• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
Snackar vi Sharkmesh, dvs. det lite grövre så har jag bara gott att säga om Geckotas. Dom är schysta till ett hyfsat pris. Har dessutom funnits på Royalstraps så snabb leverans. Dock finns inte 20mm i lager just nu.
113838-c2cf9a19a71c4bceb36020077830c3cc.jpeg
Håller med @Jeser90 gällande Geckotas sharkmesh. Brukar köpa mina från Watchgecko då de säljer både borstade och polerade. Har för mig att Royalstraps endast säljer polerade.
Det man dock bör ha i åtanke är att meshet är lika brett runt hela bandet vilket även innebär att låset blir rätt stort. Det är enda nackdelen enligt mig. Annars håller de riktigt bra kvalitet för en förhållandevis billig peng.
Kolla på bildena nedan för lite inspiration men även storleken på låset!

Notera: meshet nedan är den borstade versionen.
@Azaz

BB656D0D-7776-4305-9DC7-B501523AFEBE.jpeg

A58A80B7-334C-428E-8DAA-D66ACEA5776D.jpeg

Annars tar jag en bild av en förstaupplaga av ett Scorpions album (som blev indraget och ersatt illa kvickt)
Undrar dock ifall det är nån som fattar vad jag talar om...
Möjligtvis sektledaren of sektledare

Nu lyssnar jag på Rainbow, plattan som hade den (enligt mig) bästa sångaren Graham Bonnet.
Och vi allesamman i denna tråd säger.....
(Eller fantamemej googla då plattan ifall ni är så tillvida förstockade)

Alltså, vet ni inte ens vilket vinylkonvolut jag pratar om ??

Oj då kör jag nästa frågra rakt av, vem härinne gillar inte Motörhead. Avdåna ni får då faen lägga er

Senast ändrad:
Ingen postar härinne, det är faentame fattigt.
Tiden är mogen för att visa era Zodiacs, i stål !
Jag tycks mig veta att inga klockor har blivit gjutna (boett och framsida) i 18 karats guld.
Jag hoppas dock att trådens underbara sektledare kan bringa ljus kring min fundering :)
Eric !!!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp