• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
Jag vet inte riktigt vad du är ute efter. Själv ser jag inget samband mellan försäljningsvolymer och rätten att tröska ihjäl tanken med limiter edition...
Var mest nyfiken på vad det innebär rent procentuellt. Precis som jag skriver så tycker jag att en limited inte bör vara typ 2000stycken. Utan kanske 75-150st, vilket gör att dem på allvar är relativt ovanliga. I princip alla Omega limited går ju att jaga rätt på rätt snabbt och enkelt även om dem ibland (oftast inte) ligger lite dyrare. Är ju roligare med e limited som kanske inte går att få tag i när den väl är slutsåld. Sen om nu Omega enbart gjorde 1 limited per år och det vore en limited skulle jag känna att det vore mer okey.

På samma sätt som det finns små tillverkare där allt dem gör är "limited", vilket jag tycker är konstigt. Det skall vara limited av den principen att man gör något i större volym och så har man något undantag i en liten utgåva.

8EAA391E-B61E-44D7-8066-3D3F579A0E16.jpeg
Blev det nytt band på denna
Titta på alla klockor som kommer fram med solen. Finns det chans till en familjebild? :D

Nu är man lätt hårdast i den här tråden!
Stört mysig patina på tavlan. Kommer helt klart att användas!

Stort tack till @Crentus för ett fint och generöst initiativ av att skänka iväg klockan.
6869FD2C-A858-415A-B416-8A7E9A82D5D8.jpeg

Edit; Även ett WS med det ända band som passade någorlunda.
1C118B44-D61E-484D-A83E-ABDB80AF8B25.jpeg
Sitter så fint på din handled :)

Stenhård gubbe som definitivt är äldst i denna tråd.

Vart köper ni era nya zodiac?
Har blivit förälskad i super sea wolf men hittar ingen sida som levererar till Sverige.
Säljs inte i Sverige så det är begagnat eller från utlandet som gäller. Direkt från Zodiac eller t.ex. Topper i USA funkar, men med frakt och MOMS blir det snabbt dyrt. Kolla Köp och Sälj här på KS eller Chrono24. Alt. kolla med @Eric Jajjamensan P så fixar han säkert det du vill ha.

Säljs inte i Sverige så det är begagnat eller från utlandet som gäller. Direkt från Zodiac eller t.ex. Topper i USA funkar, men med frakt och MOMS blir det snabbt dyrt. Kolla Köp och Sälj här på KS eller Chrono24. Alt. kolla med @Eric Jajjamensan P så fixar han säkert det du vill ha.
Topper är bra. Zodiac brukar dock neka? Har du med framgång köp av dem får du gärna berätta mer. Skulle förenkla livet.

Tillbaka
Topp