• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
Finns ett som stämmer bättre i färg men detta gav mer stuns...
BD6E65E4-533B-4E61-B8D7-382832A80847.jpeg
BAM! Super fin sommarkombo :)

Stort grattis, kusinen från landet hälsar
A0DB8FA4-B7E6-4DF7-86C9-59FDD508A37D.jpeg
Ja vad säger man? Nöjdhetsfaktorn är total. Välkommen Daredevil.
En riktigt potent kompis till Sea wolfen. Skicket är fantastiskt och länken är nog bland det snyggaste som tillverkats till en klocka någonsin.
Stort tack till @Morotsmannen för en magnifik pjäs och även till @Jajjamensan för sin inblandning med tillhörande historielektion, tips och annat matnyttigt :)
Nu är man på banan :D.
Fridens liljor på er alla!
PSX_20180523_170015.jpg
PSX_20180523_165540.jpg
I think now @Joakim and @Nilas has the best sea dragon combo in the whole thread, congrats guys. I hope to join getting the same strap with a ghost maybe, If I can find one.

Ja vad säger man? Nöjdhetsfaktorn är total. Välkommen Daredevil.
En riktigt potent kompis till Sea wolfen. Skicket är fantastiskt och länken är nog bland det snyggaste som tillverkats till en klocka någonsin.
Stort tack till @Morotsmannen för en magnifik pjäs och även till @Jajjamensan för sin inblandning med tillhörande historielektion, tips och annat matnyttigt :)
Nu är man på banan :D.
Fridens liljor på er alla!
PSX_20180523_170015.jpg
PSX_20180523_165540.jpg

Riktigt häftig hållkäften-klocka!

Nu är ju länken på den där klockan tvärbra men annars såg jag ett band på cheapestnatostraps som jag tror skulle göra sig riktigt bra. Jag beställde själv ett marinblått till min 9852 så när jag fått leverans kan jag bildbomba och recensera.
https://www.cheapestnatostraps.com/...tage-tropic-pertrol-blue?variant=642563702800
Spännande! Hoppas, hoppas, hoppas att det rör sig om bra gummi (ricin) och inte något förhatligt siliconband som funkar som magnet för damm...

Jag tycker att ni ska sluta att posta alla fina bilder på era grymma klockor. Jag slutar fungera som människa och funderar endast över hur, när och vilken Zodiac jag måste köpa, helst igår och senast imorgon.

Med det sagt- den här tråden är bäst och klockorna är så bra! :)

IMG_20180524_163652.jpg
IMG_20180524_162703.jpg
IMG_20180524_162540.jpg
Spännande! Hoppas, hoppas, hoppas att det rör sig om bra gummi (ricin) och inte något förhatligt siliconband som funkar som magnet för damm...
Jaha, så här ligger det till med gummit.
Har haft sämre och har haft bättre när det gäller motstånd mot damm.
Har provat band tidigare där dammet inte ens har gått att få bort med hagelbössa. Dessa är mycket bättre. Om man mot förmodan skulle få några korn på så behövs endast en liten luftpuff och det är borta. Har gnuggat banden mot tröja, soffa och långhårig filt utan att bli förskräckt av resultatet. Riktigt följsamma och sköna att bära så i mitt tycke väldigt prisvärda. Knappt 300 bagis för bägge tillsammans.
Däremot så retar jag mig lite på att Tropicbandet som sitter på compressorn på bild inte är avrundat utan kapat tvärt (mellan bandhornen mot klockan).
Så är inte fallet med bandet som liknar Zodiacs racinggummi. Det är fint avrundat.

Slutsats: dammet flyger inte dit av sig själv, följsamt och skönt från start och nästan gratis :). Inte omöjligt det blir fler för min del.

Senast ändrad:
IMG_20180524_163652.jpg
IMG_20180524_162703.jpg
IMG_20180524_162540.jpg

Jaha, så här ligger det till med gummit.
Har haft sämre och har haft bättre när det gäller motstånd mot damm.
Har provat band tidigare där dammet inte ens har gått att få bort med hagelbössa. Dessa är mycket bättre. Om man mot förmodan skulle få några korn på så behövs endast en liten luftpuff och det är borta. Har gnuggat banden mot tröja, soffa och långhårig filt utan att bli förskräckt av resultatet. Riktigt följsamma och sköna att bära så i mitt tycke väldigt prisvärda. Knappt 300 bagis för bägge tillsammans.
Däremot så retar jag mig lite på att Tropicbandet som sitter på compressorn på bild inte är avrundat utan kapat tvärt (mellan bandhornen mot klockan).
Så är inte fallet med bandet som liknar Zodiacs racinggummi. Det är fint avrundat.

Slutsats: dammet flyger inte dit av sig själv, följsamt och skönt från start och nästan gratis :). Inte omöjligt det blir fler för min del.
Vackert! Ingen gris i säck. Tack

Nu är ju länken på den där klockan tvärbra men annars såg jag ett band på cheapestnatostraps som jag tror skulle göra sig riktigt bra. Jag beställde själv ett marinblått till min 9852 så när jag fått leverans kan jag bildbomba och recensera.
https://www.cheapestnatostraps.com/...tage-tropic-pertrol-blue?variant=642563702800
Bra grejer! Ingen dammsamlare. Lite stelt, men efter att ha kokat det i en kaffekopp har mitt en riktigt bra passform och är riktigt skönt!
(Sorry för Seikon:sorry:)
s-jpg.785501

Tillbaka
Topp