• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
Fan, nu får ni slänga in lite fler bilder om ni ska fortsätta snacka sådär :woot:
snacka utan att spamma bilder trodde jag var olagligt här :bookworm::happyhappy:
Here some. Pm if anyone like one of them
2E0A1397-3D47-4A1E-A1F8-6CD3B47E0F61.jpeg
FD38234D-7070-4854-B55A-1AF68485B763.jpeg
527A417A-D840-4E0D-B35B-3C1CB7912687.jpeg
5B82CE4B-C3F9-4817-8057-7F03E76DDD59.jpeg

Bilagor

• 218FC499-DE30-4219-BA66-1AEC901E01B4.jpeg
    218FC499-DE30-4219-BA66-1AEC901E01B4.jpeg
    200.2 KB · Visningar: 1
Låter värre än vad det är, iallafall storleksmässigt. 44mm men känns inte så stor pga minimala eller nästan obefintliga bandhorn. Skulle nog säga att den mer bärs som en klocka på 42mm och som har någorlunda bandhorn. Blev glatt förvånad första gången jag testade den.
Men mäktig är den och utstrålar power gör den ingen tvekan om det :).
Det är nog bara Rolex-folk som tycker 44mm och 170g är mycket. I Breitlingtråden är det standard och i Paneraitråden upplevs det som damstorlek.
AE1DE968-9045-4D91-AD1F-245C5489CB7B.jpeg

Denna Bratte mäter in på 45mm i diameter, 19mm på höjden och jag vill minnas att vikten på länk var 220g.
Vikten eller bredden var inget problem för mig men höjden gjorde den klumpig.

Det är nog bara Rolex-folk som tycker 44mm och 170g är mycket. I Breitlingtråden är det standard och i Paneraitråden upplevs det som damstorlek.
AE1DE968-9045-4D91-AD1F-245C5489CB7B.jpeg

Denna Bratte mäter in på 45mm i diameter, 19mm på höjden och jag vill minnas att vikten på länk var 220g.
Vikten eller bredden var inget problem för mig men höjden gjorde den klumpig.
completely true, don't forget also that Zodiac produce thick links, at least 3mm pur steel for most of the models, and to me they are one of the most well made links that compete with much more expensive brands. So only the link can weight almost the same as the watch itself.

Heyoooo! Fan vilken start på helgen. GRATTIS, hoppas det var sista gången den var iväg emot din vilja.
Ja nu känns den bra i uppdraget. Grejen är att jag åker till Munchen imorgon med min respektive och dan efter vidare till Italien för tre veckors relax. Får se om den får följa med eller ej. Vill ju mäta hur den håller tiden också...

Ja nu känns den bra i uppdraget. Grejen är att jag åker till Munchen imorgon med min respektive och dan efter vidare till Italien för tre veckors relax. Får se om den får följa med eller ej. Vill ju mäta hur den håller tiden också...
Klart den ska med! Ryms den inte i väskan eller på vänsterarmen så har du ju en höger också. Dubbelpipigt är inte att underskatta! :) Trevlig resa förresten!

Klart att den ska följa med. Är ju en perfekt reskamrat, och att den är snygg gör ju inte det hela sämre :).

Skulle vara risken för stöld iofs ( pga att den är så fin ) men ingen vågar norpa en Zodiac. Zodiac bärs av dom hårda och klockorna bits även dom!
Och den hårdaste är sektledaren om någon skulle vika ner sig. Åker via Neapel som inte är känt som det mest hederliga stället i världen. Får se hur jag gör. Kommer att tänka på Deer hunter:)

Tillbaka
Topp