• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
Lite kvällssol:)
9098685F-1262-473E-8614-C2D6D72D3F30.jpeg

Jag har följt denna tråden med samma glädje som en 18 åring på sitt första skumparty i Magaluf. Sett fantastiska klockor som är som ett inkört finger i sidan på kroppen, man reagerar på ett bra sätt :)

Men detta är första gången jag får känslan av en "vanlig snygg" klocka. Missförstå mig rätt men vart är själen, en envetna strävan att inte bli mainstream som iaf jag förknippar Zodiac med och gillar :)

Upplys mig gärna vad jag missar i detta ur? Detta vanliga snygga ur :)

Jag har följt denna tråden med samma glädje som en 18 åring på sitt första skumparty i Magaluf. Sett fantastiska klockor som är som ett inkört finger i sidan på kroppen, man reagerar på ett bra sätt :)

Men detta är första gången jag får känslan av en "vanlig snygg" klocka. Missförstå mig rätt men vart är själen, en envetna strävan att inte bli mainstream som iaf jag förknippar Zodiac med och gillar :)

När du tvingar upp mig mot väggen sådär utbrister jag förtvivlat: Bolibompa index!?
Å jag gillart!!!

Vafalls! Hörde jag mainstream? Här finns inget mainstream, här regerar Zodiac.
Har du inte provat så rekommenderar jag det verkligen. Första gången du provar så är det en ren elchock rätt i hjärtat. Problemet är bara att tar du av den så stannar hjärtat en smula, men varför skulle man vilja ta av den? Möjligen för att byta till en annan färg eller modell :D:D.

Vafalls! Hörde jag mainstream? Här finns inget mainstream, här regerar Zodiac.
Har du inte provat så rekommenderar jag det verkligen. Första gången du provar så är det en ren elchock rätt i hjärtat. Problemet är bara att tar du av den så stannar hjärtat en smula, men varför skulle man vilja ta av den? Möjligen för att byta till en annan färg eller modell :D:D.
Jag visste jag skulle få mothugg :)
Zodiac är inte mainstream generellt, det ju precis det jag gillar med märket. Att det sticker ut med färger och form.
Men just detta ur... Svart tavla, needle-visare, arabiska siffror och "vanlig" boett =inte den klocka jag associerar med det grymma märket Zodiac :) Den får plus för indexen som sensei @Eric Jajjamensan P så klarsynt påpekade :)
Låt mig få suga på karamellen och se om jag ändrar mig ;) Men tills dess så bomba på med bilder på alla andra Zodiacs som jag verkligen gillar! Länge leve Zodiac :)

Hej på er. Har en tid varit sugen på en Zodiac och varit nära att slå till på en grön eller silver Sea Dragon ZO9901 men nu såg jag en klocka som jag tror tilltalar mig ännu mer nämligen Red Dot Chronographen, svart urtavla med vita, eller om dom möjligen är hel lumen, index och visare. Någon som har en som funderar på att flippa den?

Hej på er. Har en tid varit sugen på en Zodiac och varit nära att slå till på en grön eller silver Sea Dragon ZO9901 men nu såg jag en klocka som jag tror tilltalar mig ännu mer nämligen Red Dot Chronographen, svart urtavla med vita, eller om dom möjligen är hel lumen, index och visare. Någon som har en som funderar på att flippa den?
Tror det gör dig nytta att ha en öppen inställning. Då det är få som cirkulerar oavsett modell (RD eller 53), ta första bästa. Det går alltid å byta/flippa sedan.
Annars är risken att du blir hängande...
Kör!

Tillbaka
Topp