröck jag tillbaka kronan.
Nu fungerar den igen!
Tack så jätte jätte mycket Ahmed!!!

Screenshotta en bild jag la upp här förr, ska man bleka ena insert, försöka bygga ihop en egen klocka på något vänster eller bara behålla som reserv. Den som sitter på nu är lite blekt ser man jämfört med den jag fick hem
Screenshot_20180326-214037.png

Tillbaka
Topp