• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
Hej!
(Mitt första inlägg här på KS)
Vilken fantastisk tråd! Jag blev för en tid sedan ägare till denna Zodiac Red Dot Chronograf som jag är mycket nöjd med. Jag skulle dock vilja byta "bezel insert", behöver inte vara "original" men med bättre passform än den som sitter nu, inte heller den original. Någon som har tips?
Tack på förhand! / Fredrik

Bilagor

• IMG_5642.jpg
    IMG_5642.jpg
    292.7 KB · Visningar: 1
Tyvärr hade inte de några broschyrer kvar... Men var gärna villiga att ta emot fler frågor angående dessa modeller.. dock var det tydliga med att de mestadels bara har info från 2001 framåt.
@Eric Jajjamensan P visst producerades det bagateller efter uppköpet eller är jag ute och cyklar?

Bifogar en bild på den enda klockan jag kört de senaste veckorna :)
IMG_20180813_150625.jpg

Senast ändrad:
Hej!
Vilken fantastisk tråd! Jag blev för en tid sedan ägare till denna Zodiac Red Dot Chronograf som jag är mycket nöjd med. Jag skulle dock vilja byta "bezel insert", behöver inte vara "original" men med bättre passform än den som sitter nu, inte heller den original. Någon som har tips?
Hej
Det är här man ska börja...
... sluta...
... och tillbringa all tid däremellan.
Välkommen! Det här är bara början. Tyvärr har jag inte ägt red dot chronon och har inga konkreta tips. Skriv gärna inner- och ytterdiameter på insert. Har jag inte helt fel brukar deras 40mm ha ID30-31mm och YD38mm då har du stort utbud.
Keep on figting the good cause.

Senast ändrad:
Vad tycker panelen, vad ska man satsa på som ombyte till Skin nu när hösten kommer? Länk kommer alltid vara en favorit, men ombyte är skoj.
Svart läder? Köpa ett schyst brunt mocka?
Vill du ha det bästa av två världar så prova ett Hirsch Paul. Läder på ovansidan och gummi under. Har själv ett i svart. Sitter mycket bekvämt och mindre varmt :).
IMG_20180123_190615.jpg
PSX_20180123_192548.jpg
IMG_20180123_190839.jpg

Vad tycker panelen, vad ska man satsa på som ombyte till Skin nu när hösten kommer? Länk kommer alltid vara en favorit, men ombyte är skoj.
Svart läder? Köpa ett schyst brunt mocka?
Absolut brunt eller tan. Mocka tror jag blir prima. Sedan är de snuskigt fina på läder Nato.

Hmmm! Kul slump att du lade den bilden efter min. Det finns likheter. Min dot är en poor mans skin ;)

Absolut brunt eller tan. Mocka tror jag blir prima. Sedan är de snuskigt fina på läder Nato.

Hmmm! Kul slump att du lade den bilden efter min. Det finns likheter. Min dot är en poor mans skin ;)
Mocka it is! Låt jakten starta.
Läder Nato har jag ju faktiskt ett liggande, blir test med det :)

Ja, vafan. Nu när du säger det! Finns rätt mycket likheter, väldigt fin är den!

Välkommen och stort grattis till en fin klocka. På bilden ser den ut att sitta fint men kan ju vara missvisande.
Om någon kan hjälpa dig så är det trådens egen guru @Eric Jajjamensan P
Se nu till att visa Zodiacen ofta :).
Stort tack för det! Den sitter bra i ytterkant men har fel vinkel inåt, det är ett glapp/luft mellan glas och ring. Ser bra ut men när man tittar nära så blir man inte helt imponerad. Tack för tips!

Bilagor

• IMG_5666.jpg
    IMG_5666.jpg
    148.1 KB · Visningar: 1
Hej
Det är här man ska börja...
... sluta...
... och tillbringa all tid däremellan.
Välkommen! Det här är bara början. Tyvärr har jag inte ägt red dot chronon och har inga konkreta tips. Skriv gärna inner- och ytterdiameter på insert. Har jag inte helt fel brukar deras 40mm ha ID30-31mm och YD38mm då har du stort utbud.
Keep on figting the good cause.

Tjena, gurun alltså:), stort!
YD38mm stämmer bra men ID snarare 32mm. Den som sitter nu har ID31mm och det blir för litet, hamnar på/över glaset. Har du tips var jag kan beställa på mått?

Hej!
Trevlig klocka, min variant av den hälsar
DSC00465.JPG

Tjena, gurun alltså:), stort!
YD38mm stämmer bra men ID snarare 32mm. Den som sitter nu har ID31mm och det blir för litet, hamnar på/över glaset. Har du tips var jag kan beställa på mått?
Egentligen borde jag ha tänkt färdigt innan mitt svar...
Jag köpte en klabbigt fixad Sea Dragon Chrono för några år sedan. Där hade man bytt vanliga insert mot ett med tachymeterindex. I likhet med din situation var innerdiameter för liten. Då insert var så snyggt på klockan gjorde jag följande. Jag köpte lite fin smärgelduk. Rullade runt en rundstav och sedan "vispade" insidan av insert tills den passade. Och då var den som skräddarsydd.
Orkar du?
Jag tycker den insert du har ser fantastiskt ut så jag hade testat.

Senast ändrad:
Egentligen borde jag ha tänkt färdigt innan mitt svar...
Jag köpte en klabbigt fixad Sea Dragon Chrono för några år sedan. Där hade man bytt vanliga insert mot ett med tachymeterindex. I likhet med din situation var innerdiameter för liten. Då insert var så snyggt på klockan gjorde jag följande. Jag köpte lite fin smärgelduk. Rullade runt en rundstav och sedan "vispade" insidan av insert tills den passade. Och då var den som skräddarsydd.
Orkar du?
Jag tycker den insert du har ser fantastiskt ut så jag hade testat.
Jag håller med! Utseendet på den är perfekt så ditt tips är inte alls dumt, tack! Tror dock att jag beställer en till och slipar på den, om jag skulle misslyckas..;)

Tyvärr hade inte de några broschyrer kvar... Men var gärna villiga att ta emot fler frågor angående dessa modeller.. dock var det tydliga med att de mestadels bara har info från 2001 framåt.
@Eric Jajjamensan P visst producerades det bagateller efter uppköpet eller är jag ute och cyklar?

Bifogar en bild på den enda klockan jag kört de senaste veckorna :)
IMG_20180813_150625.jpg
De blev till i Fossils regi, yes!
Allt som heter ZO**** är post deras övertagande och ungefär från 2000.

Tillbaka
Topp