• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
Hallå där ute i sommarvärmen!

En nybliven klockentusiast här, som direkt fastnade för Zodiacs tidlösa men ofta utmanande design. Efter att plöjt igenom nästan samtliga 288 sidor här på klockasnack och beskådat era skönheter så är jag verkligen sugen på min egen!

Så tänkte fråga efter lite köpråd :)
Den klockan som jag tycker tilltalar mig mest är Sea wolf 53! Jag har en budget på cirka 2500 kr. Och undrar lite om man kan hitta en sea wolf för det priset och i så fall vad man ska tänka på innan köp (Har aldrig köpt en begagnad klocka). Så alla tips uppskattas :).

Passar på att posta den här otroligt snygga sea wolfen, i min favoritfärg grön!

Ha en trevlig fredsgsfreda allihopa!
@Ahmed har två fina pjäser ute till försäljning som ryms i budget, och välkommen till tråden!

Tack så mycket för svaren @OnePhat och @Eric Jajjamensan P :)

Misstänkte att min budget var lite för en sea wolf, men det är absolut inget fel med en quartzare häller, är det bara sea dragon som är på marknaden då?

Mitt råd är annars att krydda budgeten för att köpa det du vill ha. Visst, du kanske fastnar för SDen som majoriteten i tråden men du kommer kanske inte kunna sluta tänka på hur en Compressor skulle sitta på handleden.

I slutändan kommer du bli glad oavsett vad du köper, det är trots allt Zodiac, sjukt prisvärt och en sund omsättning på forumet. Man vet aldrig vad som ploppar fram på bild i den här tråden :rolleyes:

Mitt råd är annars att krydda budgeten för att köpa det du vill ha. Visst, du kanske fastnar för SDen som majoriteten i tråden men du kommer kanske inte kunna sluta tänka på hur en Compressor skulle sitta på handleden.

I slutändan kommer du bli glad oavsett vad du köper, det är trots allt Zodiac, sjukt prisvärt och en sund omsättning på forumet. Man vet aldrig vad som ploppar fram på bild i den här tråden :rolleyes:
Det var hemskt vad förnuftig man kan vara den här tiden på dygnet

Även denna är på "smutsmesh". En Squale fick sätta livet till.
20180601_183423.jpg
Klockor som denna gör mig så sugen på en Zodiac :banghead:

Tack och bock!

@Crentus haha precis den dialogen har jag med mig själv! Tycker ju att Compressorn är överlägset snyggast hittills!

Tyvärr som med allting annat roligt för en manisk samlare så kostar ju allt en slant :) kanske blir en 53a efter sommaren, men måste ju ha en zodiac innan midsommar iallfall? Kanske en SD med grön bezel :)

Ska läsa lite om tipsen om V wolf!

Yes. Har kört mycket på natot därifrån vilket har suttit som en smäck men tänkte att jag skulle testa gummi nu i helgen.
Köpte själv ett par tropic därifrån häromdagen och dom var bättre än förväntat om man ser till priset dom kostar.
Drog inte till sig damm som många billigare gör annars :). Däremot deras läder har fått en del negativ kritik pga att dom håller dåligt. Ej provat själv så det är ren hörsägen.

Köpte själv ett par tropic därifrån häromdagen och dom var bättre än förväntat om man ser till priset dom kostar.
Drog inte till sig damm som många billigare gör annars :). Däremot deras läder har fått en del negativ kritik pga att dom håller dåligt. Ej provat själv så det är ren hörsägen.
Jag köpte ett plåsterfärgat mocka därifrån. Jag har bara använt det en dag så det är för tidigt att ge någon feedback på det ännu men det känns lite tunt och aningens slapt. Dock sitter det skönt på handleden.

Jag köpte ett plåsterfärgat mocka därifrån. Jag har bara använt det en dag så det är för tidigt att ge någon feedback på det ännu men det känns lite tunt och aningens slapt. Dock sitter det skönt på handleden.
Bara att hålla tummarna :). Det som skrivits tidigare är t.ex att sömmarna inte har hållit.

Tillbaka
Topp