• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
Jag har ägt denna några omgångar och jag tror alla vi som ägt en 9901:a är överens?
Detta är bland det mest lyckade Zodiac har gjort. Det är en fantastisk klocka.
Tycker den borde ha sanna status som SARB033 och Sinn 565 på forumet.
Det är ett måste att testa en...
265E656B-CFAB-48F4-BFC5-7007D5676F11.jpeg
Tavlan är nog bland det bästa jag sett, överhuvudtaget. Tycker kvaliten överlag är bättre på 9901 jämfört mot dom andra också, då jag testat alla 3!

Jag har ägt denna några omgångar och jag tror alla vi som ägt en 9901:a är överens?
Tycker den borde ha samma status som SARB033 och Sinn 565 på forumet.
Har länge funderat på det men rätt tillfälle har inte riktigt getts.

Dagen har kommit då jag insett att max 40mm är lagom för mina speniga handleder. Vad innebär det här då? Jo att samtliga över 40mm kommer att säljas.
Kommer jag ångra mig? Självklart men man måste inse att klockor ska användas och inte ligga i lådan.

Samtliga på bilderna är till salu. Ser gärna att de säljs som en komplett samling
P_20180927_164626.jpg

P_20180927_164659.jpg

P_20180927_164758.jpg

P_20180927_164730.jpg

P_20180927_164736.jpg
Insikt kan vara smärtsamt :(

Tycker den borde ha sanna status som SARB033 och Sinn 565 på forumet.

I början när man storögt tittade genom "Vad gör din klocka"-tråden var det just den som fick mig att dyka ner bland Zodiac istället för något annat. Kände mig skyldig när den nu fått ligga i lådan ett tag och kan nu säga att Compressorn riskerar att få lämna då det bara finns en rätt grön färg :)

Tycker den borde ha samma status som SARB033 och Sinn 565 på forumet.
Hur är storleken jämfört med en bagatell? Visst är den inte så tjock?

Samtliga Sea Dragons ligger nu på Köp & Sälj. Zodiacers får så klart rabatt :)

P_20180927_164626.jpg

Båda V-wolfsen är sålda.
För er som behöver beslutsmässiga stödhjul kommer det här. Det här är olika grader av prima skit! Så dessa borde vara borta innan jag har skrivit färdigt detta brandtal. Är de trots allt inte det så kommer här tre starka skäl varför ni ska smälla spargrisen och slå till NU!

1. De internationella priserna pekar bara åt ett håll. Kollektivet KS är sist i universum att slå på glödlampan. Så Sverige ligger LÅÅÅÅGT i pris. Krydda det med mysiga forumrabatten och ni har två ekonomiska tummar upp.
2. Skicket! Jag har med 100% säkerhet följt tre av dessa individers resa. Och om inte de senaste två ägarna ägnat sig och lack & läder lekar av omfattning med klocka på torde de vara i toppskick med tanke på ålder. Jag har ju alltid jagat premiumexemplar.
3. Det här är en klassiker. Jag skiter i om det var ett gäng nekrofiler som ägde Zodiac när dessa klockor kom. De är underbara. En underbar och kärleksfull homage till den viktigaste tiden för kronografer. Med som sig bör. Två subdials. De kommer alltid finnas plats för en SD chrono i klocklådan.

Frågor på det?
Tar ett skäl till i fall om att.
4. De som kommer på racinglänken. Det är en raritet av rang att överhuvudtaget få tag i en sådan länk idag. Mästerliga.
Det blir fan ett femte bu(n)dord.
5. Bundet! Aaaaaah. Bundet. Bara köp!

Senast ändrad:
För er som behöver beslutsmässiga stödhjul kommer det här. Det här är olika grader av prima skit! Så dessa borde vara borta innan jag har skrivit färdigt detta brandtal. Är de trots allt inte det så kommer här tre starka skäl varför ni ska smälla spargrisen och slå till NU!

1. De internationella priserna pekar bara åt ett håll. Kollektivet KS är sist i universum att slå på glödlampan. Så Sverige ligger LÅÅÅÅGT i pris. Krydda det med mysiga forumrabatten och ni har två ekonomiska tummar upp.
2. Skicket! Jag har med 100% säkerhet följt tre av dessa individers resa. Och om inte de senaste två ägarna ägnat sig och lack & läder lekar av omfattning med klocka på torde de vara i toppskick med tanke på ålder. Jag har ju alltid jagat premiumexemplar.
3. Det här är en klassiker. Jag skiter i om det var ett gäng nekrofiler som ägde Zodiac när dessa klockor kom. De är underbara. En underbar och kärleksfull homage till den viktigaste tiden för kronografer. Med som sig bör. Två subdials. De kommer alltid finnas plats för en SD chrono i klocklådan.

Frågor på det?
4. De som kommer på racinglänken. Det är en raritet av rang att överhuvudtaget få tag i en sådan länk idag. Mästerliga.
Helvete, jag kan inte sälja dem.

Frågor på det?
Fasen också! Detta tal kom en månad sent. Skulle kommit typ när jag sålde ;) :D.

Tillbaka
Topp